Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post


Musafir

#21149 CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE?

2014-05-25 17:50

#21148: - MARE SURPRIZA PENTRU DISPONIBILIZATII DE LA OLTCHIM - ARPECHIM!

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#_Toc304299742

ART. 55 Definirea veniturilor din salarii

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute (deci obtinute nu datorate) de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă.

ART. 59 Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri din salarii

(1) Plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului au obligaţia să completeze şi să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit în termenul prevăzut la art. 93 alin. (2) {la ANAF}.

 

Raspunsuri


Musafir

#23836 ACESTA ESTE RASPUNSUL ADEVARAT Legea 85/2006 , CEL MAI CIVILIZAT RASPUNS:

2014-07-14 16:59:29

#21148: - MARE SURPRIZA PENTRU DISPONIBILIZATII DE LA OLTCHIM - ARPECHIM!

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#_Toc304299742

ART. 55 Definirea veniturilor din salarii

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute (deci obtinute nu datorate) de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă.

ART. 59 Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri din salarii

(1) Plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului au obligaţia să completeze şi să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit în termenul prevăzut la art. 93 alin. (2) {la ANAF}.

======================================================================================

"Urmare a scrisorii nr.1946p/12.06.2014 transmisă de un grup de 248 foști salariați ai societății OLTCHIM S.A., prin care ați solicitat sprijin în identificarea de soluții pentru plata salariilor compensatorii datorate de societatea OLTCHIM S.A., societate aflată în procedura insolvenței în baza Legii 85/2006, privind procedura insolvenței cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm următoarele: având în vedere că soluția propusă de administratorul special și administratorii judiciari în cadrul întâlnirii care a avut loc la sediul OLTCHIM S.A., în data de 12.06.2014, privind plata salariilor compensatorii, odată cu încheierea procedurii de vânzare a Oltchim SPV, nu a fost agreată de dumneavoastră, Ministerul Economiei a solicitat sprijinul și acordul atât al Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cât și al Ministerului Finanțelor Publice pentru constituirea unui grup de lucru care să analizeze și să identifice noi soluții viabile pentru rezolvarea acestei probleme. Totodată, în limitele competențelor pe care le are, Ministerul Economiei va acționa pentru susținerea măsurilor care pot contribui la depășirea situației dificile în care se află societatea”.

http://www.curieruldevalcea.ro/index.php?option=com_k2&view=item&id=38931:ieri-dimineata-in-fata-prefecturii-disponibilizatii-au-cerut-declararea-oficiala-a-falimentului-oltchim

Legea 85/2006   Art. 3. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor.

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...

#23409: - Re: Daune interese = despăgubire bănească pentru repararea unui prejudiciu.

#23465: -Legea 85/2006   Art. 3. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital

http://cdncache1-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png...

social; c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului;

#23470 Legea 85/2006 privind procedura insolventei

http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_procedura_insolventei.php

Art. 105
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii aduce pierderi averii sale, administratorul judiciar, comitetul creditorilor sau oricare dintre creditori, precum si administratorul special poate solicita oricand judecatorului-sindic sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art.107 si urmatoarele.
(2) Inregistrarea cererii mentionate la alin.(1) nu suspenda continuarea activitatii debitorului pana cand judecatorul-sindic nu hotaraste asupra ei, prin incheiere.

Art. 106
(1) Debitorul, prin administratorul special, sau, dupa caz, administratorul judiciar va trebui sa prezinte, trimestrial, rapoarte comitetului creditorilor asupra situatiei financiare a averii debitorului.
Ulterior aprobarii de catre comitetul creditorilor, rapoartele vor fi inregistrate la grefa tribunalului, iar debitorul sau, dupa caz, administratorul judiciar va notifica aceasta tuturor creditorilor, in vederea consultarii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul judiciar va prezenta si situatia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activitatii, in vederea recuperarii acestora, potrivit art.102 alin.(4), care va fi avizata de catre comitetul creditorilor.
(3) In termen de 5 zile de la sedinta comitetului creditorilor mentionata la alin.(1), comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor pentru a prezenta masurile luate de debitor si/sau administratorul judiciar, precum si efectele acestora si sa propuna motivat si alte masuri.

Sectiunea 7 - Falimentul "

1. NU A PRIMIT NIMENI DINTRE DISPONIBILIZATI O COMUNICARE OFICIALA PRIN POSTA SAU ALTE CAI SCRISE CATRE EI. DOAR BLA, BLA, BLA... O SA, O SA....!!!!!! SI NOI SUNTEM 929.

http://www.rominsolv.ro/comunicat-concediere-colectiva-oltchim/

"Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro

http://cdncache1-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png...

(14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

2. ADEVERINTELE PRIMITE PE 2013, ESTE TREABA LOR CU ANAF PENTRU A TRECE ANUL 2013, NU SI CU DISPONIBILIZATII CARE APAR CA VICTIME COLATERALE, NEINCASAND SUMA SI ADUCANDULI-SE PREJUDICII MAJORE, GRAVE SI EXTREME  PE ANUL IN CURS, SUNTEM IN 2014. ATI UITAT SA TRECETI PILONUL II PENSII PRIVATE.......AICI PONTA VA ARUNCA IN AER, PENTRU CA NU VA PROTEJEAZA GARGARA VOASTRA CU "LEGEA CONTABILA",  FIIND PRIVATI. DISPONIBILIZATII APAR PREJUDICIATI, CU SUME IMPUTATE, CARE EI NU LE  AU.

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:

Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar

http://cdncache1-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png...

, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

ATENTIE! PLATILE SALARIALE ALE TUTUROR, SALARIATI SI DISPONIBILIZATI (PLATI SALARIALE COMPENSATORII) = > CREDITORI PRIVILEGIATI.  ANGAJATORUL ACHITA URGENT!!!

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata

http://cdncache1-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png...

de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata

http://cdncache1-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png...

de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

3. CAND COMUNICATI DE OLTCHIM SI OLTCHIM SPV, VORBITI DE PLAN REORGANIZARE / PROGRAM DE PLATA A CREANTELOR... UNDE ESTE DOMNILOR???? ATI RATAT PRIVATIZARI SI NU AVETI PLAN DE REORGANIZARE / PROGRAM DE PLATA A CREANTELOR.... ALTA ILEGALITATE!!! VA REZUMATI LA DISCUTII, OFICIL CAND????

4. STATUL ROMAN, SA REZOLVE PROBLEMA. CORECT. SINGURUL PARGRAF CORECT. ACHITA!!!


Musafir

#26060 Re: CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE?

2014-09-07 06:52:23

#21149: - CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE? 

 

Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind

Codul fiscal

cu normele metodologice de aplicare

 

Text  valabil pentru anul 2014, actualizat prin mijloace informatice. Aceasta nu este o republicare.

 

Ultima actualizare: Ordonanţa  Guvernului nr. 46  din 26 iunie 2014

http://static.anaf.ro/

CAP. 3

Venituri din salarii

ART. 55 Definirea veniturilor din salarii

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute (deci obtinute nu datorate) de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă.

ART. 59 Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri din salarii

(1) Plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului au obligaţia să completeze şi să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit în termenul prevăzut la art. 93 alin. (2) {la ANAF}.