„OPERAŢIUNEA FLUTURICA”


Musafir

/ #198 Incredibil

2016-01-01 23:29

Citesc si nu pot sa-mi cred ochilor: DN2 este un drum care corespunde tuturor exigentelor unui drum european. Este un drum cu O BANDA PE SENS. Are prevazut un acostament larg pentru oprirea autovehiculelor astfel incat sa nu blocheze traficul. Inventia cu o banda jumatate este criminala pt. ca nu asigura suficient spatiu de circulatie pe doua benzi si riscul de impact frontal este mare si cu urmari din cele mai grave. Largirea astfel incat sa se poata circula pe 2 benzi pe sens e costisitoare si are efecte minime. Ceea ce ar fi benefic ar fi montarea de separatoare de sens din plastic sau beton, constructia de pasaje denivelate atat pentru traversarea de catre pietoni, cat si pentru autovehicule la intersectiile importante pentru asigurarea virajului la stanga si a intoarcerii fara intersectare de trafic. O solutie complementara ar fi constructia de ocolitoare la inceput cel putin pentru localitatile unde sunt probleme deosebite. Asta pana la realizarea autostrazilor (probabil peste 50-100 de ani).

Subliniez inca o data ca sunt surprins de numarul mare de necunoscatori: Ce scoala de soferi mai e in Romania? De asemeni, exista ceva contradictoriu: toti vrem sa mergem mai repede dar cerem limitarea vitezei. Cand se face o respecta cativa si atunci limita coboara si mai mult . daca nu respecta marea majoritate degeaba. Pentru exemplificare circulati pe DN7 intre Deva si Arad. Lungime 150 km din care 75 in localitati si 75 in afara. Timp de parcurgere legal 2 h 15 min. daca am circula cu viteza maxim admisa pe fiecare sector in totalitate. In realitate mai sunt numeroase viraje, accelerari si franari multiple.Daca veti circula legal veti fi "impinsi de la spate " de soferii de TIR care au statii si comunica intre ei stiind unde sunt plasate radarele. Si atunci ce reducere si ce siguranta rutiera mai vrem? Si multi dintre noi ne asezam in spatele TIR-ului ca sa putem ajunge mai repede la destinatie.  Numai cand moare cineva drag ne mai gandim cateva momente si la siguranta si apoi uitam si de la capat! Trebuie sa intelegem ca indicatoarele, marcajele si alte contrangeri de trafic nu pot reduce viteza in locul nostru.