Pipera pentru oameni


Musafir

/ #20

2015-07-29 20:48

Sute de locuitori din cartierul Pipera ii cer primarului din Voluntari, Florentin Pandele, sa nu transforme Soseaua Pipera in drum de mare viteza. Mai exact, cetatenii sunt nemultumiti ca in cadrul proiectului de modernizare a bulevardului, Primaria vrea sa creasca limita de viteza la 70 km/ora si sa puna parapeti de beton si borduri intre sensurile de circulatie, ceea ce va face imposibila intoarcerea intre giratoriul de la intrarea pe artera si Sos. Erou Iancu Nicolae. In plus, cetatenii spun ca Primaria Voluntari nu i-a consultat atunci cand a elaborat proiectul.

Intr-un raspuns trimis de Primaria Voluntari la solicitarea HotNews.ro, reprezentantii institutiei spun ca vor modifica proiectul astfel incat sa tina cont de parerea riveranilor

"Foarte bine ca se face ceva nou si se modernizeaza artera. Problema este ca felul in care a fost gandit noul bulevard, cu acei parapeti de beton si borduri de 30 de cm pe mijlocul drumului. Pipera este o zona rezidentiala in mod exclusiv. Sunt centre comerciale, magazine, restaurante, banci, scoli, gradinite. Toata lumea are nevoie sa traverseze si sa isi duca copilul la scoala si la gradinita. Prin montarea acestor parapeti si a bordurii de 30 cm intoarcerea va fi foarte grea. Va trebui ca noi sa iesim de aici, din ansamblul Class, sa mergem pana la sensul giratoriu din capat, sa intoarcem ca sa ne ducem copii la scoala sau sa cumparam ceva de la magazin. Ca sa ne intoarcem trebuie sa mergem iar pana la sensul giratoriu ce va fi la Iancu Nicolae si sa ne intoarcem. Va fi timp petrecut in trafic, zgomot, noxe, consum de combustibil, nervi", spune Adina Coca, locuitor in cartierul Class, aflat pe Soseaua Pipera.

Aceasta este nemultumita si de faptul ca Primaria nu i-a consultat pe cei care locuiesc in zona daca sunt sau nu de acord cu proiectul.

"Primarul nu ne-a consultat cand a propus acest proiect. Noi am aflat intamplator, pe data de 8 iunie, cand am aflat ca se va inchide drumul pentru lucrari. Atunci am luat legatura cu Primaria si am aflat ca se inchide drumul fiindca se moderniozeaza. Am cerut detalii, ne-am inscris de patru ori in audienta, dar nu am fost primiti. Am primit o invitatie la discutii abia dupa ce am inceput sa facem adrese la Prefect, la CJ, la doamna Corina Cretu, comisar european, la Politie. Am fost la discutie, dar ni s-a spus ca se studiaza, abia acum, in 2015, desi proiectul a fost initiat in 2010, posibilitatea creerii unui sens giratoriu la prima strada dupa noi ca sa aflam dupa ca nu se poate fiindca este o instalatie de gaze si se va face o banda de stocare pentru intoarcere. Banda de stocare inseamna un risc foarte mare sa intorci masina. Domnul de la Primarie ne-a spus ca a vazut odata o masina de pompieri care a trecut bordura de 30 cm. Acum eu nu stiu daca toti pompierii vor sti sa treaca bordura. O alta doamna de la primarie ne-a spus cand chemam salvarea sa ii spuna sa vina dinspre Iancu Nicolae, sa nu fie nevoie sa intoarca. Este o bataie de joc", mai spune Adina Coca.

Locuitorii din cartierul Class si-au aratat nemultumirea si intr-un comunicat de presa.

"Primaria Voluntari a initiat un proiect de modernizare a Bulevardului Pipera din Orasul Voluntari, dupa 10 ani in care zona Pipera a fost abandonata complet de autoritatile locale si primarul Pandele. In tot acest timp, primarul Pandele si primaria Voluntari au folosit banii platiti de catre locuritorii din Pipera (cei mai multi nerezidenti in Pipera, nevotanti, dar platitiori de taxe mari), in investitii in satul Voluntari. Dupa atata timp de blocaj in care primarul Pandele si Primaria Voluntari nu au facut nimic notabil pentru numarul mare de locuitori ai zonei Pipera, demararea reabilitarii Bulevardului Pipera a fost primita cu mare bucurie. Numai ca in scurt timp, bucuria de a-l vedea intr-un final pe primarul Pandele facand ceva pentru locuitorii din zona s-a transformat intr-un cosmar. In primul rand, locuitorii zonei Pipera nu au fost consultanti in mod real. Este adevarat ca Primarul Pandele si angajatii serviciului de urbanism au cateva procese-verbale semnate de diversi locuitori, dar consideram ca acestea au fost obtinute artificial, doar pentru a se acoperi dansii la dosar in fata unor eventuale sesizari. In al doilea rand, proiectul de modernizare prevede realizarea unei sosele de mare viteza, cu doua benzi pe sens, cu parapet de beton pe mijloc si regim de circulatie de 70km/h in mijlocul unei zone urbane extrem de dens populate. Mai mult, s-au prevazut doar doua sensuri giratorii, situate la 5km unul de celalalt facand imposibila virarea stanga catre zeci de strazi cu sute de case din zona. Nu stim cum s-a ajuns la aceasta solutie aberanta, impotriva oricarei logici sau bun simt, dar si impotriva oricarui concept de arhitectura urbana. Cateva mii de locuitori din zona isi vor dubla cel putin circulatia cu masina in zona. Aceasta va genera impact suplimentar de mediu prin cresterea semnificativa a traficului, noxelor si a poluarii fonice (nu stim daca proiectul este aprobat de catre autoritatile de mediu si daca aceste autoritati au parcurs etapele de consultare publica). Va exista un impact asupra sanatatii populatiei, ambulantele si serviciile medicale de urgenta vor trebui sa parcurga distante mult mai mari pentru interventie la urgentele medicale. De exemplu, timpul in care o ambulanta ar ajunge in cartierul Class ar creste cu 10-12 minute, ceea ce poate fi diferenta dintre viata si moarte in unele interventii. Situatia este similara si pentru interventiile la incendii sau alte situatii de urgenta. In Romania anului 2015, in loc sa construim autostrazi intre Constanta si Arad, le facem prin localitati populate. Primarul Pandele construieste o autostrada (sosea cu regim de circulatie de mare viteza) prin mijlocului unei localitati cu mii de locuitori. Astfel primaria Voluntari si Primarul Florentin Pandele actioneaza impotriva intereselor locuitorilor Orasului Voluntari", se arata intr-un comunicat al Asociatiei de Proprietari Class, aflat pe Soseaua Pipera, unde se afla circa 200 de locuinte.