Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

/ #39588 Re: Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim

2015-06-07 21:40

#39587: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. - Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim  

 SC Electrica Furnizare SA atrage atenţia că este un faliment mascat

Reprezentanţii creditorului SC Electrica Furnizare SA mai arată că, deşi, prin acest plan se prevede înlocuirea cu anumite garanţii constituite asupra părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, totuşi, conform dispoziţiilor art. 39 din Legea nr. 85/2006, între creditoare şi debitoare nu a fost încheiată în mod legal o novaţie. Precizează că, în realitate, este vorba despre un faliment mascat, prin care se urmăreşte înlăturarea creanţelor înscrise în procedură, precum şi a bunurilor şi garanţiilor, unicul scop fiind acela de a înstrăina fără nici un impediment anumite bunuri afectate în acest moment de garanţii reale. Creditorul spune că planul nu prevede nici o măsură de natură să interzică înstrăinarea activelor SC Oltchim SA, transferate acesteia. Astfel, se arată că premisele de la care pleacă administratorii judiciari sunt eronate, deoarece metoda vânzării în bloc, respectiv înstrăinarea întregii afaceri, ca ansamblu funcţional, este specifică falimentului şi nu reorganizării, fiind invocate în acest sens prevederile Legii 85/2006 . Se precizează faptul că pretinsul plan nu urmăreşte redresarea activităţii SC Oltchim SA, efectele reorganizării conducând la aceleaşi efecte ca şi în caz de faliment, adică dispariţia societăţii debitoare. În plus, subliniază faptul că, în cazul în care s-ar fi optat pentru înstrăinarea afacerii, ca ansamblu funcţional în cadrul procedurii falimentului, creanţele deţinute împotriva societăţii nu ar fi putut fi defavorizate, în sensul reducerii creanţelor creditorilor garantaţi cu 70%, aspectele invocate mai sus conducând, în final, în opinia creditoarei, la încălcarea prevederilor referitoare la tratamentul corect şi echitabil. Al doilea aspect priveşte programul de plăţi cuprins în planul de reorganizare, iar, prin raportare, la dispoziţiile din Legea nr. 85/2006, se arată că programul nu cuprinde sumele care vor fi plătite creditorilor, nici termenele la care se vor realiza aceste plăţi. Se impune concluzia că planul de reorganizare trebuie să cuprindă o singură modalitate de reorganizare, iar adoptarea mai multor programe de reorganizare nu poate conduce la un real program de plăţi, care să conducă la satisfacerea creanţelor, conform tabelului de creanţe. Astfel, planul nu cuprinde cuantumul despăgubirilor care trebuie oferite titularilor de creanţe, în comparaţie cu valoarea estimativă care ar putea fi primită prin distribuţie, în caz de faliment. Administratorul SC Oltchim SA, Gheorghe Piperea, vorbeşte despre posibilitatea judecătorului sindic de a apela la un alt practician pentru a-şi spune părerea cu privire la viabilitatea planului de reorganizare, dar acest lucru se face numai în cazul în care are dubii cu privire la viabilitatea planului şi de potenţialul pe care îl are judecătorul sindic, să numească un practician de insolvenţă. Acesta consideră că nu sunt dubii în această privinţă, dar, dincolo de acest lucru, atunci când un judecător sindic numeşte un astfel de practician de insolvenţă, care să se pronunţe în legătură cu viabilitatea planului, speră să ţină cont şi de principiul celerităţii. De asemenea, atrage atenţia instanţei că, în procedura de faliment, se ajunge ca acele cheltuieli de mediu, care sunt prioritare, sub o sancţiune penală prevăzută de o lege specială ar fi atât de mari, încât absolut nimeni, nici măcar SC Electrica Furnizare SA să nu mai poată recupera nimic din datorie. Astfel, în procedura falimentului, toate autorizaţiile de mediu, toate licenţele şi toate permisele sunt încetate şi, chiar dacă se vând, ca active, în bloc sau ca ansamblu de funcţionare, o astfel de entitate nu mai poate să continue activitatea, întrucât trebuie să lichideze şi să cu_reţe locaţia. Aşadar, fără autorizaţie de mediu nu se mai poate face nimic. În consecinţă, aceea sumă, de 100 de milioane de euro iluzorie, din care reprezentanţii SC Electrica Furnizare SA cred că ar putea lua 50% din creanţă va fi folosită în primul rând pe acea cheltuială de mediu, care este în valoare de 460 de milioane de euro, plus TVA.

Banc Post a cerut trecerea la procedura falimentului Oltchim

Reprezentanta creditoarei Kronos Worldwide LTD arată că principala componentă a planului de reorganizare o reprezintă planul de afaceri care trebuie să prevadă sursele de finanţare ale reorganizării şi fluxurile sale financiare. În plus, se arată că planul de reorganizare al SC Oltchim SA nu conţine sursa de provenienţă în vederea obţinerii de resurse financiare, în fapt prin plan propunându-se o continuare a activităţii debitoarei, în aşteptarea unei surse de finanţare care să acopere întreaga masă pasivă cuprinsă în programul de plăţi. Precizează că aceste surse au un grad foarte mare de incertitudine, în condiţiile în care, după o perioadă îndelungată, nu a fost identificat nici un potenţial investitor. De asemenea, consideră că judecătorul sindic are ca atribuţie analizarea planului de reorganizare şi sub aspectul oportunităţii, condiţii în care, în speţa de faţă, trebuie constatată  împrejurarea că planul propus nu prezintă fezabilitate, nefiind viabil şi neputând fi realizat. În ceea ce priveşte programul de plăţi, se menţionează că nu există informaţii certe cu privire la preţul care se va realiza din vânzarea părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, valoarea-reper a activelor transferate, aşa cum a fost ea stabilită prin raportul de evaluare întocmit de Winterhill România SRL, urmând să fie actualizată ori de câte ori societatea debitoare va contracta finanţări în cadrul perioadei de observaţie, noua valoare-reper crescând cu valoarea nominală a respectivelor finanţări. În aceste condiţii, aduce la cunoştinţa instanţei că, împotriva raportului de evaluare a activelor s-au formulat contestaţii, solicitându-se verificări ale acestui raport, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr. 24/2011, cu menţiunea că instanţa a analizat contestaţia AAAS împotriva hotărârii Adunării creditorilor din 4 decembrie 2014, contestaţie admisă în parte. Pe cale de consecinţă s-a dispus verificarea raportului de evaluare a activelor deţinute de SC Oltchim SA. Cum planul de reorganizare are la bază un raport de evaluare contestat, care urmează să fie supus verificărilor, creditoarea concluzionează că programul de plăţi poate conţine date incerte sau eronate, care ar necesita refacerea acestuia în concordanţă cu valorile reale, lucru care ar conduce, în final, şi la nerespectarea prevederilor legate de tratamentul corect şi echitabil. Reprezentanta creditoarei Banc Post a arătat că planul nu poate fi confirmat, deoarece nu cuprinde un program de plăţi propriu-zis, având în vedere că acesta nu prevede nici un termen de plată a creanţelor, pe de o parte, precum şi faptul că în plan nu se pot identifica sursele de finanţare şi cuantumul lor, în varianta vânzării către un investitor eligibil, nefiind prezentate oferte din care să rezulte suma care se poate obţine din această vânzare, pe de altă parte. În consecinţă, a solicitat respingerea planului şi trecerea la procedura falimentului. În schimb, avocatul creditorului Erste Group Bank a solicitat instanţei confirmarea planului de reorganizare, întrucât sunt îndeplinite condiţiile de legalitate şi viabilitate. Mai mult decât atât, trebuie avut în vedere şi faptul că, în cazul falimentului, nu se va lua absolut nimic, aşa cum s-a menţionat de către administratorii judiciari, pentru că sumele obţinute din valorificarea activelor ar avea ca destinaţie unică acoperirea cheltuielilor de mediu. Astfel, singura variantă pentru creditorii care doresc recuperarea sumelor este reorganizarea, fie prin transferul acestor active către SPV, fie prin redresarea activităţii fără vânzarea activelor, existând şi această variantă. Şi apărătorul OMV Petrom a cerut instanţei confirmarea planului, la fel ca şi AAAS Bucu_reşti.

http://www.impactreal.ro/