Respectati autonomia universitara la UMF Tg-Mures!
Quoted post
Musafir |
#4817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-24 23:22#4804: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: bineinteles ca nu este, caraghiosule, nu am infirmat dreptul legal de a infiinta o sectie/linie (sectie in forma neinstitutionalizata in limba maghiara exista), daca te obosesti sa citesti putin mai jos, in aliniatul (3), se stipuleaza:"(3) Sectia de studiu este o forma de organizare a invatamantului universitar intr-o limba a minoritatilor nationale, care poate fi institutionalizata, atat la nivelul universitatii, cat si in cadrul unei facultati, prin departamentul sectiei, care are in componenta programele de studiu si structurile organizatorice aferente. Sectiile beneficiaza de autonomie universitara in organizarea activitatilor didactice." AS VREA SA STIU, DACA RESPECTAND AUTONOMIA UNIVERSITARA, AVETI ACORDUL CONDUCERII UMF DE A CREA SECTII SAU LINII DE STUDIU CARE SA FIE INSTITUTIONALIZATE SAU NU in cadrul facultatii sau universitatii (conform legii). PT. CA LEGEA SPUNE CA ELE SE CONSTITUIE, dar SECTIILE (Forma lor de aparitie) POT FI INSTITUTIONALIZATE sau NU, adica, in dreptul exprimat in limba romana acest lucru inseamna ca se poate recurge la o organizare informala sau orice forma care nu e institutionalizata neaparat), DAR CA ELE SE POT CREA (adica exista cadrul legal). INSEAMNA CA PENTRU FELUL CUM SE INSTITUTIONALIZEAZA (SAU NU), AVEATI NEVOIE DE ACORDUL CONDUCERII UMF, A CELOR IMPLICATI DIRECT IN PROCESELE DE INVATARE, NU IN ULTIMUL RAND STUDENTII, FIE ROMANI, FIE MAGHIARI. ATI ABUZAT LEGEA CERAND NU DOAR SECTIE, CI LINIE CEEA CE ESTE PERFECT LEGAL, dar LUCRUL ASTA TREBUIA FACUT CU ACCEPTUL TOCMAI AL PARTII PE CARE VRETI S-O DISCRIMINATI. CONSTITUIREA reprezinta cadrul legal (creat prin lege), institutionalizarea (concretizarea, punerea in aplicare) trebuia facuta in termenii stabiliti impreuna, nu printr-un adagio la legea educatiei. Intre" SE CONSTITUIE" SI "POT FI INSTITUTIONALIZATE" se afla tocmai AUTONOMIA UMF, pe care ati ABUZAT-O! De unde stiti ca toata lumea implicata in aceasta problema este de acord cu crearea unei sectii sau linii (lucru perfect legal), in conditiile IMPUSE DE VOI, prin proiectul de act normativ intentat pe langa legea educatiei??!! DECI A MIA OARA VRETI SA OBTINETI CEVA PESTE ACORDUL TUTUROR PARTILOR SI FARA CA FIECARE LINIE/SECTIE SA RESPECTE ASA CUM RESPECTA TOATE FAC. SI SECTIILE DIN TARA PASII DE ACREDITARE! DE CATE ORI INCALCATI LEGEA PE CARE O SUSTINETI??!!
"În drept aceste diferenţe sunt foarte importante." Imi pare rau pentru lipsurile tale in limba romana, dar nu stiu cum faceti voi de gresiti mereu in favoarea voastra si mereu in defavoarea romanilor! |
Raspunsuri
Musafir |
#4828 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-25 14:56:20#4817: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stimate domn,
Nu vă supăraţi, dar ceea ce aţi scris e o interpretare foarte subiectivă, tendenţioasă şi speculativă.
Secţie neinstituţionalizată NU EXISTĂ. Nici măcar termenul. La o universitate/facultate ori există secţie maghiară, ori nu există. În cazul în care nu există (ca entitate organizatorică), atunci nu se cheamă "secţie neinstitiuţionalizată". Acest termen e invenţa dumneavoastră.
Secţie nu există fără acele "structuri organizatorice aferente" despre care vorbeşte şi legea. Dumneavoastră faceţi o mare confuzie între termenile "program de studiu" şi "secţie".
La UMF Târgu Mureş momentan există program de studiu în limbă maghiară, dar secţie nu există.
"LEGEA SPUNE CA ELE SE CONSTITUIE, dar SECTIILE (Forma lor de aparitie) POT FI INSTITUTIONALIZATE sau NU"
Asta unde aţi citit? Legea scrie foarte clar că: "Sectia de studiu este o forma de organizare a invatamantului universitar intr-o limba a minoritatilor nationale, care poate fi institutionalizata, atat la nivelul universitatii, cat si in cadrul unei facultati" Nu scrie nicăieri că ar exista şi aşa-zise "secţii neinstituţionalizate" (ce nu e instituţionalizat, NU EXISTĂ în faţa legilor).
Secţiile pot fi înstituţionalizate atât la nivelul universităţii cât şi în cadrul unei facultăţi, dar nu pot funcţiona ca "secţii neinstituţionalizate" (căci în acest caz ele pur şi simplu nu exist şi nu se numesc secţii).
Înfiinţarea secţiilor e obţională în cazul celor mai multe universităţi - însă în cazul universităţilor multiculturale şi multilingve (termen utilizat de această lege pt. denumirea celor trei universităţi de la Cluj şi Târgu Mureş) este obligatoriu ("se constituie").
Conducerea UMF poate decide o instituţionalizează la nivelul universităţii sau doar la nivelul facultăţilor (asta însemnă autonomia în cadrul legislaţiei în vigoare), dar nu poate să facă "secţii neinstituţoinalizate" (căci astfel de termen nici nu există) iar înfiinţarea secţiei/liniei de predare nu este obţională pt UMF (doar pt. celălelte instituţii, care nu se consider "multiculturale şi multilingve" - deci opţiunea "sau nu" e valabilă doar pt. ei).
În ceea ce priveşte autonomia universitară ajungem totdeauna la acelaşi problemă: folosiţi greşit termenul. În disputa de aici şi din presă conducătorii de la UMF şi studenţii manipulaţi de ei folosesc termenul de "autonomie" cu sensul "suveranitate" (adică le confundaţi pe aceste două termeni, deşi nu înseamnă acelaşi lucru).
UMF-ul are autonomie (în cadrul legislaţiei statului român), dar nu are suveranitate (nu e stat în stat) şi nu poate să aibă legi proprii, care contrazic legilor în vigoare. Până atunci nici nu erau probleme cu acest lucru: UMF-ul a armonizat totdeauna Carta Universitară cul legile în vigoare, înţelegând foarte bine, ce înseamnă autonomia (şi faptul că nu permite încălcarea legilor). De data aceasta însă a REFUZAT acest lucru şi funcţionează în mod nelegal (de la expirarea perioadei - de şase luni - stabilite de lege). Şi de aici provine toată problema şi toată mizeria asta.
Ştim cu toţii că autonomia universitară este interpretată greşit, în mod tendenţios, de către conducătorii de la UMF. Şi ei ştiu foarte bine că tocmai Constituţia precizează că "Dreptul persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale de a învăţa limba lor maternă şi dreptul de a putea fi instruite în această limbă sunt garantate; modalităţile de exercitare a acestor drepturi se stabilesc prin lege." şi că "Învăţământul de toate gradele se desfăşoară în unităţi de stat, particulare şi confesionale, în condiţiile legii. ", iar autonomia se exercită doar în acest cadru legislativ - şi nu înseamnă suveranitate totală.
Toată lumea ştie că o universitate NU are suveranitate, nu e stat în stat, UMF-ul nu este un Vatican târgumureşean, iar domnul Prof. Dr. Copotoiu nu era papă (precum nici domnul Prof. Dr. Azamfirei nu este).
|
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Eliminarea subvenției de stat pentru partide!
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Salvați cei trei pui de urs orfani de pe Transfăgărășan!
Spune STOP eutanasierii câinilor sănătoși din adăposturile publice din Timiș!
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
LIBERTATEA de EXPRIMARE
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
Salvăm Casa Dinu Lipatti
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
Solicităm prelungirea termenului de încheiere a contractelor de vânzare-cumpărare cu TVA 9% până la 30 decembrie 2026
Salvati Dealul Lempes si comunitatile din jur de impactul Autostrazii A13
Salvați-l pe Cezar Avrămuță („Stegarul Dac”)! Scrisoare deschisă către autoritățile statului român
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
GRATIERE 2025
73100 Creat: 2025-02-03
PETIȚIE PENTRU ABROGAREA ARTICOLULUI 6 DIN LEGEA NR. 141/2025 PRIVIND MAJORAREA NORMEI DIDACTICE
1096 Creat: 2025-08-01
PETIȚIE PENTRU DEMITEREA MINISTRULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII, DANIEL DAVID
1213 Creat: 2025-07-30
Referendumul pentru demiterea Preşedintelui României Nicusor Dan
13142 Creat: 2025-06-04
Spune STOP jefuirii României și falimentării românilor!
897 Creat: 2025-08-01
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
6320 Creat: 2024-11-02
Deschideti UNTOLD X cu „IMNUL GOLANILOR”
23 Creat: 2025-08-06
Înființarea tribunalul poporului 7
19 Creat: 2025-08-06
Cerem de urgență delimitatoare de beton și bannere de avertizare pe drumul Zimandcuz–Zimandul Nou, după două accidente mortale în trei luni.
447 Creat: 2025-08-03
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
4678 Creat: 2025-06-14
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
8315 Creat: 2023-03-14
Pache Protopopescu: pistă de biciclete pentru 5000 de elevi și studenți în locul mașinilor de pe trotuar in 4 pași simpli
928 Creat: 2021-02-15
Stop difuzarea Insula Iubirii in Baruri si Terase!
61 Creat: 2025-07-31
Salvati Dealul Lempes si comunitatile din jur de impactul Autostrazii A13
197 Creat: 2025-07-28
Autobuz Oras Pantelimon Str Rascoala din 1907
101 Creat: 2025-07-28
Eliminarea reținerii de 10% din indemnizație creștere copil pentru CASS
1085 Creat: 2025-07-07
Împotriva abuzului arestării preventive în cazurile fără violență
14 Creat: 2025-08-04
Montare limitatoare de viteză în Voinești
13 Creat: 2025-08-05
Reducerea taxelor CECCAR
841 Creat: 2025-07-20
DEMISIA Domnule Ministru DANIEL DAVID
374 Creat: 2025-07-08