Respectati autonomia universitara la UMF Tg-Mures!
Quoted post
Musafir |
#4817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-24 23:22#4804: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: bineinteles ca nu este, caraghiosule, nu am infirmat dreptul legal de a infiinta o sectie/linie (sectie in forma neinstitutionalizata in limba maghiara exista), daca te obosesti sa citesti putin mai jos, in aliniatul (3), se stipuleaza:"(3) Sectia de studiu este o forma de organizare a invatamantului universitar intr-o limba a minoritatilor nationale, care poate fi institutionalizata, atat la nivelul universitatii, cat si in cadrul unei facultati, prin departamentul sectiei, care are in componenta programele de studiu si structurile organizatorice aferente. Sectiile beneficiaza de autonomie universitara in organizarea activitatilor didactice." AS VREA SA STIU, DACA RESPECTAND AUTONOMIA UNIVERSITARA, AVETI ACORDUL CONDUCERII UMF DE A CREA SECTII SAU LINII DE STUDIU CARE SA FIE INSTITUTIONALIZATE SAU NU in cadrul facultatii sau universitatii (conform legii). PT. CA LEGEA SPUNE CA ELE SE CONSTITUIE, dar SECTIILE (Forma lor de aparitie) POT FI INSTITUTIONALIZATE sau NU, adica, in dreptul exprimat in limba romana acest lucru inseamna ca se poate recurge la o organizare informala sau orice forma care nu e institutionalizata neaparat), DAR CA ELE SE POT CREA (adica exista cadrul legal). INSEAMNA CA PENTRU FELUL CUM SE INSTITUTIONALIZEAZA (SAU NU), AVEATI NEVOIE DE ACORDUL CONDUCERII UMF, A CELOR IMPLICATI DIRECT IN PROCESELE DE INVATARE, NU IN ULTIMUL RAND STUDENTII, FIE ROMANI, FIE MAGHIARI. ATI ABUZAT LEGEA CERAND NU DOAR SECTIE, CI LINIE CEEA CE ESTE PERFECT LEGAL, dar LUCRUL ASTA TREBUIA FACUT CU ACCEPTUL TOCMAI AL PARTII PE CARE VRETI S-O DISCRIMINATI. CONSTITUIREA reprezinta cadrul legal (creat prin lege), institutionalizarea (concretizarea, punerea in aplicare) trebuia facuta in termenii stabiliti impreuna, nu printr-un adagio la legea educatiei. Intre" SE CONSTITUIE" SI "POT FI INSTITUTIONALIZATE" se afla tocmai AUTONOMIA UMF, pe care ati ABUZAT-O! De unde stiti ca toata lumea implicata in aceasta problema este de acord cu crearea unei sectii sau linii (lucru perfect legal), in conditiile IMPUSE DE VOI, prin proiectul de act normativ intentat pe langa legea educatiei??!! DECI A MIA OARA VRETI SA OBTINETI CEVA PESTE ACORDUL TUTUROR PARTILOR SI FARA CA FIECARE LINIE/SECTIE SA RESPECTE ASA CUM RESPECTA TOATE FAC. SI SECTIILE DIN TARA PASII DE ACREDITARE! DE CATE ORI INCALCATI LEGEA PE CARE O SUSTINETI??!!
"În drept aceste diferenţe sunt foarte importante." Imi pare rau pentru lipsurile tale in limba romana, dar nu stiu cum faceti voi de gresiti mereu in favoarea voastra si mereu in defavoarea romanilor! |
Raspunsuri
Musafir |
#4828 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-25 14:56:20#4817: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stimate domn,
Nu vă supăraţi, dar ceea ce aţi scris e o interpretare foarte subiectivă, tendenţioasă şi speculativă.
Secţie neinstituţionalizată NU EXISTĂ. Nici măcar termenul. La o universitate/facultate ori există secţie maghiară, ori nu există. În cazul în care nu există (ca entitate organizatorică), atunci nu se cheamă "secţie neinstitiuţionalizată". Acest termen e invenţa dumneavoastră.
Secţie nu există fără acele "structuri organizatorice aferente" despre care vorbeşte şi legea. Dumneavoastră faceţi o mare confuzie între termenile "program de studiu" şi "secţie".
La UMF Târgu Mureş momentan există program de studiu în limbă maghiară, dar secţie nu există.
"LEGEA SPUNE CA ELE SE CONSTITUIE, dar SECTIILE (Forma lor de aparitie) POT FI INSTITUTIONALIZATE sau NU"
Asta unde aţi citit? Legea scrie foarte clar că: "Sectia de studiu este o forma de organizare a invatamantului universitar intr-o limba a minoritatilor nationale, care poate fi institutionalizata, atat la nivelul universitatii, cat si in cadrul unei facultati" Nu scrie nicăieri că ar exista şi aşa-zise "secţii neinstituţionalizate" (ce nu e instituţionalizat, NU EXISTĂ în faţa legilor).
Secţiile pot fi înstituţionalizate atât la nivelul universităţii cât şi în cadrul unei facultăţi, dar nu pot funcţiona ca "secţii neinstituţionalizate" (căci în acest caz ele pur şi simplu nu exist şi nu se numesc secţii).
Înfiinţarea secţiilor e obţională în cazul celor mai multe universităţi - însă în cazul universităţilor multiculturale şi multilingve (termen utilizat de această lege pt. denumirea celor trei universităţi de la Cluj şi Târgu Mureş) este obligatoriu ("se constituie").
Conducerea UMF poate decide o instituţionalizează la nivelul universităţii sau doar la nivelul facultăţilor (asta însemnă autonomia în cadrul legislaţiei în vigoare), dar nu poate să facă "secţii neinstituţoinalizate" (căci astfel de termen nici nu există) iar înfiinţarea secţiei/liniei de predare nu este obţională pt UMF (doar pt. celălelte instituţii, care nu se consider "multiculturale şi multilingve" - deci opţiunea "sau nu" e valabilă doar pt. ei).
În ceea ce priveşte autonomia universitară ajungem totdeauna la acelaşi problemă: folosiţi greşit termenul. În disputa de aici şi din presă conducătorii de la UMF şi studenţii manipulaţi de ei folosesc termenul de "autonomie" cu sensul "suveranitate" (adică le confundaţi pe aceste două termeni, deşi nu înseamnă acelaşi lucru).
UMF-ul are autonomie (în cadrul legislaţiei statului român), dar nu are suveranitate (nu e stat în stat) şi nu poate să aibă legi proprii, care contrazic legilor în vigoare. Până atunci nici nu erau probleme cu acest lucru: UMF-ul a armonizat totdeauna Carta Universitară cul legile în vigoare, înţelegând foarte bine, ce înseamnă autonomia (şi faptul că nu permite încălcarea legilor). De data aceasta însă a REFUZAT acest lucru şi funcţionează în mod nelegal (de la expirarea perioadei - de şase luni - stabilite de lege). Şi de aici provine toată problema şi toată mizeria asta.
Ştim cu toţii că autonomia universitară este interpretată greşit, în mod tendenţios, de către conducătorii de la UMF. Şi ei ştiu foarte bine că tocmai Constituţia precizează că "Dreptul persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale de a învăţa limba lor maternă şi dreptul de a putea fi instruite în această limbă sunt garantate; modalităţile de exercitare a acestor drepturi se stabilesc prin lege." şi că "Învăţământul de toate gradele se desfăşoară în unităţi de stat, particulare şi confesionale, în condiţiile legii. ", iar autonomia se exercită doar în acest cadru legislativ - şi nu înseamnă suveranitate totală.
Toată lumea ştie că o universitate NU are suveranitate, nu e stat în stat, UMF-ul nu este un Vatican târgumureşean, iar domnul Prof. Dr. Copotoiu nu era papă (precum nici domnul Prof. Dr. Azamfirei nu este).
|
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
Anularea cetateniei Române persoanelor din Republica Moldova
Cerem investigarea suspiciunilor de fraudare a alegerilor și renumărarea voturilor – respectați democrația!
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
STOP eutanasierii câinilor din adăposturile publice din Timiș!
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
Susținem desemnarea lui Ilie Bolojan ca Prim-Ministru al României
LIBERTATEA de EXPRIMARE
Salvăm Casa Dinu Lipatti
APEL „Salvați Sala CUB”, Teatrul Național Iași
Cerem arestarea lui George Simion pentru instigare la violență și scoaterea în afara legii a partidului AUR
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
GRATIERE 2025
21710 Creat: 2025-02-03
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
3364 Creat: 2025-06-14
Referendumul pentru demiterea Preşedintelui României Nicusor Dan
12199 Creat: 2025-06-04
Nu depreciați limba și literatura română! Nu descalificați materna!
2039 Creat: 2025-02-25
Podul Prieteniei – o catastrofă rutieră! Cerem acțiune imediată, nu scuze birocratice!
27 Creat: 2025-06-21
PETIȚIE PUBLICĂ – Albaiulienii nu sunt turiști! Nu triplați abonamentele pentru cetățeni!
261 Creat: 2025-06-18
Semnam pentru a ne alege prin vot democratic Avocatul Poporului si cei 9 Judecatori ai Curtii Constitutionale!
16132 Creat: 2025-05-26
Cerem măsuri urgente și responsabile pentru protejarea oamenilor și a comunităților afectate de suprapopularea cu urși!
130 Creat: 2025-06-18
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
5326 Creat: 2025-06-03
Stop inundațiilor din Stupini – Cerem acțiune din partea SGA Brașov!
275 Creat: 2025-06-08
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
14026 Creat: 2025-06-03
Diploma de Bac 2025 NU trebuie să ascundă o ilegalitate!
136 Creat: 2025-06-16
Cerere de anulare și reluare a alegerilor din 18 mai 2025
14233 Creat: 2025-05-19
Informatii si propuneri privind modernizarea CTE Grozavesti
7 Creat: 2025-06-21
Propunere oficială pentru introducerea studierii scriitoarelor românce în programa liceală
496 Creat: 2025-06-19
Săli de așteptare NON-CONTAGIOASE spitale
105 Creat: 2025-06-18
ROMÂNII ÎȘI IAU ȚARA ÎNAPOI
542 Creat: 2025-05-27
Oradea spune: NU paradă Pride
5401 Creat: 2025-06-10
APEL „Salvați Sala CUB”, Teatrul Național Iași
7864 Creat: 2025-05-20
STOP eutanasierii câinilor din adăposturile publice din Timiș!
350 Creat: 2025-06-06