Latina la clasa a VIII-a în noile Planuri-cadru de învăţământ

Quoted post


Musafir

#57

2016-01-05 17:45

Mi se pare dramatic sa scoatem latina, religia, desenul si muzica din programa de invatamint, pe motivul ca ar lua note mici copii si se strica mediile. Afirmatiile acestea stupide sunt ale parintilor (auzite de mine la sedinta cu parintii la copiii mei la scoala) .Stim cu totii ce eforturi materiale fac acestia ,mintindu-se pentru viitorul copiilor lor, DAR DIN PACATE SI AL NOSTRU!De cite ori ceream lista de lecturi obligatorii mi se ridea in nas...

Raspunsuri

Anca B.

#278 Re:

2016-02-15 15:58:37

#57: -  

  Fiind binecunoscut impactul inventivitatii asupra economiei, simpla manufactura de calitate a produselor nu mai constituie demult un avantaj economic; disciplinele artistice fiind principalele care educa inventivitatea, creativitatea si gandirea divergenta (“out of the box”) a tinerilor. Avand un limbaj universal, artele dezvolta creativitatea la toate nivelurile intr-o lume a schimbarilor tehnologice, economice si sociale. In toate tarile Uniunii Europene, situatia este foarte diferita, ponderea acestor cursuri obligatorii oscilind intre minim 1ora muzica si 1 ora arte vizuale/saptamana la clasele V-VIII in tari ca Belgia si Danemarca si maxim de 2-3ore arte vizuale si 2-3ore muzica/saptamana obligatorii la clasele a V-VI si 1-2ore arte vizuale si 1-2ore muzica/saptamana la clasele a VII-VIII in Germania, Finlanda, Franta, Italia, Austria, Olanda, Polonia, Portugalia, Anglia, Republica Ceha si Spania. In Suedia si Grecia numarul de ore este cam acelasi cu ce avem noi astazi, chiar putin mai mare. Avand contact cu invatamantul din SUA, stiu ca si acolo timpul alocat materiilor artistice este incomparabil mai mare cu ce avem noi astazi in planul cadru.

Planuri cadru din alte tari europene: http://www.ise.ro/wp-content/uploads/2012/08/ si mai adaugati apoi si Numar_de_ore_alocate_pe_discipline_si_clase_Final.pdf 

Cum argumentati scoaterea orelor de arte in contextul in care in toate tarile Europei acestea ocupa un spatiu mult mai mare decat avem noi in prezent? 

 

Mihai C.

#279 Re:

2016-02-16 11:16:31

#57: -  

  Cum argumentati scoaterea orelor de arte in contextul in care in toate tarile Europei acestea ocupa un spatiu mult mai mare decat avem noi in prezent?

Dupa cum arata planurile cadru din linkul de mai jos, in toate tarile Uniunii Europene, situatia este foarte diferita, ponderea acestor cursuri obligatorii oscilind intre minim 1ora muzica si 1 ora arte vizuale/saptamana la clasele V-VIII in tari ca Belgia si Danemarca si maxim de 2-3ore arte vizuale si 2-3ore muzica/saptamana obligatorii la clasele a V-VI si 1-2ore arte vizuale si 1-2ore muzica/saptamana la clasele a VII-VIII in Germania, Finlanda, Franta, Italia, Austria, Olanda, Polonia, Portugalia, Anglia, Republica Ceha si Spania. In Suedia si Grecia numarul de ore este cam acelasi cu ce avem noi astazi, chiar putin mai mare. Avand contact cu invatamantul din SUA, stiu ca si acolo timpul alocat materiilor artistice este incomparabil mai mare cu ce avem noi astazi in planul cadru. 


Musafir

#280 Re:

2016-02-16 11:33:20

#57: -  

  Cum argumentati scoaterea orelor de arte in contextul in care in toate tarile Europei acestea ocupa un spatiu mult mai mare decat avem noi in prezent?

In toate tarile Uniunii Europene, situatia este foarte diferita, ponderea acestor cursuri obligatorii oscilind intre minim 1ora muzica si 1 ora arte vizuale/saptamana la clasele V-VIII in tari ca Belgia si Danemarca si maxim de 2-3ore arte vizuale si 2-3ore muzica/saptamana obligatorii la clasele a V-VI si 1-2ore arte vizuale si 1-2ore muzica/saptamana la clasele a VII-VIII in Germania, Finlanda, Franta, Italia, Austria, Olanda, Polonia, Portugalia, Anglia, Republica Ceha si Spania. In Suedia si Grecia numarul de ore este cam acelasi cu ce avem noi astazi, chiar putin mai mare. Avand contact cu invatamantul din SUA, stiu ca si acolo timpul alocat materiilor artistice este incomparabil mai mare cu ce avem noi astazi in planul cadru.

Aceste ore sunt fundamentale in formarea personalitatii elevilor si nu exista in programa pentru a mari mediile, cum sustineti dumneavoastra. Fiind binecunoscut impactul inventivitatii asupra economiei, simpla manufactura de calitate a produselor nu mai constituie demult un avantaj economic; disciplinele artistice fiind principalele care educa inventivitatea, creativitatea si gandirea divergenta (“out of the box”) a tinerilor. Avand un limbaj universal, artele dezvolta creativitatea la toate nivelurile intr-o lume a schimbarilor tehnologice, economice si sociale.