Reformarea planului cadru gimnazial din perspectiva geografiei


Musafir

/ #107

2016-02-14 17:02

Viziunea acelor domni care încearcă reformarea educaţiei este nobilă dar fără un fundament solid. Se încearcă doar o copiere ale unor planuri cadru din ţări occidentale fără a ţine cont de specificul învăţământului românesc. Se doreşte o trecere rapidă către o abordare interdisciplinară (pe motive economice sau de altă natură) fără a avea baza disciplinelor fundamentale. Dânşii înţeleg mai greu că interdisciplinaritatea apare ca un alt nivel de abordare după aprofundarea disciplinelor fumdamentale. Nu putem sări direct la citit înainte de a învăţa temeinic alfabetul. Nu putem eluda etape fireşti în dezvoltarea gândirii elevului doar din dorinţa de a impune un anumit şablon. Modernizarea trebuie să meargă mână în mână cu tradiţia din respect pentru ceea ce a confirmat şi din responsabilitatea evitării unui eşec lamentabil. Simpla dorinţă de a aduce ceva nou nu este o argumentare şi nicio dovadă că lucrurile pot evolua. Comunicarea, dialogul, dezbaterea, polemica, discernământul sunt căi către desprinderea unor soluţii responsabile şi viabile. Graba nu ne este un aliat cum nici modelele impuse sau copiate nu ne sunt favorabile. Doar bunul nostru simţ şi responsabilitatea pentru copiii noştri ne sunt aliaţi de nădejde pe care ne putem bizui, iar aceşti aliaţi nu ne dau voie să acceptăm decizii luate pe genunchi de care depind viitorul educaţiei şi viitorul copiilor noştri.