Reformarea planului cadru gimnazial din perspectiva geografiei
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Reformarea planului cadru gimnazial din perspectiva geografiei
Musafir |
#12016-02-12 13:15Consider că, studierea Geografiei este esențială în dezvoltarea fiecărui cetățean din U.E. În reformarea sistemului de învățământ, marile universități au rol fundamental, ele fiind generatoare de cunoaștere si unul dintre motoarele care contribuie la dezvoltarea unei societăți. |
Musafir |
#22016-02-12 13:25ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competenţe –cheie cerute de LEN nr.1/2011 geografia aduce o contributie substanțiala. Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternă prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realității geografice, după cum utilizarea corectă a numelor proprii și a termenilor geografici în limbi străine dezvoltă competențe de comunicare în limbile respective. Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei. Multe elemente din matematică se utilizează în geografie pentru studierea mediului terestru. Un exemplu în acest sens este și prezentarea realității geografice pe suport cartografic și grafic. Geografia contribuie și la identificarea și explicarea valențelor sociale, civice și culturale ale caracte-risticilor spațiului geografic, iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învățare sunt folosite în învățarea pe tot parcursul vieții (educația permanentă). Aportul geografiei la realizarea unor modele și soluții de organizare și utilizare a spațiului geografic din perspectiva dezvoltării durabile contribuie la formarea atât a unor competențe de inițiativă și antreprenoriat, cât și a competențelor de sensibilizare și exprimare culturală. Geografia studiază mediul geografic (ca mediu de existență al omului), iar în acest mediu interacționează atât elemente, procese și fenomene guvernate de legi ale naturii, cât și elemente, procese și fenomene care se desfășoară după legi ale societății. Prin urmare obiectul de studiu al geografiei este mediul geografic exprimat prin interacțiunea om-societate la nivel global (planetar), dar și regional și local. În predarea geografiei profesorul trebuie să realizeze corelații interdisciplinare (geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc.), dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc.). Am prezentat ,pe scurt, contribuția geografiei la formarea competențelor-cheie și a competențelor generale și specifice din programele școlare. Dar geografia poate contribui substanțial și la formarea competențelor digitale la elevi, întrucât tehnologia informației și comunicării (T.I.C.) permite accesarea și utilizarea de către elevi și profesori a conținuturilor cu caracter geografic (dar nu numai atât). Geographic Information Systems (GIS) este un sistem hardware și software conceput și utilizat pentru stocarea, interogarea și analiza datelor geografice, iar în final, rezultatele sunt reprezentate cartografic. Tendința la nivel mondial este de introducere a Sistemului de Informații Geografice în curriculum-ul școlar. Nu înțelegem de ce în România nu se fac pași în această direcție, mai ales că dispunem de resurse hardware, software, de date disponibile, dar și de profesori de geografie competenți (resursa umană). |
Musafir |
#32016-02-12 13:44Pentru a mai diminua din elanul celor care si-au facut un tel din distrugerea traditiilor invatamantului romanesc. |
Musafir |
#42016-02-12 14:10Pentru geografie , pentru cunoastere și pentru viitoarea generație! |
Musafir |
#52016-02-12 14:18Pentru a susține poziționarea optimă a geografiei în cadrul planului cadru din învățământul gimnazial. |
Musafir |
#62016-02-12 14:37Cei mai mari specialisti in domeniul invatamantului sunt insusi cadrele didactice care predau la clasa si stiu exact situatia reala cu care sistemul se confrunta. |
Musafir |
#72016-02-12 14:43Am semnat petiția cu speranța că poate în acest fel elevii din țara noastră mai pot avea o şansă! |
Musafir |
#82016-02-12 14:48Geografia este stiinta interdisciplinara si trandisciplinara, ce pregateste elevul pentru..... OMUL DE MAINE! |
Musafir |
#92016-02-12 14:58Deoarece consider foarte importanta Geografia in cadrul programului scolar |
Musafir |
#102016-02-12 15:01Pentru a puncta importanta asidua a acestui domeniu, obiect de studiu. |
Musafir |
#112016-02-12 15:24Pentru ca elevii mei să beneficieze de cât mai multe cunoștințe din această disciplină utilă, frumoasă și interesantă |
Musafir |
#122016-02-12 15:24 ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competenţe –cheie cerute de LEN nr.1/2011 geografia aduce o contributie substanțiala. Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternă prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realității geografice, după cum utilizarea corectă a numelor proprii și a termenilor geografici în limbi străine dezvoltă competențe de comunicare în limbile respective. Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei. Multe elemente din matematică se utilizează în geografie pentru studierea mediului terestru. Un exemplu în acest sens este și prezentarea realității geografice pe suport cartografic și grafic. Geografia contribuie și la identificarea și explicarea valențelor sociale, civice și culturale ale caracte-risticilor spațiului geografic, iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învățare sunt folosite în învățarea pe tot parcursul vieții (educația permanentă). Aportul geografiei la realizarea unor modele și soluții de organizare și utilizare a spațiului geografic din perspectiva dezvoltării durabile contribuie la formarea atât a unor competențe de inițiativă și antreprenoriat, cât și a competențelor de sensibilizare și exprimare culturală. Geografia studiază mediul geografic (ca mediu de existență al omului), iar în acest mediu interacționează atât elemente, procese și fenomene guvernate de legi ale naturii, cât și elemente, procese și fenomene care se desfășoară după legi ale societății. Prin urmare obiectul de studiu al geografiei este mediul geografic exprimat prin interacțiunea om-societate la nivel global (planetar), dar și regional și local. În predarea geografiei profesorul trebuie să realizeze corelații interdisciplinare (geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc.), dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc.). Am prezentat ,pe scurt, contribuția geografiei la formarea competențelor-cheie și a competențelor generale și specifice din programele școlare. Dar geografia poate contribui substanțial și la formarea competențelor digitale la elevi, întrucât tehnologia informației și comunicării (T.I.C.) permite accesarea și utilizarea de către elevi și profesori a conținuturilor cu caracter geografic (dar nu numai atât). Geographic Information Systems (GIS) este un sistem hardware și software conceput și utilizat pentru stocarea, interogarea și analiza datelor geografice, iar în final, rezultatele sunt reprezentate cartografic. Tendința la nivel mondial este de introducere a Sistemului de Informații Geografice în curriculum-ul școlar. Nu înțelegem de ce în România nu se fac pași în această direcție, mai ales că dispunem de resurse hardware, software, de date disponibile, dar și de profesori de geografie competenți (resursa umană). |
Musafir |
#132016-02-12 15:29"Geografia este o materializare ,,spațială,, a oricărei proiecții / scheme mentale . GEOGRAFIA DEZVOLTĂ ABILITĂȚI SPAȚIALE!!!!!!! În prezent, când spațiul cunoașterii se comprimă tot mai mult și mai repede pe Terra și se extinde mult în afara planetei datorită avansului tehnologiei , GEOGRAFIA ESTE O ABILITATE DE VIAȚĂ, așa cum ne spune, întotdeauna, d - na Mari-Elena Belciu!!! Se făcea referire, în raportul IȘE, la argumentele geografilor care nu au plecat de la actualul profil de formare al elevului… CORECȚIE, DA! S-a plecat, în argumentare,de la profilul viitorului adult ! ELEVUL DE AZI ESTE PREGĂTIT, LA GEOGRAFIE, PENTRU LUMEA DE MÂINE! Elevul află, la ora de geografie, despre evoluția planetei care îl găzduiește, despre situațiile de viață ale semenilor, elevul învață să se adapteze la lumea în care trăiește!!! Există vreun domeniu al activității umane în care să nu se folosească o schiță, un plan ori o hartă pentru o sintetiza informațiile? Nu- i așa că un elev se simte extraordinar atunci când constată că poate ,,vorbi,, despre orice loc de pe suprafața Pământului, ba chiar și despre trecutul și chiar viitorul lui?" |
Musafir |
#142016-02-12 15:46E aberant sa doresti diminuarea sau excluderea orelor din scolile primare a unor materii esentiale in cunoasterea ta, ca cetatean roman, cum sunt geografia si istoria, dar in schimb, sa obligi elevii de liceu sa invete pana in clasa a 12a matematica. Istoria te invata cine esti, cine iti sunt stramosii si care iti este mosternirea. Geografia te invata sa te orientezi, cand si in ce conditii poti sa calatoresti in anumite puncte ale lumii. Matematica te invata sa nu fi prost, sa aduni, scazi, inmultesti si imparti. Toate astea sunt utile si se fac in primii 4 ani fiind arhisuficiente pentru omul de rand. Dupa clasa a 4a, cel caruia ii place matematica e liber sa aleaga pentru a face in continuare, in rest, e aberant sa pui copii sa invete functii, derivate, integrale si alte bazaconii care nu le vor folosi la nimic in viata. Propun (ironic) sa scoatem si limba romana din program, la ce ne trebuie? SEMINTELE ACELEASI GUST ARE! |
Musafir |
#152016-02-12 15:57Pentru ca geografia are un rol important in cadrul disciplinelor de invatamart,stimuland logica,creativitatea,descoperirea,stimuleaza educatia ecologica,formeaza elevul pentru insertie sociala,cultiva sentimentul de respect pentru om si natura. |
Musafir |
#162016-02-12 16:06Geografia are potențialul de a forma competențele necesare eleviilor prin faptul că este o știință care deși nu are un obiect propriu de studiu (Pământul este studiat și de alte științe precum Biologia, Geologia, Istoria etc.) are metodele sale specifice, adică abordează realitatea ca un întreg. Întregul este mai mult decât suma componentelor sale. Elevii care studiază Geografia se vor familiariza cu numeroase noțiuni utile folosite și în științele înrudite precum: geomorfologia, hidrologia, geopolitica, biogeografia, pedogeografia, așezările lumii, cartografia, nu ca o învățare simplistă a toponimelor, ci din perspectiva dezvoltării durabile, vor învăța despre propria țară, își vor forma o imagine mai completă asupra realității (putem continua mult). Vor găsi „soluții inteligente” la problemele din ce în ce mai numeroase ale societății. Eu cred că Geografia nu trebuie neglijată. |
Musafir |
#172016-02-12 16:07Prim importanta si obiectul de studiu, prin informatiile actualizate si de mare utilitate practica, Geografia ar trebui sa se regaseasca in noile planuri cadru cu 2 ore la pe saptamana la fiecare nivel de studiu. |
Musafir |
#182016-02-12 16:08OMUL DEPARTE DE NATURĂ ÎMPIETREȘTE.GEOGRAFIA ÎNSEAMNĂ CULTURA POPORULUI NOSTRU.NATURA NU NE CERE SĂ FIM GENIALI,CI DOAR RAȚIONALI...GEOGRAFI DIN TOATĂ ȚARA, ÎMPREUNĂ,O FORȚĂ! |
Musafir |
#192016-02-12 16:16deoarece este esential ca fiecare sa stie pe ce lume trăiește,si sa isi poata explica fenomenele ce au loc zilnic. |
Musafir |
#202016-02-12 16:22Sa se mareasca nr.de ore cel putin 2 ore de geografie in planul cadru |
Musafir |
#212016-02-12 16:22E absurd sa nu stii pe ce lume traiesti. Sa-ti cunosti doar coltisorul tau si sa faci din el, fara sa-ti dai seama, colivie. |
Musafir |
#222016-02-12 16:24Consider ca geografia trebuie sa faca parte din aria curriculara Matematica si Stiinte ale naturii.. |
Musafir |
#232016-02-12 16:27Ptr că geografia este o materie necesară! |
Musafir |
#242016-02-12 16:29Semnez aceasta petitie |
Musafir |
#252016-02-12 16:30Cu speranța că românașii în devenire vor invata sa-si pretuiasca frumusețile țării lor,să le aprecieze și pe ale celorlalți,doar daca i se va da posibilitatea școlii să facă asta.E atat de necesar să știm pe unde ne duc pașii.Geografia și istoria reprezintă numele și prenumele trecute pe Cartea de identitate a unei țări.Nu putem merge nicăieri fără buletin. |
|
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Petitie impotriva UNTOLD - ofensa adusa identitatii crestine!
Salvăm Casa Dinu Lipatti
CCR TREBUIE SĂ PLĂTEASCĂ!
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
Eliminarea subvenției de stat pentru partide!
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Salvați cei trei pui de urs orfani de pe Transfăgărășan!
PETIȚIE pentru debirocratizare, simplificare și corectare a procedurilor și deciziilor privind implementarea proiectelor din apelurile de Digitalizare IMM și ONG din cadrul PNRR
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
Solicităm prelungirea termenului de încheiere a contractelor de vânzare-cumpărare cu TVA 9% până la 30 decembrie 2026
Spune STOP eutanasierii câinilor sănătoși din adăposturile publice din Timiș!
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
LIBERTATEA de EXPRIMARE
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
Salvati Dealul Lempes si comunitatile din jur de impactul Autostrazii A13
Salvați-l pe Cezar Avrămuță („Stegarul Dac”)! Scrisoare deschisă către autoritățile statului român
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Petitie impotriva UNTOLD - ofensa adusa identitatii crestine!
6654 Creat: 2025-08-14
Salvați Școala Gimnazială Nr. 1 Oțelu Roșu – Vrem să ne păstrăm identitatea și performanța!
1121 Creat: 2025-08-13
Dreptate pentru Pietricel! Aplicarea Legii nr. 205/2004 – pedepsirea cruzimii față de animale
293 Creat: 2025-08-19
Reducerea taxelor CECCAR
1592 Creat: 2025-07-20
Lăsați-ne să-i dăm o șansă la viață!
278 Creat: 2025-08-18
PETIȚIE pentru debirocratizare, simplificare și corectare a procedurilor și deciziilor privind implementarea proiectelor din apelurile de Digitalizare IMM și ONG din cadrul PNRR
184 Creat: 2025-08-18
Respect și drepturi pentru asistenții de stomatologie din România
37 Creat: 2025-08-20
Nu complexelor locative in Colonita!
325 Creat: 2025-08-14
Stop PUZ Sânzienelor! Vrem soare și spații verzi, NU vrem blocuri cu 10 etaje lângă Școala 19!
229 Creat: 2025-08-17
GRATIERE 2025
100327 Creat: 2025-02-03
STOP DESFIINȚĂRII Oficiului Român pentru Drepturile de Autor !
33 Creat: 2025-08-19
PETIȚIE PENTRU ABROGAREA ARTICOLULUI 6 DIN LEGEA NR. 141/2025 PRIVIND MAJORAREA NORMEI DIDACTICE
2231 Creat: 2025-08-01
VREM UNITATE DE POMPIERI IN COMUNA BERCENI !
497 Creat: 2025-08-17
Petitie publică pentru blocarea vânzării companiilor profitabile de stat
58 Creat: 2025-08-18
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
4965 Creat: 2025-06-14
Refuzul majorării prețului apei potabile în județul Neamț
257 Creat: 2025-08-16
Locuri de parcare, NU demolare (Sector 2)
11 Creat: 2025-08-19
Salvati Liceul de Coregrafie Floria Capsali din Bucuresti
786 Creat: 2025-08-13
„Salvați Creșa «Sfânta Ana» din Fălticeni – Mențineți statutul juridic și financiar actual”.
58 Creat: 2025-08-18
Stop aplicării discriminatorii a burselor de merit! Cerem reguli clare și naționale pentru toți elevii!
24 Creat: 2025-08-17