Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#26226 Campanie de imagine pentru UNPR la Prefectura Vâlcea

2014-09-10 11:33

 

De când Dumitru Cornoiu este prefect de Vâlcea, instituţia pe care o conduce are grave probleme de comunicare. Erorile sau întârzierile făcute de Cornoiu şi echipa sa au fost resimţite de presa locală şi naţională, dar şi de instituţiile statului care intră în contact cu Prefectura Vâlcea. La o lună jumătate după dezastrul provocat de inundaţii, Cornoiu a organizat o conferinţă de presă. Este a doua a mandatului său, prima fiind cea la care a fost prezentat prefect al judeţului.

 

La o lună şi jumătate după ce inundaţiile au provocat cel mai mare dezastru din ultimii ani la Vâlcea, prefectul Dumitru Nicu Cornoiu a organizat o conferinţă de presă. Tema conferinţei a fost tocmai efectele inundaţiilor şi un laudatio adus guvernului pentru implicare în rezolvare situaţiei. Întrebat de jurnaliştii prezenţi de ce a organizat o conferinţă pe această temă, fiindcă nu prezintă lucruri noi, ci repetă cifrele pe care toată presa le-a publicat, Cornoiu a avut un răspuns halucinant. Prefectul judeţului Vâlcea a spus că n-a reuşit să aibă întâlniri cu presa, tocmai din cauza evenimentelor şi a situaţiilor de urgenţă. Şi-atunci, de ce a mai organizat conferinţa? Doar pentru a-şi aloca timp unei campanii electorale “mascate” făcută guvernului?

 

Atitudine de fată mare în privinţa activităţii politice

Era inevitabil ca subiectele legate de inundaţii şi de comuna cea mai afectată, Vaideeni, să ajungă şi la vicepremierul Gabriel Oprea, ministrul administraţiei şi internelor. Adică şeful cel mare, pe linie politică, al prefectului Dumitru Cornoiu. Oprea a promis primarului de la Vaideeni, Daniel Băluţă, că până la sfârşitul anului se vor construi 25 de case pentru sinistraţi. Promisiune reiterată şi de prefectul Cornoiu în conferinţa de presă. Pe surse autorizate circulă informaţia că Băluţă ar dori să facă pasul către Uniunea Naţională pentru Progresul României (UNPR) – partidul lui Oprea. Iar acest “transfer” ar fi intermediat chiar de prefectul apolitic de Vâlcea. Rugat să comenteze aceste zvonuri, Cornoiu a spus: „Puteaţi să spuneţi de UDMR, că eu nu prea aud bine. Nu mă implic în astfel de situaţii. Să fiţi siguri, pe cuvântul meu de onoare, că eu nu mă implic în treburi politice. Atâta timp cât voi sta în Prefectura Vâlcea şi veţi avea date concrete despre mine, v-aş ruga să le faceţi publice şi să demonstrăm că e aşa. Nu am apartenenţă politică în administraţie. Şi dacă îmi analizaţi CV-ul să vedeţi ce am făcut eu politic, veţi constata că sunt un leneş politic”. Deşi se face că încurcă UDMR cu UNPR, Cornoiu a recunoscut că a fost numit prefect în urma unei decizii politice a UNPR.

Anunţul deschiderii Transalpinei – gafa anului la Prefectura Vâlcea

Dumitru Nicu Cornoiu este artizanul uneia dintre cele mai mari gafe din administraţia vâlceană, de anul acesta. În urma unor comunicate de presă emise de Cancelaria instituţiei pe care o conduce, presa a anunţat deschiderea Transalpinei. Mai mult decât atât, Cornoiu susţinea în comunicat că decizia a fost luată în urma unor discuţii între el, prefectul de Gorj şi Narcis Neaga, şeful Companiei Naţionale pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Anunţul deschiderii Transalpinei, venit în urma unui comunicat emis de prefect, a dat curaj multor turişti care au dorit să parcurgă celebra şosea montană. Dar au făcut-o pe riscul lor, fiindcă tot CNADNR a comunicat presei că datele trimise de Prefectura Vâlcea sunt total eronate, iar drumul este închis.

 http://www.indiscret.ro/


Musafir

#26227 Şmecher domnul Ponta!

2014-09-10 11:39

http://www.viatavalcii.ro

Este exact cum am bănuit. Internetul s-a umplut ieri de poze care îl arată pe premierul Victor Ponta lângă sigla Oltchim, în faţa Pavilionului Central al combinatului, în sala de şedinţe, dând mâna cu sindicaliştii şi zâmbind cordial. Acum e clar că vizita a fost una concertată. Ministrul Economiei i-a asigurat spatele, preşedintele Ion Cîlea a fost singurul informat de această vizită (nici măcar prefectul judeţului n-a ştiut), dar n-a spus nimănui de teamă ca nu cumva oamenii să iasă în stradă, iar premierul să fie huiduit. Ce-i trebuia lui Victor Ponta pentru a da bine la imaginea pentru prezidenţiale? Curaj să vină la Oltchim!

Chiar dacă a venit, curaj nu a avut. Dacă ar fi avut, şi-ar fi anunţat vizita oficial, ar fi putut să bată obrazul presei locale care spune de multă vreme că Ponta nu va veni la Oltchim de frică şi ar fi putut răspunde liniştit la întrebările ziariştilor vâlceni, cu siguranţă numeroase şi tăioase. N-a făcut aşa, deci n-a avut curaj. Însă, această vizită îi era necesară. Punem rămăşag că este şi prima şi ultima pe care Ponta o va face la Oltchim în calitatea sa de premier. Îi era necesară pentru imaginea electorală. De asta s-a ferit de ochii presei, de asta a ticluit o intrare surpriză, pentru ca nimeni să nu apuce să se dezmeticească şi să-l ia la întrebări. Întrebări la care, oricum, nu avea şi nu are un răspuns.

Să dea Dumnezeu ca Oltchimului să-i fie bine! Să dea Dumnezeu ca judeţului să-i meargă mai bine! Însă, după această vizită în care nu s-a spus nimic, nu s-a găsit răspunsul la nici o întrebare, nu s-a dat soluţia relansării activităţii Oltchim, ci doar s-au spus lucruri deja ştiute, senzaţia tuturor este că, în viitor, combinatul chimic de la Vâlcea va ajunge mai degrabă la fier vechi, decât productiv şi în plină activitate. Cert este că animatorii de imagine ai lui Victor Ponta şi-au făcut treaba. Vâlcenii au fost luaţi de proşti pentru a nu ştim câta oară, iar premierul Victor Ponta şi-a râs în barbă după ce a plecat de la Oltchim şi, probabil, s-a felicitat singur pentru reuşita care o va folosi în campania electorală. Şmecher domnul Ponta! Gabriela Bercea


Musafir

#26228 Re: Şmecher domnul Ponta!

2014-09-10 11:58

#26227: - Şmecher domnul Ponta! 

 DICULOIU NU A FOST STRAIN DE EVENIMENTE.TREBUIE SA SE PUPE SI CU ASTIA CA DOAR ASTA STIE EL CEL MAI BINE.

LUI PONTA I-A NETEZIT CALEA DOMNUL NITA SI NU DE ACUM CI DE CEVA TIMP.

SA NU UITATI SA VOTATI CU PESEDEU CA SA MEARGA OLTCHIMU


Musafir

#26229 Re: Re: Şmecher domnul Ponta!

2014-09-10 12:55

#26228: - Re: Şmecher domnul Ponta! 

 DICULOIU SPUNE SASE SAU OPT ADEVARURI SI PATRU SAU DOUA FATALE SI MINCINOASE (oscileaza...), NU ESTE OK DOMNULE LIDERR SINDICAT PENSIONAR, NU ESTE OK....


Musafir

#26230 Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim

2014-09-10 13:05


Musafir

#26231 Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim

2014-09-10 13:12

#26230: - Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim 

 http://www.bursa.ro/

Autentificare

 

Piperea: "Secţia de oxoalcooli de la Oltchim a fost în probe până acum"
Companii-Afaceri - 09.09.2014
 
 
     Conducerea combinatului Oltchim a trimis, ieri, Bursei de Valori un raport potrivit căruia vor anunţa oficial când va fi repornită efectiv secţia de oxoalcooli.
     Avocatul Gheorghe Piperea, care este unul dintre administratorii judiciari ai combinatului, ne-a declarat: "Secţia a fost oprită timp de aproape 3 ani. A fost nevoie de aceste precizări ca să...    
 
Necesită Abonament
 
Autentificare

utilizator 
    parola 
ai uitat sa treci si pe nemernicul de popescu v

#26232 asta s a uitat?BOSOROGUL DE POPESCU VALENTIN,TI O SPUNE FOTA

2014-09-10 13:14

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-10 13:16


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-10 13:19



Musafir

#26235 Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim

2014-09-10 13:19

#26230: - Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim 

 http://www.timpuldevalcea.net/

Ignorarea presei, primul pas spre dictatură

Potrivit informațiilor deținute de presa locală, dar şi naţională, premierul VICTOR PONTA și ministrul Economiei, CONSTANTIN NIȚĂ au fost, luni 8 septembrie a.c., pentru câteva minute, la sediul Combinatului OLTCHIM (că aşa se procedează la Vâlcea, unii află din altă presă şi unii direct de la sursă). Deşi conducerea Combinatului se spune că a fost luată prin surprindere de vizita celor doi oficiali, pentru că nu anunțaseră nimic în acest sens, şi nimeni nu a ştiut nimic ( autorităţile locale n.r.), NOI NU CREDEM!

Le reamintim tuturor celor care aveau obligaţia să anunţe presa locală de vizita premierului la Combinatul Oltchim, că rolul Presei este de informare a opiniei publice, Presa fiind o instituţie aparte, care oferă accesul la informaţie publică şi de aceea, cadrul reglementărilor este unul special. Le mai reamintim, că taxele şi impozitele colectate de la populaţie se regăsesc în salariile demnitarilor, iar aceştia au obligaţia să asigure o transparenţă vis-a-vis de subiecte importante, fie ele politice sau economice. Oltchimul, ca societate strategică a economiei naţionale, trebuie să beneficieze de sprijinul Guvernului pentru a fi funcţional. Cu atât mai mult, vizita premierului trebuia anunţată şi nu ascunsă, sau acces la ea să nu aibă decât camerele de luat vederi. Atragem atenţia preşedintelui Consiliului Judeţean, Ion Câlea, că nu a procedat corect neinformând despre această vizită, fie ea şi fulger.

Ne aşteptam astăzi la o conferinţă de presă, în care să ni se prezinte motivul pentru care nu am fost anunţaţi de această vizită, şi întrucât acest lucru nu s-a întâmplat, solicităm pe această cale, o conferinţă de presă în care să ni se explice de ce s-a procedat aşa şi în acelaşi timp să ni se spună ce rol a avut această vizită fulger şi dacă s-a concretizat ceva.

Solicităm acest lucru pentru că, angajaţii Oltchim au făcut grevă în nenumărate rânduri, iar unii dintre ei chiar greva foamei, în faţa Prefecturii judeţului, cerând ca Ponta să vină la Oltchim. Şi…Ponta a venit la Oltchim! Ce a făcut?… A ascuns vizita mult râvnită de salariaţii societăţii, conducerea judeţului, dar şi de opoziţie, care în fiecare conferinţă de presă a acuzat Executivul oraşului de lipsa nejustificată a premierului la Oltchim. Suntem convinşi că această vizită fulger, a scăzut procentele PSD la alegerile prezidenţiale. Asta pentru că, înaintea startului oficial al campaniei electorale, dar în plină frenezie electorală, premierul Victor Ponta s-a lăsat purtat de val şi a considerat că nu are nevoie de voturile vâlcenilor…

De la prima Biblie până la tipărirea de legi, cărţi de tot felul, apoi ziare, media a cunoscut o dezvoltare fără precedent. Puterea are o problemă: să controleze autoritar presa ori să-i acorde autonomie sau libertate absolută?
Presa este o armă a puterii, trebuie să educe masele, să combată duşmanii, să elogieze regimul. Presa legitimează puterea şi e un instrument al propagandei. Vizita premierului o putem defini ca o minciună organizată. Riscăm să devenim birocraţi ai sistemului şi să nu mai cautăm informaţia, pentru că, oricum, ştim că nu o putem prezenta, începând să transmitem mesaje printre rânduri, iar cititorii să citească tot printre rânduri.

 

ASTA FACEAU SI COMUNISTO SECURISTI,mai putina PRESA

#26236 Re: Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim

2014-09-10 13:23

AM UITAT SA MA RECOMAND;PICASSO

#26237 Re: Re: Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim

2014-09-10 13:25


Musafir

#26238 Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

2014-09-10 13:41

#26208: - Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului 

 

 S.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013:

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA coroborate cu toate LEGILE in sustinere.

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.

Lege privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, legea nr. 200/2006

http://www.dreptonline.ro/

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 453 din 25/05/2006

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Capitolul I - Dispozitii generale



Art. 1
Prevederile prezentei legi reglementeaza conditiile privind constituirea, gestionarea, utilizarea si controlul Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, denumit in continuare Fondul de garantare.

Art. 2
Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa.

Art. 3
Constituirea, gestionarea si utilizarea Fondului de garantare are la baza urmatoarele principii:
a) principiul contributivitatii, conform caruia Fondul de garantare se constituie pe baza contributiilor datorate de angajatori;
b) principiul obligativitatii, potrivit caruia angajatorii au, conform legii, obligatia de a participa la constituirea Fondului de garantare;
c) principiul repartitiei, pe baza caruia fondul realizat se redistribuie pentru plata drepturilor salariale datorate de angajatorii in stare de insolventa;
d) universalitatea obligatiei de plata a creantelor salariale, indiferent de indeplinirea sau neindeplinirea obligatiei de contributie a angajatorilor;
e) Fondul de garantare este independent de resursele gestionate de institutia de administrare;
f) Fondul de garantare nu poate face obiectul masurilor asiguratorii sau al executarii silite.

----------------
Rectificat de Rectificare din 20/06/2006 la 20/06/2006
In Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, se face urmatoarea rectificare (care apartine Redactiei "Monitorul Oficial", Partea I):
- la art. 3, in loc de: "Constituirea, gstionarea si utilizarea Fondului ..." se va citi: "Constituirea, gestionarea si utilizarea Fondului ....".

----------------

Art. 4
In sensul prevederilor prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) angajator - persoana fizica sau persoana juridica ce poate sa angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajator transnational - angajatorul persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei si cel putin pe al unui alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European;
c) salariat - persoana fizica ce presteaza munca pentru si sub autoritatea unui angajator, in temeiul unui contract individual de munca incheiat pentru norma intreaga sau cu timp partial ori al unui contract de munca la domiciliu, contract de munca temporara sau de ucenicie la locul de munca, indiferent de durata acestora;
d) creante salariale - drepturile salariale si alte drepturi banesti datorate si neplatite salariatului, care au fost stabilite in contractul individual de munca si/sau in contractul colectiv de munca.

---------------- Va fi modificat de Ordonanta de urgenta nr. 91 din 26/09/2007 Articolul 4 la 01/01/2008:
Art. IV - Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) angajator - persoana fizica sau persoana juridica, cu exceptia institutiilor publice definite conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, ce poate sa angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare."
2. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 - (1) Angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la Fondul de garantare in cota de 0,25%, aplicata asupra sumei veniturilor care constituie baza de calcul a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca, potrivit legii."

----------------

Capitolul II - Constituirea Fondului de garantare



Art. 5
(1) Resursele financiare ale Fondului de garantare se constituie din:
a) contributia angajatorilor;
b) venituri reprezentand dobanzi, majorari de intarziere pentru neachitarea in termenul de plata a contributiei la Fondul de garantare, precum si din alte sume provenite din surse admise de lege;
c) sume provenite din recuperarea debitelor create in conditiile prezentei legi, altele decat cele provenind din contributiile la Fondul de garantare.
(2) Resursele financiare constituite potrivit prevederilor alin. (1) se prevad distinct la partea de venituri a bugetului asigurarilor pentru somaj.
(3) Resursele financiare constituite potrivit alin. (1) sunt destinate in exclusivitate pentru finantarea categoriilor de creante salariale prevazute de prezenta lege, precum si pentru finantarea cheltuielilor de gestionare a Fondului de garantare.
(4) Cheltuielile pentru finantarea categoriilor de creante salariale prevazute de prezenta lege, precum si pentru finantarea cheltuielilor de gestionare a Fondului de garantare se prevad distinct la partea de cheltuieli a bugetului asigurarilor pentru somaj.
(5) In cazul in care veniturile Fondului de garantare depasesc cheltuielile efectuate potrivit prevederilor prezentei legi, excedentele anuale rezultate se reporteaza in anul urmator si se pot utiliza pentru finantarea cheltuielilor prevazute la art. 13 alin. (1).
(6) Eventualele deficite inregistrate in situatia in care veniturile sunt depasite de cheltuielile Fondului de garantare se acopera din disponibilitatile inregistrate in anii precedenti.

Art. 6
(1) Executia de casa a sumelor aferente Fondului de garantare se realizeaza prin Trezoreria Statului.
(2) Disponibilitatile financiare ale Fondului de garantare se pastreaza la Trezoreria Statului si sunt purtatoare de dobanzi.

Art. 7
(1) Angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la Fondul de garantare, in cota de 0,25%, aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de salariati.
(2) La data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi cota contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj de angajatorii prevazuti la alin. (1), stabilita potrivit legislatiei in vigoare, se diminueaza cu 0,25 puncte procentuale.

----------------
Va fi modificat de Ordonanta de urgenta nr. 91 din 26/09/2007 Articolul 4 la 01/01/2008:
Art. IV - Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) angajator - persoana fizica sau persoana juridica, cu exceptia institutiilor publice definite conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, ce poate sa angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare."
2. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 - (1) Angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la Fondul de garantare in cota de 0,25%, aplicata asupra sumei veniturilor care constituie baza de calcul a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca, potrivit legii."

----------------


Art. 8
(1) Angajatorii au obligatia de a declara lunar contributia la Fondul de garantare la organul fiscal competent, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza drepturile salariale.
(2) Termenul de declarare a contributiei la Fondul de garantare constituie si termen de plata.
(3) Modelul si continutul declaratiei privind obligatiile de plata la Fondul de garantare se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
(4) Pentru neplata contributiei datorate la termenul prevazut la alin. (1) si (2) se aplica majorari de intarziere, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 9
(1) Activitatea privind inregistrarea fiscala, declararea, stabilirea, verificarea, colectarea si solutionarea contestatiilor pentru contributia la Fondul de garantare se realizeaza de Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, potrivit legii.
(2) Contributia la Fondul de garantare se administreaza potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Organele fiscale prevazute la alin. (1) vor proceda la actualizarea din oficiu a informatiilor continute in vectorul fiscal din registrul contribuabilului, cu obligatia referitoare la contributia la Fondul de garantare.
(4) Sumele realizate din activitatea de colectare prevazuta la alin. (1) se varsa la Fondul de garantare.

Capitolul III - Gestionarea Fondului de garantare



Art. 10
Gestionarea Fondului de garantare se face de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale.

Art. 11
In gestionarea Fondului de garantare agentiile teritoriale au urmatoarele atributii:
a) primesc, examineaza si solutioneaza cererile privind plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si/sau contractele colective de munca;
b) stabilesc cuantumul creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectueaza plata acestora;
c) recupereaza debitele create in conditiile prezentei legi, altele decat cele provenind din contributiile la Fondul de garantare;
d) reprezinta interesele Fondului de garantare in relatiile cu institutiile administratiei publice centrale si locale, instantele judecatoresti, societati sau organizatii;
e) efectueaza schimbul de informatii cu institutiile competente din statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European.

Art. 12
Cheltuielile de gestionare se suporta din resursele Fondului de garantare, in limita a 5% din venituri, in conditiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Capitolul IV - Utilizarea Fondului de garantare



Art. 13
(1) Din resursele Fondului de garantare se suporta, in limitele si in conditiile prevazute in prezentul capitol, urmatoarele categorii de creante salariale:
a) salariile restante;
b) compensatiile banesti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihna neefectuat de salariati, dar numai pentru maximum un an de munca;
c) platile compensatorii restante, in cuantumul stabilit in contractul colectiv de munca si/sau in contractul individual de munca, in cazul incetarii raporturilor de munca;
d) compensatiile restante pe care angajatorii au obligatia de a le plati, potrivit contractului colectiv de munca si/sau contractului individual de munca, in cazul accidentelor de munca sau al bolilor profesionale;
e) indemnizatiile restante, pe care angajatorii au obligatia, potrivit legii, de a le plati pe durata intreruperii temporare a activitatii.
(2) Din Fondul de garantare nu se suporta contributiile sociale datorate de angajatorii in stare de insolventa.

Art. 14
(1) Suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat.
(2) Salariul avut in vedere la alin. (1) este salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul National de Statistica in luna in care s-a deschis procedura insolventei.

Art. 15
(1) Creantele salariale prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a), c), d) si e) se suporta pentru o perioada de 3 luni calendaristice.
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor si preceda sau succeda datei deschiderii procedurii insolventei.
(3) O alta solicitare privind plata creantelor salariale poate fi facuta numai daca perioada prevazuta la alin. (2) este mai mica de 3 luni.

Art. 16
Creantele izvorate din raporturi de munca, platite in cazul falimentului, potrivit legislatiei in vigoare, se diminueaza cu sumele achitate din Fondul de garantare.

Art. 17
In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotararii de inchidere a procedurii.

Art. 18
Hotararea de inchidere a procedurii va fi notificata de indata de judecatorul-sindic agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca in a carei raza se afla sediul, domiciliul sau resedinta angajatorului.

Art. 19
(1) Stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectuarea platii acestora se realizeaza de agentiile teritoriale, la cererea scrisa a administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa.
(2) Agentia teritoriala poate proceda la stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si la efectuarea platii acestora si in baza cererii formulate de catre salariatii angajatorului in stare de insolventa sau de organizatiile legal constituite ce reprezinta interesele acestora.
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) vor fi insotite de documente care sa ateste ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarare judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei si a fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare.
(4) Inainte de a se adresa agentiei teritoriale, salariatii sau organizatiile legal constituite ce reprezinta interesele acestora trebuie sa notifice in scris administratorul sau lichidatorul angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale potrivit alin. (1). O copie a notificarii se va atasa la cererea adresata agentiei teritoriale, potrivit alin. (2).

Art. 20
(1) In cazul angajatorului transnational in stare de insolventa, stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor care presteaza in mod obisnuit munca pe teritoriul Romaniei si efectuarea platii acestora se realizeaza de agentia teritoriala in a carei raza isi desfasoara activitatea salariatii.
(2) La stabilirea starii de insolventa se ia in considerare hotararea pronuntata de autoritatea competenta dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, prin care se deschide procedura sau, dupa caz, prin care se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului sau ca sunt insuficiente pentru a justifica deschiderea procedurii insolventei si se pronunta radierea acestuia din registrul in care este inmatriculat.

Art. 21
(1) In situatia in care, in urma examinarii documentelor prevazute la art. 19 alin. (1) si (3), se constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2, agentia teritoriala emite dispozitia privind stabilirea cuantumului creantelor salariale suportate din Fondul de garantare pentru salariatii angajatorului in stare de insolventa.
(2) Dispozitia prevazuta la alin. (1) se comunica administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa si constituie titlu de creanta, care devine titlu executoriu la data la care expira termenul de plata, in situatia prevazuta la art. 17.
(3) In cazul in care se constata ca angajatorul nu indeplineste conditiile prevazute la art. 2, cererea prevazuta la art. 19 alin. (1) se respinge, prin dispozitia motivata a agentiei teritoriale, care se comunica persoanelor prevazute la art. 19.

Art. 22
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatia prevazuta la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita.
(2) Debitele create prin nerespectarea de catre angajatorii prevazuti la art. 17 a obligatiei de restituire a sumelor suportate din Fondul de garantare se recupereaza de la acestia in temeiul dispozitiei prevazute la art. 21 alin. (1).
(3) Activitatea de indeplinire a masurilor asiguratorii, precum si de efectuare a executarii silite a debitelor prevazute la alin. (2) se realizeaza potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre personalul de specialitate din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, desemnat prin dispozitii ale directorilor executivi.

Capitolul V - Sanctiuni



Art. 23
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) necomunicarea datelor si informatiilor solicitate in scris de agentiile teritoriale, pentru indeplinirea atributiilor prevazute de prezenta lege;
b) comunicarea de date si informatii incomplete sau eronate.
(2) Prevederile alin. (1) se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 24
Contraventiile prevazute la art. 23 alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 1.000 lei (RON) la 3.000 lei (RON), cea prevazuta la lit. a);
b) cu amenda de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cea prevazuta la lit. b).

Art. 25
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 23 alin. (1) si, respectiv, la art. 24 se realizeaza de organele de control ale agentiilor teritoriale.

Art. 26
Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 27
Sumele incasate din amenzile contraventionale aplicate conform prezentei legi se fac venit la bugetul de stat.

Art. 28
Litigiile privind aplicarea prevederilor prezentei legi se solutioneaza de instantele judecatoresti competente, potrivit legii.

Capitolul VI - Dispozitii finale



Art. 29
(1) Dispozitiile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
(2) Beneficiaza de prevederile prezentei legi salariatii angajatorilor pentru care starea de insolventa intervine dupa data de 1 ianuarie 2007.
(3) Sumele necesare pentru plata creantelor salariale prevazute la art. 13, precum si cheltuielile de gestionare a Fondului de garantare se suporta pentru anul 2007 din subventia acordata de la bugetul de stat catre bugetul asigurarilor pentru somaj.

Art. 30
In termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Guvernul va aproba normele metodologice de aplicare a acesteia.
*
Prezenta lege transpune Directiva Consiliului nr. 80/987/CEE privind apropierea legislatiilor statelor membre referitoare la protectia salariatilor in cazul insolvabilitatii angajatorului, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L283 din 28 octombrie 1980, cu modificarile aduse prin Directiva Parlamentului European si a Consiliului nr. 2002/74/CE, publicata in Jurnalul Oficial nr. L270 din 8 octombrie 2002.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


Poate fi de interes si:
Legea 192/2013 pentru modificarea si completarea OUG 23/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Particip
Legea privind securitizarea creantelor, legea nr. 31/2006
Procedura privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publi

Musafir

#26239 STATUL ROMAN ACHITA !!!

2014-09-10 14:07

 

OLTCHIM TREBUIE SA IASA PRIN DEBUSAREA SITUATIEI CREATA VOIT PANA AZI DE CEI CARE AU CONTRIBUIT LA DEZASTRUL IN CARE SE AFLA.

TREBUIE SA INTELEGETI PENTRU CA NU NOI PAGUBITII TREBUIE SA LE ARATAM DE UNDE SA VINA EI CU BANI. SUNT OBLIGATI PE ACHITARE INDIFERENT PRIN CE MIJLOACE AU SAU NU AU EI, TREBUIE SA ACHITE SUMELE CATRE CEI INDREPTATITI, CAZUL NOSTRU SALARII (DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI).

SALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI. STATUL ROMAN, ARE OBLIGATIE DE ACHITARE PESTE SOCIETATE, IN CAZUL OLTCHIM EI FIIND CHIAR IN MASURA SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR ANGAJATOR. LA ALTE SOCIETATI INTERVINE SI SCRIE IN LEGE, LA OLTCHIM EL ESTE PATRON SI TREBUIE SA ACHITE. STATUL ROMAN TREBUIE SA ACHITE FIIND DIRECT IMPLICAT!!!!!!!!

UNIUNEA EUROPEANA SI CONSILIUL EUROPEI ASIGURA SPRIJIN SPRE ACHITARE PLATI SALARII, SITUATIILOR DE INSOLVENTA SI FALIMENT.

S-A  ARATAT CADRUL LEGAL SI LEGISLATIA CARE ATESTA SI CONFIRMA ACHITARE SALARII (DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI )

 

CADRUL LEGAL ESTE DE ACHITARE SALARII TUTUROR!!!!!

SA INCEAPA PLATILE CATRE CREDITORI, PRIMII SALARIATII (PLATILE COMPENSATORII SI ANGAJATI)

DATI BANII TUTUROR SI NU NE MAI VEDETI PE PETITIE SAU PE LA VOI IN AUDIENTE, MITINGURI, SEDINTE,TRIBUNAL...!!!

VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

SI  EVITATI  FALIMENTUL!!!!!

SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII SI ANGAJATII:


Musafir

#26240 Re: plecat musafirii

2014-09-10 14:31

jihadul sa va manince hotilor si tradatorilor de oltchim

#26241 talpasanu,piperea,popescu v,cerneveeeeee[tu sa mori primul],fota fara perdea

2014-09-10 15:16

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-10 15:26


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-10 15:30


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-10 16:20


SA PREGATESTI VALIZA PIPEREA,CA PLECI DUPA CERNEV

#26245 DECI ,SA INTELEG PIPEREA CA OXO A FOST 2ANI IN PROBE?

2014-09-10 16:30

#26231: - Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS: a venit la Oltchim 

 MARE MINCINOS SI MARE NENOROCIT ESTI PIPEREA,PAI CUM POTI MINTII OAMENII CA A FOST IN PROBE RETARDATULEEEEEE,TE INTREABA FOTAAAAAAA,,,,,,,,,,,,MARE MIZERIE [DE FAPT FRATELE DE TITA A LUI CERNEV,ASTA ESTI PIPEREA]


Musafir

#26246

2014-09-10 17:53

zi-le fota,intreaba-l pe ponta de ce a venit in oltchim miseleste?

 


Musafir

#26247 Directorul Victor Avram creează PREJUDICII DE MILIARDE DE LEI combinatului chimic!

2014-09-10 19:48

http://ziaruldevalcea.ro/

Vinde energia electrică ieftină de la CET Govora gălățenilor de la Dinamic Selling!

 Directorul Victor Avram creează PREJUDICII DE MILIARDE DE LEI combinatului chimic!

Managementul defectuos de la Oltchim al directorului Victor Avram creează prejudicii de miliarde de lei combinatului chimic de la Râmnicu Vâlcea. Conducerea CET Govora a reușit, prin înlăturarea unor costuri suplimentare de distribuție, dar și prin eliminare unor taxe, să micșoreze semnificativ prețul energiei furnizate către Oltchim.

Dintr-o cantitate de 37 MW, necesarul de energie al combinatului, s-a obținut reducerea prețului la 33 MW, diferența fiind achitată la vechiul preț. Pe de altă parte, din stațiile de alimentare ale SC Oltchim SA se furnizează energie electrică și altor societăți comerciale de pe platforma chimică, dintre care amintim Linde Gas și Dinamic Selling Galați (fosta fabrică Ramplast). Problema este că directorul Victor Avram a decis, în mod dubios și în defavoarea combinatului, să le furnizeze energie electrică ieftină de la CET Govora gălățenilor de la Dinamic Selling.

Avram produce astfel un prejudiciu de mai multe miliarde de lei Oltchimului, care este nevoit să plătească și energie electrică mai scumpă, în condițiile în care o mare parte din energia electrică IEFTINĂ provenită de la CET este furnizată șmecherilor din Galați.

La finalul acestui articol îl întrebăm pe musiu Avram: De ce le furnizează energie gălățenilor de la Dinamic prin linia de alimentare de rezervă, care vine direct din CET Govora, și nu distribuie energia electrică prin alimentarea principală SRA 3? Bogdan Stănescu, administratorul combinatului, cunoaște această situație? Dar administratorii judiciari? Înainte de a fi promovat, Victor Avram coordona Direcţia Energetică – Mecanică, așadar cunoaște foarte bine cum stă treaba cu distribuția de energie electrică la Oltchim.


Musafir

#26248 Şpârle şi şopârle, 11.09.2014

2014-09-10 19:50

• Proprietarul Uzinelor Sodice Govora, compania Ciech Chemical, din Polonia (care detine controlul – peste 93% din capitalul social – prin JZS Janikosoda), ar putea fi noul concurent al omului de afaceri Stefan Vuza la preluarea societatii Oltchim Râmnicu Vâlcea. Stefan Vuza, care intentioneaza o astfel de tranzactie prin societatea Chimcomplex Borzesti, ar mai avea de luptat si cu deja cunoscutul consortiu chinez Baota Petrochemical Group & Junlun Petroleum, care ar putea finanta, în prealabil, Oltchim cu circa 15 milioane de euro pentru restabilirea procesului tehnologic. Uzinele Sodice Govora este prima companie de producţie a Grupului Ciech situata în alta ţara, care a fost achizitionata la sfârsitul anului 2006.

• O măgărie absolută de imagine a fost vizita fulger de luni a premierului Victor Ponta la Oltchim. În afara liderului PSD Vâlcea, Ion Cîlea, nimeni nu a ştiut ceva de „raidul” lui Ponta la combinatul chimic. Şeful Guvernului a venit la Râmnicu Vâlcea doar să bifeze încă o acţiune electorală în perspectiva alegerilor prezidenţiale, întrucât nu a existat nici o acţiune concretă sau o măsură anunţată de Ponta pentru salvarea de la faliment a Oltchimului. Motivul real al secretomaniei din jurul descinderii lui Ponta la combinatul chimic este foarte clar: omul nu a vrut în ruptul capului ca foştii şi actualii angajaţi ai Oltchim să ştie de vizită pentru a nu se trezi cu huiduieli şi proteste în faţa pavilionului societăţii!

http://ziaruldevalcea.ro/

 


Musafir

#26249 Victor Ponta a vizitat „bolnavul” petrochimiei româneşti

2014-09-10 20:47

 

http://www.indiscret.ro/

Conform unei declarații date de șeful CJ Vâlcea, Ion Cîlea, premierul României susține că FMI dorește „raderea” Oltchimului

 

Vizita lui Victor Ponta la Vâlcea l-a făcut pe preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Ion Cîlea, să facă o afirmaţie deosebit de gravă. Şeful administraţiei judeţene susţine că Ponta face eforturi să menţină combinatul chimic de la Vâlcea pe linia de plutire, deşi Fondul Monetar Internaţional (FMI) face presiuni contra intereselor Oltchim. De asemenea, în timpul vizitei, premierului i s-au explicat şi problemele pe care le are CET Govora în preluarea carierelor de la Berbeşti şi Alunu. 

de Crişu Popescu

Vizită neaşteptată a primului-ministru Victor Ponta la Oltchim s-a lăsat cu promisiuni de bun augur pentru judeţul Vâlcea. Primul membru al guvernului care a venit pe platforma chimică luni, 8 septembrie, a fost ministrul economiei, Constantin Niţă. Apoi, la îndemnul liderilor de sindicat, Niţă l-a sunat pe Victor Ponta care se afla pe-aproape, în Oltenia. Mai exact, şeful executivului participa la hramul Mănăstirii Maglavit, din judeţul Dolj. Acesta şi-a făcut destul de repede apariţia la Oltchim, fiind întâmpinat de Ion Cîlea şi de liderii de sindicat de pe platforma chimică. „Domnul prim-ministru a fost foarte atent la problemele ridicate de mine şi de liderii de sindicat. De fapt, le ştia bine pentru că noi i le mai adusesem la cunoştinţă. Vreau să vă spun şi eu ce mi-a spus domnia sa mie. FMI îl presează şi la fiecare întâlnire pe care o are cu ei, reprezentanţii Fondului îl întreabă dacă a rezolvat cu Oltchimul. De aici reiese că premierul a făcut eforturi mari pentru rămânerea pe linia de plutire a combinatului, fiindcă există interese internaţionale care vor raderea Oltchimului” - a declarat Ion Cîlea.

 

CET Govora reducea livrarea aburului industrial către Oltchim

De asemenea, premierului i s-au pus în faţă şi problemele pe care le are CET Govora, fiindcă Oltchim nu reuşeşte să achite datoria de 199 de milioane de lei. Din aceştia, 136,9 milioane sunt înregistrate înainte de intrarea SC Oltchim SA în insolvenţă, iar 62 de milioane după intrarea în insolvenţă. Aceste datorii constituie neplata aburului industrial şi al energiei electrice furnizate de CET. Astfel, printr-o decizie a Consiliului de Administraţie al CET Govora, dată săptămâna trecută, se reduce livrarea de abur industrial pentru Oltchim. „Domnul Ponta a spus că guvernul nu se poate implica direct în această situaţie, fiindcă s-ar considera un ajutor de stat dat Oltchimului, iar normele europene nu permit aşa ceva. Dar a promis că se va implica activ pe lângă celelalte unităţi economice private pentru a găsi soluţii să ajute Oltchimul, implicit CET-ul”, a mai afirmat Ion Cîlea.

 

Premierul a promis ştergerea datoriilor CET şi EM Berbeşti-Alunu

Printre liderii de sindicat care au participat la întâlnire s-a aflat şi viceliderul Cartel Alfa Vâlcea, Ionel Vâncea. Acesta a precizat că Victor Ponta făcut o promisiune importantă pentru judeţul Vâlcea. „Premierul ne-a promis că rezolvă situaţia unor societăţi vâlcene, ştergând datoriile istorice ale CET Govora şi ale Exploatării Miniere Berbeşti-Alunu. Mi s-a părut foarte deschis şi receptiv la nevoile noastre şi nici vorbă de vizită electorală. Noi i-am cerut ministrului Niţă să-l cheme pentru a ne asculta păsurile. Şi domnul ministru l-a chemat, deci n-a fost vreo pregătire prealabilă. Şi cu atât mai bine pentru că nu au participat politicieni. În afara de domnul preşedinte Cîlea, care a participat mai mult ca şef administrativ, n-a mai fost niciun politician. Dacă erau, mă tem că discuţiile s-ar fi tensionat şi n-ar fi ieşit aşa bine”, a declarat Vâncea.


Musafir

#26250 PONTA la Oltchim: „Căutăm soluţii să avem un viitor pentru combinat"

2014-09-11 00:32

http://www.voceavalcii.ro/

Luni, 8 septembrie a.c., după ce ministrul Economiei, Constantin Niţă, a venit într-o vizită la combinatul chimic Oltchim, la societatea din Râmnicu Vâlcea şi-a făcut apariţia şi premierul României, Victor Ponta.

Aşa cum spuneam, primul care a sosit la Vâlcea a fost ministrul Economiei, care a dorit să vadă cu ochii lui cum funcţionează noua secţie de oxoalcooli, deschisă săptămâna trecută. Niţă a vizitat secţia în prezenţa preşedintelui CJ, Ion Cîlea, a conducerii Oltchim, dar şi a liderilor sindicali. În urmă cu două săptămâni de zile, sindicaliştii de la Oltchim au fost la Bucureşti şi s-au întâlnit cu ministrul Niţă, care le-a promis soluţii pentru combinat. După întâlnire, sindicaliştii au spus că principala preocupare a ministrului a fost să îi convingă pe chimişti să îl susţină pe Victor Ponta pentru preşedinţia României, pentru că numai aşa li se vor rezolva problemele la Oltchim.

Ca atare, luni el a venit să pregătească terenul pentru Victor Ponta, care, în mod neaşteptat, şi-a făcut apariţia la câteva ore.

Premierul caută încă soluţii

Aşadar, luni, 8 septembrie, chimiştii au avut parte de o vizită surpriză la combinatul Oltchim Rm Vâlcea. Conform unor surse din interior, premierul Victor Ponta a fost invitat de sindicaliştii chimişti să le dea garanţii privind privatizarea şi ţinerea în viaţă a societăţii. Premierul a răspuns solicitării liderilor de sindicat şi a preşedintelui Consiliului Judeţean Vâlcea, Ion Cîlea, şi a venit la Oltchim însoţit de preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.

Discuţiile nu au durat mai mult de o jumătate de oră, timp în care premierul Victor Ponta le-a promis chimiştilor că se vor şterge o parte din datoriile istorice ale Oltchim către CET şi alţi furnizori de materii prime. De asemenea, şeful Guvernului a mai spus că se caută soluţii pentru ca cei disponibilizaţi să-şi primească salariile compensatorii. Pe de altă parte, Ponta a precizat că a purtat discuţii la chinezii, la recenta sa vizită în China, privind privatizarea combinatului Oltchim Râmnicu Vâlcea. „Am fost cu domnul Niţă aici, cu liderii de sindicat şi cu ceilalţi. Căutăm în continuare soluţii pentru ca, în primul şi în primul rând, să-şi ia salariile la zi, oamenii care lucrează, să avem un viitor pentru combinat şi să reuşim să mai plătim din lucrurile din trecut" – a declarat Victor Ponta, la ieşire din clădirea Oltchim.