Avocatii din oficiu nu sunt sclavii statului

Comentarii

#824

Si la Vaslui ne aflam in aceiasi situatie. Sper sa se ajunga cit de curind la o solutie, pentru ca in momentul de fata este o adevarata bataie de joc la adresa noastra, a celor ce ne pierdem zilele si noptile la organele de up, urmand sa ne primim banii pentru activitatea prestata la Sfintu Asteapta. De altfel nici instantele nu se omoara sa isi achite obligatiile la timp, asa ca protestul ar trebui generalizat.

Vlad Andrei Taralunga (Vaslui, 2020-01-27)

#828

Avocații din oficiu,nu sunt sclavii nimănui!

Melania Mitu (Bucuresti, 2020-01-27)

#830

Am intampinat aceleasi probleme semnalate de dvs. in petitie si de asemenea, una in plus: situatia in care organe ale urmaririi penale din alte judete solicita aparator din oficiu pentru suspect/inculpat/persoana vatamata internat in Centrul Educativ sau in Penitenciar, cand referatul privitor la plata onorariului trebuie sa ajunga la Parchetul de pe langa Judecatoria sau Tribunalul din judetul din care face parte organul de urmarire penala, sa fie semnat de procurorul respectiv, sa se intoarca la baroul din care face parte avocatul spre a fi cuprins in borderoul de plata, iar mai apoi sa fie trimis, din nou, la Parchetul care a beneficiat de sprijinul aparatorului din oficiu pentru a fi platit. De cele mai multe ori, in aceasta situatie, referatele se pierd, se uita, asa incat noi, cei care ne deplasam in locurile de arest, nu ne mai primim banii.

Andreea Maria Florea (Onesti, 2020-01-27)

#835

Sa fie oare momentul in card sa amintesc de obiectiunile mele la incheierea noului protocol?

Mihnea Stoica (Bucuresti, 2020-01-27)

#842

Semnat

Livia Angela Olteanu (Slatina, 2020-01-27)

#854

Plata onorarii UP

Irina Velisar (Bucuresti, 2020-01-27)

#855

SEMNEZ!

IOANA PETRESCU (TG CARBUNESTI, 2020-01-27)

#861

Avocatii din oficiu chiar nu sunt sclavii statului

Maria Blagau (Bucuresti, 2020-01-27)

#871

Semnez aceasta petitie.

Anca Iuliana Pucaloaia (Tg Neamt, 2020-01-27)

#873

Sunt întru totul de acord cu ceea ce se afirmă în petiție, la care se mai adaugă și alte nemulțumiri!

Moceanu Mădălina Mihaela Ileana (Bucurestu, 2020-01-27)

#877

Pur si simplu pentru ca situatia actuala o impune

Maria D Merdariu (Targu mures, 2020-01-27)

#885

Cred in acest demers

Adriana Radulescu (Bucuresti, 2020-01-27)

#890

Semnez pentru că apreciez ca fiind întemeiată prezenta petiție.

Ana Clinciu (Brasov, 2020-01-27)

#910

Sunt de acord cu cele menționate și le susțin.

Angelica Ionascu (Galati, 2020-01-27)

#912

Sunt de acord

Raluca Mirel (Ploiești , 2020-01-27)

#913

Alina Ioana Stratescu

Alina Ioana Stratescu (Bucuresti, 2020-01-27)

#914

chiar personal am oficii la Parchete indepartate care paseaza dosarele intre politie si ele, nefinalizandu-se curand.. Mai ales in cazul stagiarilor situatia este una neplacuta oficiile fiind de cele mai multe ori principala sursa de venituri.

Andreea Udrea (Horezu, 2020-01-27)

#921

Avocatul trebuie sa fie remunerat pentru asistenta juridica conform prestației sale in realizarea actului de justiție.

Florentina Cristina Cretu (Bucuresti, 2020-01-27)

#933

Sustin

Sorin Țîru (Brasov, 2020-01-27)

#937

Sunt de acord cu susținerea petiției și cu revendicările legitime ale avocaților care fac oficii.

Mihaela Olaru (Chiajna , 2020-01-27)

#938

Vreau să fiu respectată de Statul Român și sa-mi fie plătit onorariul din oficiu intr-un termen rezonabil si de bun simț, nu dupa luni sau ani de la prestarea activității avocatiale intr-o cauza penală sau civilă.

Gâlcă Mihaela (Pitești , 2020-01-27)

#968

Semnez pețitia

Gavriloaia Gabriela (Targu Neamt , 2020-01-28)

#970

Tot ce e consemnat pt aceasta petitie e adevarat!

Iustina Schipor (Piatra Neamt, 2020-01-28)

#974

Referatul avocatului din oficiu trebuie să fie semnat şi depus spre decontare la momentul iniţial al delegării avocatului, nu la finalizarea urmăririi penale. Așa cum se cunoaște, o urmărire penală poate dura și mai bine de 5 ani. Astfel, semnarea referatului la finalizarea urmăririi penale devine incertă ca urmare a trecerii timpului și „pierderii” referatului printre actele dosarului. Aceasta înseamnă că avocatul din oficiu a muncit în cursul urmăririi penale fără a fi remunerat.

Catalin Ionut Oncescu (Bucuresti, 2020-01-28)

#977

Achiesez la toate argumentele colegilor mei.

ELENA GKONOS (CURTEA DE ARGES, 2020-01-28)

#980

Îmi pasa

Mihaela Durnea (Iasi, 2020-01-28)

#985

Informarea corectă a autorităților

Morosanu Marinela (București , 2020-01-28)

#991

Sunt avocat și ma supun doar legii! Nu sunt sclava statului!!!

Raluca Avram (Brașov , 2020-01-28)

#999

Protocolul semnat nu apara drepturile avocatului din România in ceea ce privește onorariile care trebuiesc achitate, numai dupa ce se termină U.P. carr poate dura ani si in conditiile in care pe un dosar poate lucra succesiv 2- 5 procurori. Cine va fi responsabil de omiterea menținonarii onorariului?
Cum? Daca nu primim ordonanta acasa? Cati ani trebuie să astepti pt o delegație?
Tratamentul nepotrivit de la unii judecătorii făță de colegii nostri trebuie oprit.

Dragu Marius (București , 2020-01-28)

#1000

Prevederile protocolului nu sunt clare si complete si nu sunt reglementate multe aspecte importante.
De exemplu :
- onorariile pentru asistarea la urmarirea penala nu sunt diferentiate pe categorii de dificultate , legate de *deplasari , * contact cu persoane bolnave ( de ex TBC ), * asistare la penitenciare, etc. Astfel, cel mai adesea avocatului nu i se pune la dispozitie un mijloc de deplasare in localitati aflate la mare distanta, iar acesta se deplaseaza cu autoturismul propriu ( cel mai adesea localitatea unde trebuie sa se deplaseze avocatul este la mare distanta de localitatea unde se afla sediul instantei , iar costurile de deplasare ar trebui acoperite prin onorarii speciale, mai mari decat cele pentru asistare in aceeasi localitate in care se afla instanta ) . Procurorii si politistii se deplaseaza cu masinile de serviciu, dar avocatilor nu li se pune la dispozitie mijloc de transport ci acestia ,, investesc,, bani in benzina pentru deplasare , fara a le fi acoperite aceste costuri suplimentare. Practic, atunci cand faci o asistare intr-un sat aflat la 30 km de sediul instantei, si mai primesti banii si dupa xy luni, folosul efectiv realizat ( onorariul incasat minus cheltuielile deplasarii ) este un simulacru de onorariu.
- nu exista mentionata expres o cale de atac impotriva dispozitilor/ordonantelor procurorilor sau ale sentintelor/deciziilor prin care onorariile avocatilor din oficiu sunt acordate in mod gresit , astfel incat greselile si ,, interpretarile protocolului,, de catre magistrati sunt suportate de avocati, fara posibilitate de atac. La Judecatoria Roman exista un complet care nu acorda aparatorului din oficiu al partii vatamate un onorariu de 470 lei pentru asistare in camera preliminara si un alt onorariu de 470 lei pentru asistare parte vatamanta pe fondul cauzei ( adica in total 940 lei camera preliminara si fond ) ci acorda doar 470 lei pentru tot dosarul. Asa interpreteaza el prevederile protocolului . Ce putem face noi conform protocolului actual ?
- referatele de urmarire penala nu se semneaza imediat dupa prestarea muncii sau in termen de maxim o saptamana de la prestarea efectiva a muncii, astfel incat avocatul nu are certitudinea primirii onorariului cuvenit intr-un timp decent si rezonabil. Procurorul si politistul nu primesc salariu conditionat de dosarele efectiv solutionate, astfel incat nici avocatul nu ar trebui sa suporte aceasta incertitudine, care de altfel nu i se datoreaza. In plus, avocatul nu are un venit lunar garantat ci traieste, el si familia sa, din onorariile incasate efectiv.
Mai sunt multe aspecte perfectibile ca reglementare ca de exemplu :
- consider ca un curator poate reprezenta o singura persoana fizica in dosarele civile ( sunt cazuri cand instanta desemneaza prin tragere la sorti un avocat - curator pentru pentru 2,3,4 parti din acelasi dosar - or acestia pot avea interese contrare, etc )
- consider ca onorariile de curator trebuie platite toate de catre stat , urmand ca statul sa isi recupereze aceste cheltuieli de la partea ce cade in pretentii ( similar situatiei din dosarele penale ) . E imoral ca un avocat sa primeasca bani de la adversarul partii pe care trebuie sa o apere.

MIHAELA GRIGORAS (ROMAN, 2020-01-28)