Examen National


Musafir

/ #4171 E clar!

2016-06-30 05:15

Opinii cu privire la exercitiul 6 de la partea I, din Evaluarea Nationala din anul scolar 2015-2016.
O problema e in si in exprimare. Un grafic se poate continua la infinit , chiar daca numerele nu apar mentionate. Deci graficul cu cifrele de la 0 la 8 putea sa continue si cu numere mai mari. De aici se exclude logica "notele sunt de la 1 la 10" , informatie care nu se regaseste in datele problemei. Notele puteau fi si de la 1 la 8 , iar 0 era originea. Daca in problema se mentiona ca notele sunt de la 1 la 10 , nu era nicio problema cu abiguiatea.
Alta problema era si in metionarea din care rezulta asocierea culorii cu numarul elevilor. Se deduce ca ce era notat cu alta culoare (verde) era numarul elevilor si ce era in exteriorul dreptelor ingrosate era reprezentat de note. Deci axa orizontala, cea din care porneau dreptele colorate, era clar marcata ca fiind a elevilor, iar cea verticala este cea a notelor.
Argumentul este clar reflectat de grafic, care poate fi interpretat diferit cu usurinta , doar prin simpla lui intoarcere.
De asemenea, axele unui grafic sunt notate. Intr-un sistem de coordonate, laturile se noateaza cu ox si oy, acesta fiind cazul general. Prin urmare, si in mentionarile din grafic trebuia inclusa variatia notelor ( de la 1 la 8 sau de la 1 la 10).
La sustinerea punctului de vedere care presupunea ca informatiile oferita puteau induce in eroare elevii se adauga si afirmatia clara a domnului profesor Stefan Vaslov, din declaratia pentru MEDIAFAX:
„Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama".
Aceasta este opinia unui elev de clasa a VIII-a, olimpic la matematica , care nu a invatat 4 ani pentru a fi neindreptatit de o idee fixa si de principii motivate doar de o parte a taberei. 

"Nu vreau să plătesc pentru prostia altora!"