Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

H.G. 241/08.05.2013
Musafir

/ #35779 H.G. 241/08.05.2013

2015-03-30 14:30

  DISPONIBILIZATII OLTCHIM 2013:

OUG nr. 36/2013 din 2013-2018

H.G. 241/08.05.2013

 

http://arhiva.gov.ro/ accesati link si descarcati H.G. 241/08.05.201

NOTĂ DE FUNDAMENTARE
la Hotărârea Guvernului nr. 241 /2013
privind aprobarea unei sume din bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2013 ce se va aloca pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la S.C. OLTCHIM S.A. Râmnicu Vâlcea

 

Secţiunea 1
Titlul prezentului act normativ

HOTĂRÂRE A GUVERNULUI
privind aprobarea unei sume din bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2013
ce se va aloca pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la S.C. OLTCHIM S.A. Râmnicu Vâlcea

 

Secţiunea a 2-a
Motivul emiterii actului normativ


1. Descrierea situaţiei actuale Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.251din data de 30 aprilie 2013 s-a aprobat aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 reglementează măsurile de protecţie socială de care beneficiază persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza unui plan de disponibilizare, din cadrul unor societăţi naţionale, regii autonome, companii naţionale şi societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei publice locale.
In conformitate cu prevederile art.1alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 persoanele disponibilizate de la operatorii economici cu capital majoritar de stat beneficieaza de un venit de completare.
Conform Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, respectiv art. 154 indice 2 „Orice decăderi, limitări, interdicţii ori altele asemenea instituite prin norme legale sau prevederi contractuale pentru cazul deschiderii procedurii de insolvenţă vor fi aplicabile doar de la data deschiderii falimentului.
In data de 25.01.2012, S.C. Oltchim S.A. a solicitat Tribunalului Valcea deschiderea procedurii generale a insolventei , exprimandu-si intentia de a-si reorganiza activitatea in baza unui plan de reorganizare, motivand solicitarea prin lipsa lichiditatilor in patrimoniu si insuficienta fondurilor banesti pentru achitarea datoriilor exigibile catre creditori.
Prin Sentinta nr. 617/ 30 ianuarie 2013 Tribunalul Valcea, Sectia a II-a Civila a admis cererea debitorului S.C. Oltchim S.A. si a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva debitorului, numind in conditiile legii, administratorul judiciar, Consortiul Rominsolv SPRL si BDO Business Restructuring SPRL.
In conformitate cu prevederile art.20 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, administratorul judiciar are atributii care constau in examinarea situatiei economice a debitorului si intocmirea raportului privind cauzele si imprejurarile care au dus la starea de insolventa , precum si elaborarea planului de reorganizare a activitatii debitorului.
In conformitate cu prevederile art. 1alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 masurile de protectie sociala se acorda in baza unui plan de disponibilizare întocmit in conditiile legii.
Prin planul de disponibilizare propus de consortiul de administratori judiciari se propune disponibilizarea a 1050 de salariati ai SC Oltchim SA, cu influente asupra bugetului asigurarilor pentru somaj de aproximativ 32.000.000 lei.
Prin aplicarea planului de disponibilizare exista perspective de redresare a SC Oltchim SA in raport cu posibilitatile si specificul activitatii debitorului.

2. Schimbări preconizate Prezentul act normativ este elaborat in baza art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 .
Prin prezentul act normativ se aproba sumele din bugetul asigurarilor pentru somaj ce se vor aloca pentru plata venitului lunar de completare.

3. Alte informaţii


Secţiunea a 3-a
Impactul socio-economic al prezentului act normativ

1. Impactul macroeconomic Prezentul act normativ creeaza premisele asigurarii protectiei sociale a persoanelor concediate colectiv in baza planului de disponibilizare a administratorului judiciar.

1¹ Impactul asupra mediului concurential si domeniul ajutoarelor de stat Prezentul act normativ nu se refera la acest subiect.
2. Impactul asupra mediului de afaceri Prezentul act normativ nu se refera la acest subiect
3. Impactul social Impactul este favorabil prin masurile de protectie sociala instituite pentru personalul concediat.
4. Impactul asupra mediului Prezentul act normativ nu are importanţă semnificativă şi nu prezintă efecte relevante.
5. Alte informaţii