Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA
Musafir

/ #31347 SC Oltchim SA a primit Trofeul ANEIR pentru cel mai mare exportator de produse chimice din tara

2014-12-21 22:05

continuare...

Staţia de Epurare Biologică se modernizează

Conducerea SC Oltchim SA a dat recent publicităţii anunţul cu privire la întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru modernizarea Staţiei de Epurare Biologică şi pentru realizarea unei staţii de pretratare a apelor uzate de la Secţia Propenoxid. Potrivit memoriului tehnic, este vorba despre apele reziduale menajere colectate de pe platforma industrială Râmnicu Vâlcea şi apele reziduale cu conţinut de substanţe organice biodegradabile de la secţiile Propenoxid, Polioli, Plastifianţi şi Polioli Speciali. Înainte de deversarea în râul Olt, acestea sunt trecute prin Staţia de Epurare Biologică a SC Oltchim SA, în scopul reducerii încărcării organice a acestora. Apele reziduale de la Propenoxid sunt colectate în Staţia de Epurare Biologică, ponderea lor fiind în proporţie de circa 80% din volumul total de ape reziduale colectate în această staţie. În vara acestui an, SC Oltchim SA a aprobat normele procedurale interne
elaborate conform Legii nr. 193/2013, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii. Documentul conţine normele procedurale interne privind desfăşurarea activităţii de achiziţii în cadrul SC Oltchim SA, prin Divizia Achiziţii, ca urmare a modificărilor legislative conţinute în Legea 193/2013, cu privire la aprobarea OUG nr. 77/2012. Activitatea reglementată prin aceste norme constă în: identificarea şi planificarea necesităţilor de achiziţie a materiilor prime, materialelor auxiliare, serviciilor auxiliare, pieselor de schimb, lucrărilor de mentenanţă şi investiţii; desfăşurarea activităţii de achiziţie, respectiv activităţii de contractare şi activităţii de derulare, în vederea încheierii comenzilor sau contractelor şi derulării acestora pentru materii prime, materiale auxiliare, servicii auxiliare, piese de schimb, lucrări de mentenanţă şi investiţii; analiza şi îmbunătăţirea continuă a activităţii de achiziţie a materiilor prime, materialelor auxiliare, serviciilor auxiliare, pieselor de schimb, lucrărilor de mentenanţă şi investiţii. Pentru atribuirea contractelor de achiziţie cu valori în limitele prevăzute de art. 19 din OUG nr. 34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii necesare în Arpechim Piteşti, acestea se vor derula de către societatea în cauză în baza unor instrucţiuni interne proprii, stabilite prin decizie de directorul general şi administratorul special al SC Oltchim SA. Procedura identifică şi defineşte toate activităţile, documentele şi responsabilităţile referitoare la achiziţia de produse, servicii sau lucrări, de-a lungul întregului proces, de la identificarea şi aprobarea necesităţii şi până la încheierea contractelor şi arhivarea documentelor. Procedurile se aplică în toate sectoarele sau secţiile din cadrul SC Oltchim SA, de personalul cu responsabilităţi stabilite prin fişele de post. Activitatea de achiziţii a materiilor prime, materialelor, materialelor auxiliare, pieselor de schimb, obiectelor de inventar, echipamentelor tehnologice, mijloacelor fixe, precum şi activitatea de contractare de servicii de orice natură, necesare pentru desfăşurarea activităţii de producţie, investiţii, comercială şi financiară a SC Oltchim SA se vor efectua conform acestor proceduri. Prezentele norme procedurale asigură respectarea următoarelor principii: nediscriminarea, tratamentul egal, recunoaşterea reciprocă, transparenţa şi proporţionalitatea. Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, SC Oltchim SA - Divizia Achiziţii va lua toate măsurile necesare pentru evitarea apariţiei unor situaţii de natură să
determine existenţa unui conflict de interese sau manifestarea concurenţei neloiale. În cazul în care se constată apariţia unor astfel de situaţii, se va proceda la eliminarea efectelor rezultate dintr-o astfel de împrejurare, adoptându-se, potrivit competenţelor, după caz, măsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare şi altele asemenea, a actelor care au afectat aplicarea corectă a procedurii de atribuire sau a activităţilor care au legătură cu acestea.