Pledoarie pentru Educația Muzicală în școală

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Pledoarie pentru Educația Muzicală în școală


Musafir

#76

2016-02-09 19:16

Muzica : limbaj universal. In era comunicarii globale, muzica te poate inalta sau "muzica" te poate limita. Este nevoie de cultura muzicala, pentru a putea discerne/alege intre cele doua posibilitati.

Musafir

#77

2016-02-10 06:36

A aparut si noul proiect de plan cadru! Într-adevăr, surprize!
Ce vor face copiii în jumătate de ora de Educație Muzicală și în jumătate de oră de Ed Plastică? Pentru ce m-am mai chinuit că învăț atât de mulți ani? Examene peste examene, diplome peste diplome! Mai bine făceam altceva(si, probabil că voi face de acum încolo)! În țara noastră mereu Arta are ultimul loc. Să lăsăm , fraților, să crească o generație de maneliști, de oameni needucați, pe care și cu care să poată face ce vrea și cine vrea, o generație ușor de manipulat, fără sentimente(pe care le crează arta), fără pic de omenie! Să știm doar să țopăim la comandă, să ne batem joc de tot ce e frumos și bun! Da! Unii colegi trateaza cu prea mare ușurință aceste ore, nedându-le importanță! Dar nu așa se rezolva problema! Eu sunt de acord cu plata orelor pe criteriul performanței ori cu sancționarea celor ce nu își fac orele, dar nu pe scoaterea Educației Muzicale din planul cadru! Și nu îmi este neapărat de mine, că m-aș descurca ca persoană fizică predând ore acasă, ore pe care mereu le-am refuzat datorită orelor voluntare pe care le fac la școală; ori aș merge și aș înființa orchestre pe unde am fost solicitată și, la fel, am refuzat din lipsă de timp! Îmi este de elevii mei care au nevoie de aceste obiecte! Destul că mulți învățători, în orele de Muzică fac matematică și română! Vreți să avem niște roboți în final? Schimbați programa! Să fie mai multă practică decât teorie, dar nu renunțați la arta! Ed fizică a avut norocul de un ministru sportiv, artele însă nu au succes deloc! O țară fără Educație Muzicală, este o țară fără civilizație, cu oameni(pentru că noi formăm oameni!) lipsiți de sentimente, mereu supărați, cu capetele plecate, limbaj vulgar și limitați! Știți la ce se va ajunge? La ore plătite de părinți! Pentru că majoritatea vor dori totuși să studieze un instrument ori să își dezvolte vocea! Nu inteleg cum de Religia este considerat obiect de cultura si ARTA, NU!!! Spun acest lucru avand in vedere faptul ca suntem scoala de cultura generala.....


Musafir

#78

2016-02-10 11:11

Orele de muzica sunt esentiale in dezvoltarea si educatia copilului .

Musafir

#79

2016-02-10 13:18

Alaturi de d-na Prof Lucica Stroici am descoperit mandolina, instrument la care canta fetita mea, am descoperit talentul SI vocal al fetitei, am pasit alaturi de fetita SI d-na prof intr-o lume superba, cea a muzicii, PE care pana la varsta de 35 de ani nu am avut ocazia Sa o cunosc. Am cunoscut oameni minunati , copilul socializeaza, creste armonios, muzica inseamna fericire, viata, iubire, liniste!

Musafir

#80

2016-02-10 17:29

Este inacceptabil ca elevii sa nu aiba ocazia sa faca cunostinta cu muzica adevarata, ccea ce ar contribui la dezvoltarea sensibilitatii,a bunului gust astfel ar avea sansa sa devina oameni mai competi.
Cred ca nu mai e mult pana cand ministerul isi va propue sa formeze niste roboti, ar fi mai usor de manipulati....

Musafir

#81

2016-02-10 19:30

Pentru ca muzica face parte din cultura fiecarui om si nu poate fi exclusa din invatamantul preuniversitar! Ar trebui sa se faca Educatie Muzicala si la clasele I-IV, tot cu profesor de specialitate!

Musafir

#82

2016-02-15 00:54

Cel mai mare pacat acum este ca se face mai multa muzica si nu educatie muzicala!

Musafir

#83

2016-02-20 08:31

deoarece suntem foarte multi profesori grad 1 si doctoranzi care ne ingrijoram de aceste schimbari venite de 25 de ani incontinuu care nu duc la nimic bun in dezvoltarea imaginatiei si crativitatii copiilor de orice varsta .Oare cum o fi posibil asa ceva cum s-a ajuns la aceasta situatie ce mai vreti sa faceti cu noi nu este de ajuns ca ne ploconim si asa de mult

Musafir

#84

2016-03-15 09:32

Ca profesor de educatie muzicală, prin prisma experientei dobândite in cei 20 de ani de activitate scolară, sugerez celor doritori de o schimbare in ceea ce priveste aceasta disciplina, daca nu sa mărească, macar sa mentina acea ora pe saptamana pentru fiecare an de la gimnaziu, intrucat copiii au nevoie de cântec in viata lor, de relaxare si de cultura muzicală. Avem elevi cu aptitudini artistico-muzicale deosebite pe care nu trebuie sa-i privam de sansa de a se bucura de ora de muzica dar si elevi care desi nu au abilități muzicale isi doresc sa acumuleze notiuni ce tin de istoria muzicii si chiar sa învete cum sa audieze si cum sa inteleaga o lucrare muzicala. Iubind arta, aceste generatii de tineri, vor deveni oameni in adevăratul sens al cuvântului, oameni care vor sti sa aprecieze latura frumoasa si sensibilă a lucrurilor. Ei sunt viitorul acestei tari, sunt suflete vii, nu roboti!

Musafir

#85 Re:

2016-04-19 14:27

Muzica hard rock nu exprima nimic negativ.Ca noi asociem muzica rock cu satanismul,e partea a doua.Nu poti pune hard rock si manele in acelasi context.Rock-ul iti confera libertatea care iti este luata de unele genuri muzicale.Sunt rockerita si pot afirma ca majoritatea persoanelor care asculta rock sunt culte,dezvoltate din punct de vedere literar si muzical.Gandeste-te de 2 ori inainte sa afirmi ceva.


Musafir

#86

2016-09-14 14:55

Pentru a trai intr-o lume mai buna, mai frumoasa,atat noi cat si urmasii urmasilor nostri...
Serban Nichifor

#87

2020-08-06 04:11

Argumentul enescian este esential: "menirea sfanta a Muzicii este sa stingă urile, sa potolească patimile și s-apropie inimile intr-o calda înfrățire, asa precum a-nteles-o măreață antichitate, creînd mitul lui Orfeu." Conf.Univ.Dr.Habilitatus Serban Nichifor

 

ZartMo

#88 Mult zgomot, pentru......

2020-08-06 10:49

Orele de educație muzicală actuale sunt praf, varză, vraiște. Nicidecum adecvate sau menite să aducă beneficii în viața copiilor noștri. Ar fi de dorit, ca înainte de petiții fără rost și fără rezultat, toți cei din această sferă ar recunoaște chestia asta și ar lucra și lupta pentru o metodologie și o programă nouă, inovativă în acest sens, tocmai pentru a atrage elevii să opteze pentru această disciplină. E valabil pentru orele de educație plastică și fizică, deopotrivă.


Musafir

#89 Re: Mult zgomot, pentru......

2020-08-06 16:51

#88: ZartMo - Mult zgomot, pentru...... 

Generalizați! Nu toate orele de educație muzicala sunt "praf, varza", in ciuda programeloer sau metodologiilor (al căror rost nu îl văd în contextul unui scenariu didactic, dar mă rog). Din punctul meu de vedere greșiți pentru că vă raportați la experiențe personale vis a vis de disciplinele pomenite in mesajul Dvs. Aș dori sa vedeți câteva lecții ale colegilor mei și sint convinsa că vă veți schimba părerea.

ZartMo

#90 Re: Re: Mult zgomot, pentru......

2020-08-07 10:12

#89: - Re: Mult zgomot, pentru...... 

Sunt unul dintre muzicieni și sporadic pedagog, care am ales să predau doar în afara școlii, dar am gustat și din predatul la școli generale. Știu și din prisma părintelui ce înseamnă ore de muzică, la alte profiluri cât și cele de teorie-solfegii, instrument la liceele de muzică. Poate vi se pare că generalizez, dar am copii în preajmă, în familie, și predau ici-colo de mai bine de douăzeci de ani, și afirm că procentajul de profesori în domeniu, care credeți Dvs. că mi-ar schimba părerea, e de maxim 5 procente.  Așa a fost și cu 30-40 de ani în urmă, când am suferit eu, de același sistem infect. Ar fi de dorit să se schimbe tot, din temelii. Muzica, artele plastice, educația fizică sunt discipline la care aceste schimbări radicale ar fi facile, și totuși nimeni n-a dorit asta din plin, decenii la rând. Ca indivizi, nu suntem dotați și nu avem înclinații spre toate domeniile. Hai să- lăsăm, după primii 4 ani, să opteze conform preferințelor personale. Și să facem materiile astea să fie tentante și relaxante, așa cum ar fi trebuit să fie din start. Și dacă vă uitați printre colegii Dvs., va trebui să recunoașteți, că în afara celor cu care vă străduiți să dați un nou sens al materiei, toți ceilalți sunt de o calitate îndoielnică și în sfera muzicală, dar mai ales pe plan pedagogic. 

Luchian Antoaneta Ioana
Autorul acestei petitii

#91 Re: Re: Re: Mult zgomot, pentru......

2020-08-08 13:17

#90: ZartMo - Re: Re: Mult zgomot, pentru...... 

Eu am ales să văd partea plină a paharului și să ma raportez la colegii mei care chiar iși fac treaba cu simț de răspundere și uneori schimba destine (nu exagerez, am colegii care au descoperit talente in sate uitate de lume, au facut pregatire gratuita cu elevii pt a intra la liceul de arta, au facut rost de burse pentru camin si haine etc). Si eu sunt parinte si vad exact ce fac colegii mei la toate disciplinele, asta nu inseamna ca ai mei copii nu ai dreptul sa studieze in continuare disciplina respectiva. A oferi elevului de gimnaziu oportinitate de a alege doar din dintre disciplinele artistice este nefiresc. Ce facem cu cei care nu au inclinatii catre matematica sau stiinte. Ei de ce nu au dreptul sa renunte la aceste discipline? Doar pt ca sunt incluse in EN?

Cred cu tarie ca la gimnaziu trebuie sa faca un pic din toate, ca la liceu sa isi aleaga in cunostinta de cauza traseul dezvoltarii profesionale si personale.

ZartMo

#92 Re: Re: Re: Re: Mult zgomot, pentru......

2020-08-09 13:06

Un copil stă în condiții normale în învățământ 7-8 ani(grădiniță+clase primare) până intră în gimnaziu. Este mai mult decât suficient să i se afle înclinațiile spre arte. Ideal ar fi să îi putem oferi cât mai multe materii opționale, și să le dăm realmente șansa să le studieze de plăcere sau cel puțin cu un interes diferit față de materiile care nu li se potrivesc. Nu aș scoate matematica și științele din programa obligatorie, dar e cert că aș reforma EN , să dea posibilitate mai multor variații. Până acolo...cale lungă. Momentan nici măcar șansa reală nu o au să aibă cel puțin o materie opțională. Sunt forțați copiii să-și dea acordul pentru opționale, de care nu au chef.

Luchian Antoaneta Ioana
Autorul acestei petitii

#93 Re: Re: Re: Re: Re: Mult zgomot, pentru......

2020-08-09 19:45

#92: ZartMo - Re: Re: Re: Re: Mult zgomot, pentru...... 

Mie imi spuneți...am avut o clasa unde au ales elevii limba germana si photoshop (pt clasa a VII-a). Ce au facut? Româna si matematica. La noi nu va fi niciodata posibila aplicarea optionalelor in adevaratul sens al cuvantului. Atata timp cat tu faci oferta pt o clasa intreaga si nu personalizata, va fi o pacaleala generala si in mod real elevii vor sta 7-8 ore la scoala sa se pregateasca pt doua materii de examen. Examen pe care il vor promova doar daca vor face meditatii. Si uite asa ne invartim in cercuri mici si ne prefacem ca avem grija elevului. 

Nu cred in varainta 1 cea cu optionalul pentru ca in realitate va depinde foarte mult de comoditatea directorului si se va ajunge la "optiunea" o singura materie pt tot ciclu.  Si uite asa elevul va face doar desen sau doar muzica 4 ani de zile si asta nu e ok.