Pledoarie pentru Educația Muzicală în școală

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Pledoarie pentru Educația Muzicală în școală

NSPNTJ

#1 Felicitări

2015-12-12 21:25

   1. În ultimii 26 de ani pe lângă toate dezastrele la care aceste generații nesimțite suntem complici s-a lovit grav și în sistemul educațional singurul care mai poate influența generațiile viitoare ca să nu se mai comporte ca noi. Pe lângă programa școlară produsă de debili sau de dușmani ai neamului, sistemul salarial de mizerie a condus pe unii șmecheri (profesori cu "șorici de hipopotam/rinocer") să facă tarabă direct în școală sau chiar pepinieră pentru prostituție!

    2. În programa școlară ar trebui obligatoriu sau la alegere după caz să avem:

   2.1. O cantină unde fiecare elev să aibe o masă consistentă și gratuită. Desigur cei care vor și n-au așa ceva acasă. În funcție de program masa să fie servită de regulă la prânz după ore sau înaintea lor;

 2.2. Ateliere pentru diverse meserii diversificate eventual pe sex. Spre exemplu tâmplărie/mecanică/etc. pentru băieți și cofetărie/patiserie/etc. pentru fete.

       La sate școala să dețină un lot școlar pentru legumicultură, pomicultură,etc. Dacă este posibil școala poate să aibe și anexă zootehnică pentru un minim de animale sau păsări.

     Toate atelierele servesc atât la instruire pe ceva dar și la scoaterea unui oarecare profit care se dă pentru întreținerea cantinei. Astfel elevul nu iese din școală un fel de "mormoloc" ci un om care are curajul să se apuce de ceva serios ca să supraviețuiască în această societate de capitalism sălbatic. Fuga în străinătate cum au făcut-o deja circa cinci milioane de români este o gravă eroare și toți o plătim și o vom plăti foarte scump. S-a dorit și se dorește golirea țării de români prin înfometare și batjocoră la adresa noastră. Dar adevărații vinovați suntem noi care dăm mereu vina pe alții și votul pe o "bere și trei mici" consumate pe manele cu/de salam sau minune;

   2.3. Disciplina șah obligatoriu pentru ambele sexe, măcar o oră pe săptămână din clasa întâia până la ultima din gimnaziu;

  2.4. Pregătire fizică serioasă. Fiecare școală să aibe echipe pe diverse sporturi cu campionat școlar, interșcolar, național;

   2.5. Pregătirea muzicală cu axare pe activitatea corală. Cei cu voce trebuie să participe la formații corale și la fel ca la sport să existe concursuri între formațiile din școală, între școli, și până la nivel național. Muzica corală are un efect educațional enorm. Uitați-vă în unele țări. Noi am avut o tradiție corală foarte bună dar după 1989 mai toate corurile au dispărut. La sate și la oraș se ascultă și se dansează pe manele. De aici se înjură ca în ciurdărie, inclusiv în timpul orelor;

    2.6. Pregătirea pe dansuri similar ca la muzică. Constatăm că foarte mulți masculi (căci nu prea mai avem bărbați) nu știu să participe la nici o sindrofie și stau de "lemn tănase" pe lângă fete. Prea multe au ajuns repede și până la Istanbul să facă un "ban cinstit" căci nu văd altă cale din cauza mulțimii de mormoloci din jur pe care nu dau nici doi bani;

  2.7. Orientare turistică îmbinată cu punctul 2.4. Aceasta disciplină dezvoltă foarte mult personalitatea elevului și-l pregătește pentru lupta cu viața. Mai ales că s-a renunțat la armată atât pentru băieți cât și pentru fete ceea ce a fost încă o lovitură dată atât sistemului de apărare cât și ca un stagiu în care se ia puful de pe orice tânăr și-l pregătea cel puțin pentru a înfrunta greutăți mai mari în viață!

   În cadrul acesteia am putea să ne cunoaștem frumusețile țării despre care majoritatea habar nu avem. Foarte mulți unguri (inclusiv din Ungaria) cunosc munții noștri mai bine decât Lacul Balaton. De mici merg în excursii peste tot. Multe cabane din munții noștri au fost/sunt administrate de unguri! De ce?

   Noi am ajuns să ne fie rușine și de uniforma școlară. Uitați-vă cum alții au imnul național de sute de ani, uniforma specifică în diverse școli, blazonul de care sunt mândri,etc. Purtarea uniformei are și altă menire legată de respectarea (de către minoritatea îmbuibată la noi prin îmbogățirea peste noapte a unor părinți mulți excroci) majorității colegilor care abia dacă au cu ce veni la școală! 

   Ca să vedeți un spectacol serios din Dublin, Irlanda (și nu numai) accesați Raise me up și Destin

 


Musafir

#2

2015-12-13 14:59

Din iubire de oameni!

Musafir

#3

2015-12-14 18:28

Doar pentru simplu fapt ca inteleg gravitatea situatiei si sunt un simplu profesor de...educatie muzicala!

Musafir

#4

2015-12-15 20:26

Sunt profesor de muzica...m~am saturat sa fiu privit "de sus", mai ales de directorii ale caror discipline "mai importante" se regasesc pe prima pagina a catalogului!

Musafir

#5

2015-12-15 21:37

Copiii noştri au dreptul la educaţie ,muzica ,contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor.Un concert de muzică clasică ,un instrument pe care să-l stăpânească ridică calitatea vieţii interioare ,sentimentul de frumos şi armonios contribuind la dezvoltarea lui.

Musafir

#6

2015-12-16 20:21

Doresc din tot sufletul Educatie Muzicala in scoala !

Musafir

#7

2015-12-17 05:25

Ma asteptam la o crestere a orelor de Educatie Muzicala, nu la o scadere... Lucrez ore intregi in afara orelor de curs pentru ca nu imi ajunge norma sa realizez tot ceea ce trebuie la orele de Educatie Muzicala! Toata marile civilizatii au acordat Educatiei Muzicale o atentie deosebita! Nu poate exista popor fara cultura muzicala! Sunt profund deceptionata :(

Musafir

#8

2015-12-17 11:38

Am convingerea efectului benefic al educatiei muzicale asupra formarii tinerei personalitati si nu numai.

Musafir

#9

2015-12-17 15:15

Am semnat pentru că sunt profesoară de arte vizuale, pentru că mi se pare inadmisibil să se mai scoată din aceste discipline care formează omul ca om  , cu sensibilitatea și creativitatea lui...și așa timpul alocat este artelor este insuficient! Să mai scoată bani din pensiile nou votate că acolo nu s-a pus problema că nu ar fi bani!!


Musafir

#10

2015-12-17 21:24

Ne dorim tineri sensibili, care să aprecieze frumosul în toate formele lui, care să trăiască frumos si să simtă frumos, iar frumosul autentic, Frumosul-frumos îl învață în scoală!

Musafir

#11 Re: Felicitări

2015-12-18 13:12

#1: NSPNTJ - Felicitări 

 Lasati-o mai usor cu sportul, ca aveti destule ore, obtinute prin profesorul de sport, care era in minister!!!!....si chiar stiu si a marturisit el acest lucru! Noi, luptam cu morile de vant!!!

 


Musafir

#12 Re:

2015-12-18 13:54

#4: -  

 Pentru asta nu capitula! Demonstreza-le ca ceea ce faci tu, ei nu vor putea face niciodata! Eu asa am procedat, am atras elevii, am adus premii la etape superioare si i-am privit eu de sus! Am cheltuit timp, ce-i drept, dar a meritat! Trebuie, insa, sa fii f. bine pregatit....la zi, nu la ID!

 


Musafir

#13 Re:

2015-12-18 13:58

#7: -  

 Poate era mai bine sa nu facem nimic....asa ei au zis ca se poate si fac ce vor! Am prins ani cu predarecla I-IV, era o minune, elevii se formau si in gimnaziu aveai timp de formatii, coruri, plus orele de cor! Va compatimesc, sincer si va sustin!!

 


Musafir

#14

2015-12-18 14:53

Muzica este cantecul sufletului. Oamenii devin mai sensibili, mai deschisi spre frumos cand au o educatie muzicala. Nici nu pot sa concep viata fara muzica de calitate. Anumite genuri muzicale pot influenta negativ dezvoltarea psihica a copiilor, de aceea o educatie muzicala le poate educa gustul pentru muzica adevarata. Lucrez la o scoala cu copii speciali. Noi, fara muzica nu am putea lucra cu copiii! Ei se linistesc cand asculta muzica, sunt altfel cand canta sau cand le cantam! Meloterapia are meritul ei in dezvoltarea acestor copii! Nu putem sa acceptam ca elevii sa se educe singuri! Ce s-ar intampla? Vedeti ca exista o fascinatie pentru muzica hard rock, manele si aceste tipuri de muzica nu aduc beneficii pe termen lung, nu mai spun de mediul din cluburi unde asculta astfel de muzica! Oare ce idei mai vin unor capete luminate? N-am crezut sa apuc ziua in care trebuie sa militam pentru educatia muzicala in scoli! Poate ar trebui sa se studieze muzica din clasa 0 pana in facultate inclusiv! Poate asa mai au copiii astia o sansa la o normalitate, macar pe acest plan!

Musafir

#15

2015-12-18 15:30

AM FOST PROFESOARA DE MUZICA LA UN LICEU DE RENUME DIN BUCURESTI....COLEGIUL NATIONAL ''IULIA HASDEU''
MUZICA ESTE INTR-ADEVAR NECESARA IN LICEU. EA  DEZVOLTA SIMTUL ESTETIC,II EDUCA ,PROFESORUL DE MUZICA NU SE REZUMA NUMAI LA ORELE DE CLASA., VIZIONEAZA IMPREUNA CU ELEVII SPECTACOLE DE OPERA,DE BALET,LE COMENTEAZA.APOI,SUNT ORELE DE COR ATAT DE MINUNATE CARE FAC O MARE PLACERE COPIILOR.EU LUCRAM SAMBATA CU EI COLINDE,ARII DIN OPERE SI VENEAU CU MARE PLACERE SAMBATA DE SAMBATA.CINE DORESTE ASTA?CUI FOLOSESTE?IN NICI UN CAZ ELEVILOR! DUPA ATATEA ORE DE MATEMATICA,CHIMIE,FIZICA,INFORMATICA....OARE NU AU NEVOIE SA SE RELAXEZE PRIN MUZICA???,DE CE NU DORIM SA NE ALINIEM TARILOR CIVILIZATE?CINE URMARESTE DISTRUGEREA A CEEA CE A MAI RAMAS DIN INVATAMANT?

 

artchest

#16 Si educatia palstica...

2015-12-19 18:57

Daca tot ati facut aceasta petitie trebuia sa aduceti aminte si de educatia plastica in egala masura. A e xistat tot timpul o unitate intre cele doua. Sa nu o uitam tocmai acum..


Musafir

#17

2015-12-20 18:11

Muzica dezvoltă inteligenţa, înbogăţeşte sufletul şi ne face mai buni.

Musafir

#18

2015-12-29 19:30

Pentru dezvoltarea simtului estetic a tinerei generatii.

Musafir

#19

2015-12-29 20:29

Muzica este un mod de a ajunge la suflet, daca se reduc si aceste ore , ce ramane sa mai taiem?

Musafir

#20

2015-12-30 11:24

Orice tara civilizata pune accentul pe cultura. Am fost in Frata si am constatat ca au cate doua ore de muzica pe saptamana. La fel si de arta vizuala.

Musafir

#21

2016-01-06 19:36

Toti care urmeaza o pragatire muzicala , au un suflet nobil.Prof. Vladimir Noghiu din Nadlac Jud. Arad revoltat si surprins ca a existat cineva din minister sa admita o asfel de dobitocie incredibila. Suntei obligati de sufletul acestui popor sa repuneti MUZUCA la locul ei in scoli.

Musafir

#22

2016-01-12 09:56

Deoarece cred că muzica este o parte importantă din scheletul culturii generale.

Musafir

#23

2016-01-13 11:41

Un pic de muzica... Nu strica nimanui...

Musafir

#24

2016-01-13 13:45

Sa se studieze MUZICA, limba LATINA, DESENUL ETC. in scoala, chiar mai mult decat pana acum, dar AXEOLOGIC si ATRACTIV: sa se urmareasca ca orice elev sa poata primi si sa si ramana ulterior cu macar cateva PRINCIPII de baza si cateva cunostinte si abilitati specifice. E valabil pentru TOT ceea ce se invata in scoala, inclusiv la DIRIGENTIE, unde s-ar putea pregati (macar acolo) si cu notiuni PRACTICE, referitoare la MEDIU UMAN si NATURAL (FAMILIE, LOCUINTA, SOCIETATE etc.).

In alte tari, de acum zeci de ani se invata obligatoriu INOTUL, un INSTRUMENT MUZICAL etc.


Musafir

#25

2016-01-13 22:05

Un aspect practic, vizibil, al orelor de educatie muzicala - se fac legaturi cu ceea ce invata elevii la celelalte discipline.
Iata doar cateva exemple:
- limba si literatura romana - texte valoroase din poezia romaneasca si universala au devenit cantece al caror mesaj copiii il canta, il discuta, il inteleg si isi aduc aminte de ceea ce au invatat despre acei poeti in orele de limba si literatura romana; isi exprima parerea asupra mesajului transmis de melodiile/autorii fragmentelor muzicale cantate/audiate in ora respectiva;
- elemente de folclor care nu pot fi prezentate in integralitatea lor in orele de limba si literatura romana (doar din punct de vedere literar / si alta disciplina nu le pune in valoare) sunt puse in practica in orele de educatie muzicala (cantec doinit, balada audiata/cantata, obiceiuri de iarna, folclorul copiilor, cantece propriu-zise si de joc)
- limbi straine - isi exerseaza cunostintele dobandite la ora, in cantece in diverse limbi straine - diverse teme - comparatii intre diferitele culturi (chiar si limba latina - denumirile intervalelor muzicale si genurilor muzicale pentru 1 - 10 solisti / instrumente - prin analogie din latina, intonare ,,Gaudeamus Igitur" - reguli de pronuntie a textului)
- istorie: cantece mai ales despre personajele si momentele importante din istoria tarii - cantece / intelegerea contextului istoric; epoci istorice in care evolueaza diferitele genuri muzicale si in care compun mari compozitori
- geografie - evolutia genurilor muzicala si prezentarea marilor compozitori sunt un pretext de a utiliza harti si a reaminti cunostinte despre tarile respective
- educatie civica - atitudinea fata de valorile culturale, fata de actul de cultura
- religie - rugaciunea este intregita prin muzica si isi gaseste rostul in ore avand continut tematic - cantarile liturghiei ..., colinde si cantece de stea...
- artele plastice - ilustrarea mesajului muzical prin desen/pictura
- educatie fizica - dans tematic in cadrul serbarilor
- termeni/fenomene din diverse domenii - prin analogie sunt reamintiti in ora de muzica: pseudopode (biologie) - pseudoinstrumente (muzica); intelegerea si practicarea ritmurilor diferite in muzica: masuri compuse omogene / eterogene - amestecuri omogene / eterogene (chimie)
- explicarea unei emisii corecte a sunetelor, a unei respiratii corecte in intonarea cantecelor presupune folosirea termenilor anatomici necesari - diafragmul: muschiul ce separa cavitatea abdominala de cea toracica, laringe, corzi vocale...
- urmarirea unei partituri in timpul intonarii cantecului / auditiei si observarea /practicarea diferitelor elemente de limbaj muzical presupune dezvoltarea unei gandiri matematice de analiza si sinteza
- tehnologie: timbrul instrumentelor in functie de materialul care produce/amplifica sunetul
Si nu am amintit nimic despre dezvoltarea deprinderilor de integrare in grup si cooperare, crearea unui model de convietuire armonioasa, cresterea stimei de sine, dezvoltarea capacitatii de a simti si exprima emotii - in cadrul ansamblului coral (cor).