Examen National

mihai

/ #5855

2017-06-28 14:14

Domnilor, doamnelor, domnisoarelor,

 

Iata ca Ministerul Educatiei a mai organizat o evaluare nationala a elevilor claselor a VIII-a, cea din 2017.

 

De data aceasta cei din comisia cu subiectele au renuntat la a mai propune elevilor subiecte confuze, ca cel de anul trecut(cu diagrama) care a nascut atatea controverse. 

Sa redam problema din 2017:

"6. În tabelul de mai jos este prezentat numărul de elevi al fiecăreia dintre clasele unei școli.
Clasa a          V-a A a V-a B a VI-a A a VI-a B a VII-a A a VII-a B a VIII-a A a VIII-a B
Număr de         25        26          30         28           24          26           30           28
elevi  

Conform tabelului, numărul total al elevilor din clasele a VIII-a ale acestei școli este egal cu …."

Putem observa ca problema propusa anul acesta, in 2017, are un nivel de dificultate scazut, asa cum sunt si celelalte 5 probleme/exercitii din calupul Subiect 1(de ex: cat face 20-10 sau cu cu cat este egal 30/6 samd). Rezolvarea nu presupune abordarea d.p.d.v al logicii matematice(deductie/inductie), de calcul al probabilitatilor sau cunostinte despre statistica sau de un nivel superior de definire al vectorilor sau al axelor sistemului cartezian, abscisa si ordonata, asa cum au incercat sa argumenteze unii dintre partizanii ideii ca problema din 2016 ,cea cu diagrama, nu a indus confuzie in randul elevilor.

 

Opinia mea: Cei de la Ministerul Educatiei, Centrul national de evaluare si examinare prin problema propusa la Evaluarea de anul acesta 2017, au acceptat ca problema de anul trecut a indus confuzie printre elevi. Altfel, ar fi solicitat in continuare o diagrama de tipul celei din 2016(a se vedea si subiectele din anii 2015,2014, etc.), ca sa testeze elevii daca si-au insusit ce variabila se pune in axa Oy(notele sau nr de elevi) sau care-i dependenta dintre cele doua marimi,care-i functie si care-i argument, asa cum a fost sustinut intr-una dintre postarile de mai sus.

Domnilor, doamnelor sau domnisoarelor care au decis sa respinga contestatia din 2016 va spun ca superficialitatea si lipsa de asumare a responsabilitatii de care ati dat dovada, a condus la extinderea sentimentului de neincredere pe care o mare parte dintre elevi o au fata de educatorii din sistemul de invatamant si de autoritate in general. Oricare dintre elevii care se considera nedreptatiti isi va spune: Mai, daca astia(adultii) nu-si asuma greselile, noi de ce s-o facem?

 

Inchei prin a va spune ca fiica mea, eleva de liceu la profilul filologie, are capacitatea sa rezolve cu usurinta probleme de tipul celor propuse la Evaluarea nationala proba matematica, subiectul I. Va garantez acest lucru cu conditia ca problemele sa fie clare.