S.O.S. familia!

Quoted post

Dana Captilin
Autorul acestei petitii

#2477 Re: How the Gay Liberation Front helped to shape me

2013-09-07 17:05

#2475: Dana Captilin - How the Gay Liberation Front helped to shape me

Traducere:

" Cum m-a ajutat Frontul de Eliberare Gay (GLF) să ma formez

Manifestul din 1971 a extins perspectiva mea asupra drepturilor civile într-o critică radicală a heterosexismului, a privilegiului de sex masculin și a rolurilor de sex (gender).

Manifestul Gay Liberation Front (GLF) a fost o revoluție în conștiință atunci când a fost publicat la Londra în 1971, și rămâne revoluționar si azi. Acesta oferă o critică radicală a sexismului și a ceea ce numim acum homofobie, precum și un program de pionierat pentru transformare socială și personală.

Uimitor, nu a fost scris de intelectuali de mare putere, ci de un colectiv de activisti la nivel local, condusi de idealism și pasiunea pentru binele omenirii homosexuale (ciudate/stranii).  Acesta a inclus anarhiști, hippioti, leftwingers, feministe, liberali și contra-culturalisti. Textul final a fost un compromis între aceste grupuri diferite - si asta se observa. Unele dintre ele duhnesc a fi scrise de către comisie. Pe alocuri, limbajul este decazut și lipsit de  eleganta. Unele idei sunt exprimate prea simplist. De multe ori trebuie să citești printre rânduri să se înțeleagă implicațiile a ceea ce se spune. Dar, în ciuda acestor neajunsuri, tezele centrale rezista testului timpului. Ele rămân proaspete, inovative, provocatoare și de inspirație, atmosfera degajand mediocritatea frecventa a politicilor  lesbienelor, gayilor, bisexualilor și transsexualilor din ziua de azi.

Nu am scris eu manifestul, dar am fost activist GLF și implicat în discuții - și rânduri scrise - despre acesta. Inspirat de ideile mișcării pentru drepturile civile ale negrilor in SUA, am conceptualizat deja persoanele LGBT ca o minoritate oprimată, similara oamenilor negri, și am crezut că astfel aveam o cerere comparabila în favoarea egalității de tratament.

 

Dar manifestul a mers mult mai departe. Acesta a fost un ochi-deschis: extindea perspectiva mea asupra drepturilor civile într-o critică mai radicală a heterosexismului, a privilegiului de sex masculin și a tiraniei rolurilor tradiționale de gen. M-a trezit la faptul că eliberarea homosexualilor (ciudată) a implicat schimbări atât sociale și personale, care ar putea, în limitele societății existente, începe să creeze o cultură alternativă, care ar elibera toată lumea, indiferent de sex, orientare sexuală sau identitate de gen.

Manifestul GLF s-a aliniat cu alte mișcări de eliberare, cum ar fi mișcările pentru femei, miscarile pentru negri, miscarile de eliberare ale irlandezilor și miscarile muncitorești. Deși critica misoginismul și homofobia ca "drept la stânga", a poziționat lupta LGBT ca parte a mișcarii mai largi a anti-capitalismului si a miscarii anti-imperialismului, militand pentru emanciparea tuturor oamenilor.

 

Cel mai important, (manifestul) a afirmat că persoanele LGBT au nevoie sa imbratiseze si sa se ​​alieze cu feminismul: "Așa cum nu se poate efectua această schimbare revoluționară singura ... vom lucra pentru a forma o alianta strategica cu mișcarea de eliberare a femeilor ... În scopul de a construi această alianță, fratii întru eliberarea gay vor trebui să fie pregătiți să-și sacrifice acel rang de șovinism masculin și privilegiu de sex masculin pe care il mai posedă încă peste tot. "

Manifestul oglindeste o agendă radicală pentru o revoluție non-violentă în valorile culturale și in instituțiile sociale. Aceasta critica homofobia, sexismul, căsătoria, familia nucleară, monogamia, cultul pentru tinerete si frumusete, patriarhatul, ghetoul gay și rolurile de sex masculin si de sex feminin.

 

La fel cum se opune modului în care exista lucrurile, se conturează o viziune alternativă, inclusiv asupra traiului in comunitate prin alunecarea radicala catre subminarea de gen (gender) și deschiderea catre relațiile non-posesive cu mai mulți parteneri. Mesajul a fost: inoveaza, nu asimila.

 

Viziunea idealistă a manifestului a implicat crearea unei noi democrații sexuale. Rușinea erotica și vina/culpabilizarea ar fi alungate. Asa, ar fi libertate sexuală și drepturile omului pentru toată lumea – homosexuali (queer), bisexuali și normali (straight). Ca un ecou la Franz Fanon și Malcolm X, manifestul a declarat că principala condiție pentru această revoluție socială este transformarea propriei noastre conștiințe și vieți: "Punctul de plecare al eliberării noastre trebuie să fie eliberarea de opresiunea care se află în mintea fiecaruia dintre noi ... noi trebuie să eliminăm ideea că homosexualitatea este ceva rău, boala sau ceva imoral, și de a dezvolta o mândrie gay. "

Revoluționar, nu reformist, manifestul a mers dincolo de răsturnarea homofobiei și transfobiei. Scopul acestuia a fost de a pune capăt "șovinismului masculin" și "sistemului de gen" (gender system). Hegemonia sexului masculin drept/normal a fost văzută ca opresoare comuna atat de femei, cat și de homosexuali. Subminarea supremației masculinitatii heterosexuale a fost cheia pentru eliberarea reală.

 

Manifestul susține că o mare parte din oprimarea LGBT rezulta din modul în care suspectam devianta de la datul social, de la rolurile ortodoxe de gen, masculin și feminin: "Prin însăși existența noastră ca oameni gay, ne contesta aceste roluri." În cele mai multe societăți de-a lungul istoriei, era de așteptat ca barbatii să fie masculini și sa-si doreasca femei; femeile ar trebui să fie feminine și sa-si doreasca barbati. Persoanele LGBT rastoarna sistemul de gen. Acesta este motivul pentru care suntem pe rsecutati. Genul nostru nonconformist amenință sistemul de gen care ajută la susținerea hegemoniei heterosexualitatii masculine și a misoginismului.

Bărbații homosexuali nu simt nevoia să subjuge sexual femeile. Femeile homosexuale nu au nevoie de barbati pentru a-si îndeplini nevoile lor erotice și emoționale. Aceasta greseala de a satisface asteptarile in mod traditional este un profund pericol pentru supremația masculina normala: "Obiectivul pe termen lung de eliberare gay, care ne aduce în mod inevitabil în conflict cu sexismul instituționalizat al acestei societăți, este de a scăpa societatea de sistemul de gen-rol, care este la rădăcina opresiunii noastre. "

 

Manifestul sărbătorește pozitiv devianța gay. Acesta susține că dreptul de a fi diferit este un drept fundamental al omului. Subscrierea la "inclinarea radicala" și la politica “gender-bender" este un apel de a renunța la privilegiul masculinitatii - o încercare de a submina coplesitoarea masculinitate heterosexuala pentru că am înțeles că aceasta sustine atat subordonarea femeilor, cat și dragostea de același sex. Manifestul postuleaza că persoanele LGBT au fost de multe ori în fruntea acestei lupte importante:. " Gay-ii arata drumul. In anumite privinte, suntem deja mult mai avansati decât oamenii normali. Suntem deja în afara familiei și deja, cel puțin în parte, am respins rolurile "masculin" sau "feminin". "

In esenta, mesajul cutremurator încă lanseaza chemari, spunand că emanciparea homosexuala implică schimbarea mai intai in noi insine și apoi schimbarea societății. Ceea ce este necesar este o revoluție în cultură, pentru a răsturna secole de dominație masculina și heterosexuala și limitările de rolurile tradiționale de gen. Apoi, și numai atunci, vor fi homosexualii și femeile cu adevărat liberi. Bravo! "

 

Peter Tatchell
The Guardian, Vineri 6 August 2013

Daca cineva face o traducere mai buna, va rog...

Raspunsuri

Cătălin M.

#2478 Re: Re: How the Gay Liberation Front helped to shape me

2013-09-07 18:59:31

#2477: Dana Captilin - Re: How the Gay Liberation Front helped to shape me

Ideea principală a acestui manifest poate fi rezumată astfel: omul, în esenţă, este o fiinţă determinată eminamente sexual, sexualitatea este piatra unghiulară a devenirii umane, un fel de axis mundi, iar libertatea ar înseamna, de fapt, libertate sexuală si nimic altceva. Cîtă diferenţă şi depărtare de spiritul profund al celebrei maxime a lui Kirkegaard "opusul păcatului nu este virtutea, ci libertatea" şi de trinomul fiinţial al lui Nicolae Steinhardt: credinţă -> libertate -> fericire. Avea dreptate tot Steinhardt cînd afirma despre acest gen de "gînditori" că se află "galactic departe de orice transcendenţă", preferînd evoluţia razantă cu solul, legarea cu lanţuri grele de teluric şi îngroparea în imanent.




Publicitate plătită

Vom expune reclama pentru această petiție în atenția unui număr de 3000 de persoane.

Aflați mai multe informații...