Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Anton Paul

#35781 Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata

2015-03-30 17:12

#35583: Anton Paul - Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata 

  Problemele diponibilizatilor pana la confirmarea planului:

• nerecunoasterea oficiala de catre instanta a obligatiei de plata a veniturilor salariale (o problema majora)

• incalcarea grosolana (si termenul este foarte bland fata de consecintele lui) a tuturor drepturilor legale ale disponibilizatilor. scuze, un singur drept nu a fost incalcat, dreptul de petitonare dar a fost anulat prin hotarari luate de instante (o alta problema majora si chiar fundamentala)

• lipsa oricarui orizont (atat pentru disponibilizatii actuali cat si pentru cei care ne vor ingrosa randurile)

• incompetenta, insolenta si nimicnicia TUTUROR AUTORITATILOR - LOCALE SAU CENTRALE

• incompetenta disponibilizatilor in domeniul legal

Si acestea ar fi doar cateva dintre probleme.

Problemele disponibilizatilor (si nu numai) dupa confirmarea planului:

• lipsa cailor de atac impotriva planului

• imposibilitatea certificarii obligatiilor fata de disponibilizati cat si fata de salariati a sumelor datorate.

Sunt multe alte probleme dar acestea sunt cele mai importante.

Caile de atac in instantele civile sunt ZERO.

Raman insa valabile caile de atac in instantele penale.

Daca institutiile statului (DNA in speta asta) isi face treaba se ajunge la infirmarea planului si intrarea in faliment a Oltchimului. Dar pentru ca un neica nimeni nu poate razbi de unul singur impotriva profesorilor universitari in drept si a avocatilor, sansa de a reusi este mica, aici intervenind aportul colectivitatii de disponibilizati.

Eu unul nu vad cum am mai putea primi acesti bani pentru ca nu sunt GARANTATI DE NIMENI.

Banditii astia toxici si recalcitranti (cum spune dl Piperea despre banci in lupta CHF) ne folosesc deja banii si nici nu se grabesc sa ne dea nimic, poate un mizilic de 500 lei pe luna, dar nu este nici acest lucru certificat in plan, adica ei nu s-au obligat la nimic in acest sens.

Pe de alta parte politrucii astia se zbat precum "un coi intr-o caldare" ca sa se dea o ordonanta de urgenta pentru rascumpararea drepturilor noastre, bla, bla, bla.

In aceste conditii eu am o propunere, poate buna poate rea, de a crea noi, disponibilizatii, a unui fond de imprumut al disponibilizatilor catre societate pe perioada cat este in vigoare planul de reorganizare, compus din banii datorati la data de 10 iulie 2013 plus dobanda legala (adica nivelul pe care il cere statul noua contribuabililor cand intarziem la plata). Incepand cu luna mai 2015, societatea face plati lunare/trimestriale catre disponibilizati pana la sfarsitul anului pana la ramanerea in acest fond a sumei de 10 milioane de euro, binenteles proportional cu aportul fiecarui disponibilizat la fond).

Suma ramasa in fond se bonifica anual cu dobanda legala. Imprumut expira dupa 3 ani + unul suplimentar, daca societatea nu gaseste un investitor, sau, daca se gaseste, suma este platibila cu prioritate de catre investitor salariatilor (rascumparare) la data parafarii vanzarii.

Pot fi si alte termene de plata din partea Oltchim, suma minima lunara de plata fiind de exemplu 1000 RON.

Acuma, pentru ca tot se dau rotunzi toti incompetentii astia de politicieni, aportul lor in aceasta propunere ar fi:

• crearea garantiei de catre stat a platii acestor sume, garantie oferita atat de guvern cat si de parlament printr-o hotarare sau lege.

• retragerea tuturor pupincuristilor mancatori de salarii babane la oltchim si aducerea unui adevarat manager controlabil de catre administratorii judiciari cat si de fondul de imprumut.

• oferirea garantiilor de catre toate partidele politice ca nu vor mai aduce in oltchim mascarici cautatori de tacamuri de aur si altele asemenea (asa cum era normal sa fie de la inceput). Oltchimul are destui oameni capabili sa conduca societatea.

Beneficiile acestei idei:

• constituirea acelei garantii ca disponibilizatii isi primesc banii, chiar daca mai tarziu...

• constituirea unei surse legale a capitalului de lucru pentru societate

• o pace sociala si o atmosfera mai putin tensionata in acest oras nenorocit

• poate o urma de respect din partea colegilor si a concetatenilor nostri

• probalil un mod de a supravietui si a altor companii din aceasta gaura neagra a tarii - oltenia.

Desigur ca vor avea de suferit si salariatii actuali, salariile acestora vor fi diminuate astfel incat societatea sa isi poata indeplini obiectivele si ei sa aiba in continuare un loc de munca si sa nu mai fie discrepantele majore de acuma. Nu se poate ca tu, manager incompetent sa ai salariu de 8000 lei iar disponibilizatii sa aiba parte de umilinta din partea ta, sau tu manager sa fi pensionar sau pensionabil si sa traiest din banii mei.

Poate ca si cei care au conditii de pensionare vor fie nevoiti sa plece.

 

Daca toata suflarea disponibilizatilor ar fi de acord (si eu nu vad de ce sa nu fie) Oltchimul mai poate avea o sansa de reabilitare. Decat o suma iluzorie acuma mai bine o suma sigura in viitor.

Poate ca toate aceste ganduri ar fi trebuit sa le aiba politrucii nostri si chiar administratorii oltchimului si sa le prezinte in mod rezonabil noua tuturor pentru ca noi suntem totusi cei care am suferit toate umilintele posibile. Si pentru ca noi putem (inca) intoarce si celalat obraz.

 

Repet, este doar o idee, din punctul meu de vedere rezonabila si realizabila.

 

Pentru conformitate,

Anton Paul

 

Raspunsuri

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:
Musafir

#35786 Re: Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata

2015-03-30 18:47:17

#35781: Anton Paul - Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata 

 Garantati sunt prin actele si TOATE documentele pe care le detinem toti cei disponibilizati 2013, probe, dovezi...s.a.m.d., chiar impozitul de la ANAF, ITM fiind garantie, prin CCM, Legea Insolventei 85/2006, toate legile si chiar ordonanta aia hulita de toti, sunt garantate pentru ca apar sumele celor deja disponibilizati acum in 2013-2015, suntem cei de nu ne-am primit drepturile in insolventa 2013 Oltchim acumulate ca si datorii creante neachitate in insolventa inscrise in plan de reorganizare, nu cei de urmeaza. Pentru cei de urmau, se putea face o alta incadrare si alt "scenariu" in plan  si nu incurcat cu noi, sau puteau  aparea ca disponibilizati noi 2015, nu exista niciun cuvintel de o alta disponibilizare colectiva...., pentru cei de urmeaza nu s-a spus un cuvintel nicaieri nicio litera decat din partea sindicatelor, iar in planul de reorganizare nimic, acestea sunt sumele noastre celor disponibilizati deja 2013-2015, deci cei care am fost disponibilizati 2013 apar in planul de reorganizare ca fiind achitari curente creante in insolventa observatie, reorganizare, faliment de la data de 30.01.2013 SUMA TOATA SI VALOAREA TOTALA CONFORM CU ACTELE PE CARE LE DETINEM SI LUAT IN CALCUL SI DAUNE-INTERESE CONFORM CU LEGEA si nu numai ca sunt garantate dar sunt si  protejate de toate alte interese ascunse de rauvoitori si create, intamplate cu multe alte fapte ... dar sunt si prioritate la achitari, sunt 100% si integral pentru achitare si valoarea totala din actele pe care le detinem...etc. NUMAI CA PENALII, au calcat in picioare TOT. Sa speram ca JUDECATORUL-SINDIC VA DECIDE CORECT SI O SA RESPECTE LEGILE  CAT SI FAPTELE CARE NI S-AU INTAMPLAT LE VA LUA IN CONSIDERARE SPRE REZOLVARE RAPIDA SI FARA COMENTARII DIN ALTE PARTI SI REZOLVAREA SITUATIEI CELOR DEJA DISPONIBILIZATI 2013.

 planul Rominsolv – BDO. aici : Plan_Reorganizare_Oltchim

2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat :

T1 8,659; T2 17,821; T3 17,821; T4 17,821; T5 17,821; T6 17,821; T7 17,821;T8 17,821; T9 17,821; T10 17,821; T11 17,821;T12 17,821

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014
La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro:

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850

Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334  ; Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340 Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare  pag 81 din 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.

Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

http://www.rominsolv.ro/ ; http://www.oltchim.ro/

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 2011-2014

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

Art. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator;

Art. 96.  (2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului în care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.

Art. 101. (2) Tratament corect si echitabil exista atunci când sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

b) nici o categorie sau nici o creanta apartinând unei categorii nu primeste mai mult decât valoarea totala a creantei sale;

Art. 41. (3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel  sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita în conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. În cazul în care planul esueaza, prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator pentru calculul accesoriilor cuprinse în programul de plati, la data intrarii în faliment.

Art. 64.(6) Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, în perioada de observatie sau în procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara înscrierea la masa credala. Prevederea se aplica în mod corespunzator pentru creantele nascute în procedura de faliment.