Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei

Popescu

/ #191 !!!

2016-12-10 12:59

!!!

Laureații Nobelului pentru Economie nu întrunesc criteriile pentru a fi profesori în România

 Laureații premiului Nobel pentru Economie și câștigătorii medaliilor John Bates Clark și Yrjö Jahnsson – cele mai prestigioase distincții mondiale în domeniu – nu ar întruni standardele minimale cerute în România pentru a accede la gradul didactic de profesor universitar.

Aceasta este concluzia unui studiu în limba engleză publicat pe 4 decembrie de un grup de nouă economiști români constituit în jurul conferințelor ERMAS (Economiști Români din Mediul Academic din Străinătate).

Cei nouă cercetători români au analizat CV-urile a 44 de câștigători ai Nobelului pentru Economie, din 1994 până acum, CV-urile a 17 laureați ai medaliei John Bates Clark, începând cu 1991, și CV-urile a 18 câștigători ai premiului Yrjö Jahnnson, din 1993 până acum.

În plus, cei nouă economiști au calculat poziția cercetării economice de la noi în context internațional și au descoperit că România "produce cercetare la nivel calitativ de jumătate din media Africii".

"Deci, dacă un Nobelist s-ar califica la standarde minimale, oricum ar pierde postul pentru că, evident, nu are chiar atâtea lucrări, și în atâtea științe, precum candidații români. Dăm exemple în lucrare despre o candidată care si-a luat «abilitarea» cu lucrări în nu mai puțin de vreo 6 științe. Vă dați seama că suntem o nație de Pico della Mirandola, dar la nivel calitativ sub-african." (Declarație pentru PressOne a lui Sebastian Buhai, cercetător la Universitatea din Stockholm)

"Cantitate mare, fără calitate științifică, care nu e citită și citată de nimeni", spun autorii studiului.

Maculatura pseudo-științifică cerută de normele românești care reglementează științele economice are printre efecte apetența pentru plagiate și auto-plagiate.

Sebastian Buhai spune însă că problema plagiatelor este doar vârful aisbergului și o consecință a unui "sistem prost făcut". În opinia sa, problema reală este că universitarii sunt demotivați să mai inoveze sau să facă cercetări cu relevanță.

PressOne a mai scris despre așa-numita metodă "suveica", folosită de cercetători români pentru a crește artificial relevanța științifică a unor lucrări. Metoda constă în citarea studiului sau articolului într-o rețea de reviste, deseori contra cost.

https://pressone.ro

Studiile arata ca doar 4% dintre romani sunt indivizi suporadotati intelectual in comparatie cu media europeana de 16% sau media de 34% persoane supradotate intelectual din tarile puternic dezvoltate.