Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Breaking News Romania CET GOVORA

/ #47585 Re: DOCUMENTE INCENDIARE!!!! Citiţi aici de ce au luat cu asalt poliţiştii CET GOVORA!

2016-06-30 08:35

#47584: Breaking News Romania CET GOVORA - DOCUMENTE INCENDIARE!!!! Citiţi aici de ce au luat cu asalt poliţiştii CET GOVORA!  

 

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3720 din 20.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH27ACA, șofer Nebunu George, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 23,58 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 43, 080  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3728 din 20.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare GJ20SEV, șofer Olaru Gheorghe, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,44 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 37, 160  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3689 din 18.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH11ACA, șofer Ianoș Georgel, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 33, 660  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3695 din 19.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH22ACA, șofer Nebunu Cristian, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,28 tone cărbune, aceași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 38, 860  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 4591 din 20.01.2016, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH03PUV, șofer Neo Ion, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,14 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 30, 260  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 4597 din 20.01.2016, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH30SSS, șofer Surdu Liviu, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 22,5816 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 41, 520  tone cărbune!!!

Iar exemplele ar putea continua! Deținem sute de astfel de documente! Instituțiile statului ce fac în acest caz??? De ce nu intervin, de ce îi protejează pe INFRACTORI? Sunt pe mână cu ei???

Contractul societății Energocarb cu CET Govora a avut o durată de patru luni, decembrie-martie, iar puterea calorifică de referință a cărbunelui 1.800 Gcal/kg. CET-ul a plătit pt o putere calorifică mult mai mare! Și aici a fost păgubită semnificativ societatea comercială vâlceană! Dacă ar analiza cu atenție buletinele de calitate a cărbunelui, polițiștii, procurorii, inspectorii ANAF ar avea de ce să se crucească!
Afaceriștii care au controlat Lorfa SRL, societate aflată în procedura falimentului după ce a ajuns în imposibilitatea de a-și recupera 34,5 milioane de lei de la RAAN Dr.Tr.Severin, după intrarea acesteia în insolvență, s-au reorientat acum spre furnizorul de energie termică şi abur tehnologic din Râmnicu Vâlcea, pentru a încerca să redreseze financiar Energocarb, societate care a înregistrat, în 2014, pierderi de 392.000 de lei. De altfel, cărbunele apare în avizele de însoțire a mărfii ca provenind de la SC Lorfa SRL, distribuitor final fiind Energocarb.
Practic, contractul de 2 milioane de euro, cu CET Govora, a revigorat activitatea firmei care a derulat afaceri, potrivit ultimelor date afișate de Ministerul de Finanțe, de doar 983.000 de lei.
Printr-un comunicat de presă, conducerea CET Govora a încercat să abată atenția opiniei publice de la adevăratele probleme ale aprovizionării cu cărbune de la terți. Interesant este că anumite publicații s-au grăbit să publice minciunile conducerii CET Govora deși nu aveau habar de subiect, Ziarul de Vâlcea relatând în exclusivitate neregulile de la CET Govora, în ceea ce privește aprovizionarea cu cărbune.

Iată ce spune conducerea CET Govora, ascunzând tocmai aspectele PENALE sesizate în rândurile de mai sus de către Ziarul de Vâlcea:

S-a iniţiat o procedură de cerere de ofertă on-line, în conformitate cu art. 245 din OUG 34/2006, destinată achiziţiei de combustibil.Astfel, s-au transmis cereri de ofertă unui număr de 7 furnizori de lignit, inclusiv CEO, cu termen de depunere a ofertelor în 02.12 2015. Cererea de ofertă s-a făcut pentru trei luni, pentru câte doua loturi lunare de 25.000 de tone. Dintrecele 7 companii invitate, o singura companie – S.C. Energocarb Prod S.R.L.. a ofertat furnizarea, pentru un singur lot de 25.000 de tone/lună, în condiţii de termen de plată, preţ şi cost de transport mai avantajoase decât contractul încheiat anterior cu CEO pentru cărbunele de la Huşnicioara.

Preţul a fost stabilit în funcţie de puterea calorică a cărbunelui, atât pentru CEO, cât şi pentru S.C. Energocarb Prod S.R.L., aceasta ind determinată în laboratorul propriu al S.C. CET Govora S.A. pentru ecare livrare în parte, iar cantităţile aprovizionate au rezultat prin cântărire cu echipamente vericate metrologic.
În ultima săptămână din luna noiembrie 2015, din cauzaploilor puternice, producţia de cărbune extras de la Exploatarea Miniera Berbeşti a scăzut şi mai mult, astfel încât riscul limitării livrărilor de abur la S.C. Oltchim S.A. şi Ciech Soda Romania a devenit iminent. Cărbunele de la Berbeşti, umezit de precipitații, nu mai asigura buna funcţionare a cazanelor, aşa încât, pe baza experienţei specialiştilor de la S.C. CET Govora S.A. şi a probelor făcute în anii 2007 – 2008, s-a considerat utilă aditivarea lignitului cu mici cantităţi de huilă. În acest sens au fost trimise cereri de ofertă la patru potenţiali furnizori de huilă, singura ofertă primită a fiind cea de la firma S.C. Ascom International. S.C. CET Govora S.A. a comandat o singură garnitură de tren cu huilă de la S.C. Ascom International, livrarea făcându-se pe 20 decembrie 2015. Cantitatea livrată a fost de 1.816 tone de huilă cu puterea calorifică de 3599 kcal/Kg. Acest cărbune superior a fost mixat cu alte 170.000 de tone de lignit de la Berbeşti cu o putere calorifică cuprinsă între 1580 şi 1780 kcal/Kg, astfel încât amestecul rezultat a avut o putere calorifică la nivelul celei din proiectul cazanului. Valoarea huilei aprovizionate de la S.C. Ascom International este de 269.676 de lei fără TVA, iar termenul de plată a fost de 90 de zile, respectiv mult mai convenabil decât cel impus de CEO, care solicita plată în avans.
Pe fondul anunţului meteorologic de scădere a temperaturilor atmosferice, în luna ianuarie, sub -18 grade Celsius, începand cu 4 ianuarie 2016, RAAN Drobeta Turnu Severin a blocat transferul navetelor de cărbune din Exploatarea Miniera Husnicioara aparţinand CEO către CET Govora care tranzita proprietatea lor și, în consecință, s-a convenit cu S.C. Energocarb Prod S.R.L.. contractarea unei cantităţi suplimentare de 10.000 de tone de
cărbune. S.C. Energocarb Prod S.R.L. şi-a onorat obligaţiile contractuale livrând întreaga cantitate de 85.000 de tone de lignit în termenul solicitat.