Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Musafir |
/ #27138 PAAAA...ARGES SI VALCEA...!!!!!!!!!!!! INCHIS: DACIA, ARPECHIM & OLTCHIM, TOT ....2014-10-03 14:49Autostrada Sibiu-Piteşti, abandonată oficial. Traseul Ploieşti-Braşov-Sibiu a fost propus Comisiei EuropeneGuvernul României a propus Comsiei Europene o autostradă Ploieşti-Braşov-Sibiu, pentru a fi inclusă în finanţarea pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, şi nu autostrada Piteşti-Sibiu. Propunerea care apare în Masterplanul General de Transport prezentat de Guvernul României Comisiei Europene este pentru o autostradă care să traverseze Carpaţii pe Valea Prahovei, în detrimentul celei care să lege Bucureştiul de vestul ţării prin Valea Oltului, potrivit unui extras din Masterplan obţinut de un utilizator al forumului de infrastructură ConstruimRomânia, loc unde discută mai mulţi pasionaţi de proiectele de autostrăzi. Masterplanul propune o autostradă Ploieşti-Braşov-Sibiu, de unde viitoarea şosea de viteză ar urma să se lege cu autostrada A1, aflată acum în construcţie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timişoara-Arad-Nădlac, până la graniţa cu Ungaria. Actualul proiect al autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel care era teoretic, pe coridoeul IV paneuropean pare a fi abandonat, cel puţin pentru exerciţiul financar 2014-2020, fiind înlocuit cu un drum expres. De ce Ploieşti-Braşov-Sibiu Potrivit documentului obţinut de cei de la Construim România, autorităţile de la Bucureşti au făcut o analiză comparativă în 10 puncte, iar la opt dintre ele a reieşit că este preferabilă autostrada pe Valea Prahovei în detrimental celei de pe Valea Oltului. Singurele două criterii la care, în viziunea Guvernului este preferat traseul Piteşti-Sibiu s-ar referi la viteză (viteza de deplasare pe actuala infrastructură este sub 70% din cea de pe viitoarea autostradă, iar pe celălat traseu diferenţa ar fi mult prea mică, dat fiind că se circulă cam la 80% din viteza prognozată pentru noua şosea) şi la alinierea la reţeaua europeană de transport: Valea Oltului este în nucleul de bază al TEN-T, pe când traseul de pe Vales Prahovei ar fi doar în reţeaua TEN-T extinsă. În rest, traseul pe Valea Prahovei ar fi mult mai avatajos, crede Guvernul din mai motive. Raportul cost-beneficiu este de două ori mai bun, valoarea actualizază netă a proiectului este de peste două ori mai mare (6 milarde de euro faţă de 2,79 miliarde), rata internă de rentabilitate este de 18%, faţă de doar 12% pentru Piteşti-Sibiu, costul investiţiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arată un impact poyitiv de 1,8 miliarde de euro faţă de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doat moderat în cazul Văii Prahovei faţă de "foarte mare" în caziul Văii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, faţă de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Piteşti. Traseul Sibiu-Piteşti apare în Masterplan doar sub forma unui proiect de drum expres, cu un cost 1,977 miliarde de euro pentru cei 115 km de drum. De reţinut că, potrivit estimărilor prezentate de Guvernul României, drumul expres dintre Piteşti şi Sibiu ar avea o rată internă de rentabilitate de 9,3%. Din acest punct de vedere, ar fi pe locul 10 în clasamentul rentabilităţii estimate pentru proiectele de drumuri expres, după Turda-Halmeu (975 de milioane de euro pentru 187 km), sau Suceava-Siret (186 milioane de euro pentru 38 de kilometri). Proiecte noi de autostrăzi Autorii Masterplanului spun că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar pemite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare o autostradă nouă: Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. Celelalte proiecte care să vizeze austostrăzi spre Moldova, respectiv Ploieşti-Buzău-Focşani sau Târgu Mureş-Iaşi, despre care s-a discutat până acum, sunt trecute în Masterplan doar ca drumuri expres. Lucrările de infrastructură construite din fonduri de coeziune beneficiază de finanţare nerabursabilă în procent de 85% din valoarea lor, cofinanţarea naţională fiind de doar 15%. România va avea la dispoziţie circa 9 miliarde de euro, în exerciţiul bugetar european 2014-2020, prin programul operational de trandsport, pentru cosntrucţia de autosterăzi, la care se adaugă şi alte sume pe care le poate atrage prin fondul de dezvoltare regional. Masterplanul General de Transport este documentul-cheie pe baza căruia România poate primi finanţarea europeană, după ce Comisia va aproba proiectele asumate de România. Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/ |
|
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Dreptate pentru Ioana Săndulescu
628 Creat: 2024-05-04
Dreptate pentru Miau-Miau
373 Creat: 2024-05-09
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
5693 Creat: 2024-03-04
Recunoașterea noțiunii de ”femicid” în legislația Republicii Moldova
425 Creat: 2024-04-30
Salvarea bazei sportive NOUA Brasov
113 Creat: 2024-05-05
“ Legământ pentru Pământ”-Adoptarea Autobuzelor Electrice în orașul Copșa Mică
98 Creat: 2024-05-06
Acționez pentru viitor! - Creșterea vitezei autovehiculelor pentru traversarea orașului Copșa Mică în vederea reducerii poluării și a poluării fonice
83 Creat: 2024-05-07
Vrem demiterea judecătoarei din dosarul „2 Mai” și drepturi egale pentru cetățean și magistrat
80 Creat: 2024-05-09
SUSTIN TRECEREA OREI DE NASTERE PE CERTIFICATUL DE NASTERE
4415 Creat: 2023-12-09
Restricționarea traficului de mărfuri pe drumul național 42 între Berettyóújfalu și Ártánd
184 Creat: 2024-04-11
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1676 Creat: 2024-03-03
Luati cu doua maini! Ce primim in schimbul taxelor noastre?
1018 Creat: 2024-04-23
Diaspora leaga Suceava de marile orase europene
10617 Creat: 2023-10-05
S.O.S BACALAUREAT TEHNIC 2024
43 Creat: 2024-05-08
STOP ABUZURILOR STATULUI ASUPRA CENTRELOR REZIDENȚIALE DE BĂTRÂNI!
33 Creat: 2024-05-11
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
1265 Creat: 2024-04-16
- RO: STOP construirii parcului fotovoltaic FLOTANT pe luciul apei lacului de acumulare Zetea. HU: STOP az úszó napelempark épitésére a zetelaki gát vízfelületére.
598 Creat: 2024-03-13
Lipsa medicamentelor esentiale din Romania
3032 Creat: 2022-12-06
Medicii Ginecologi doresc crearea unui Atestat de Ultrasonografie Mamară
25 Creat: 2024-04-26
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
342 Creat: 2024-04-14