Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

S. MAX

/ #17350 ADEVARATELE CAUZE ALE INSOLVENTEI OLTCHIM - PENTRU CEI INTERESATI

2014-02-19 20:08

#17273: S. MAX - ADEVARATELE CAUZE ALE INSOLVENTEI OLTCHIM - PENTRU CEI INTERESATI

DREPTUL LA EXPRIMARE LIBERA!

Este Memoriul domnului Constantin Roibu ( https://www.dropbox.com/s/jrjsq1vk91ms36n/RaportComplet.pdf ) impotriva Raportului domnului Gheorghe Piperea ( http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2013-03-13-14407961-0-oltchim-raport-privind-cauzele-care-generat-starea-insolventa.pdf ).

"Memoriul" este dreptul la replica al domnului Constantin Roibu impotriva "Raportului" domnului Gheorghe Piperea. Si este diferenta de clasa si de profesionalism iar diferenta il descalifica pe domnul Gheorghe Piperea (nu neg, este un bun profesionist in domeniul juridic dar nu se pricepe sa administreze un colos chimic).

Eu am citit si "Raportul Piperea" si "Memoriul Roibu" si cred in cele prezentate in "Memoriul" domnului Constantin Roibu.
Fiecare poate sa citeasca cele doua documente si fiecare poate sa-si spuna parerea.
Fiecare are dreptul la libera exprimare, fiecare crede ce si pe cine doreste.

In cazul de fata ADEVARUL NU ESTE LA MIJLOC dar sunt sigur ca ADEVARUL va iesi la suprafata iar cei vinovati vor plati!

Singurul meu sfat pentru cei care citesc acest comentariu este sa citeasca cele doua documente si se vor convinge singuri cine are dreptate.


Voi continua, asa cum am spus, publicarea unor parti importante din "Memoriu".

2.2.10 Concluzia că “alocarea în mod preferenţial, pe alte criterii, decât cele contractuale, a cantităţilor de produse” nu își are prin urmare susținere în situația reală a societății.
2.2.11 Deciziile de vânzare a cantităţilor de produse Oltchim s-au făcut în baza contractelor anuale încheiate cu clienţii direcți și traderi. Prioritate au avut întotdeauna clienții de pe piețele unde volumul de desfacere a fost cel mai bun, iar clienții au demonstrat un grad de fidelitate continuă.
2.2.12 Politica de marketing dusă de Oltchim a fost să-şi menţină clienţii tradiţionali, pentru a stimula loialitatea acestora, în același timp cu penetrarea pe piețe de desfacere noi. Autorii Raportului nu iau în calcul faptul că strategia Oltchim trebuia să ia în considerare sporirea capacităților de producție pentru polieteri și polioli, care trebuiau vânduți în mod final. Tecnon Orbichem UK, firma de consultanţă specializată în industria chimică și studii de piaţă, în studiul din 2010 (Tecnon Orbichem – June 2010, Study S 10252 - Product Market Review, Pag 24, Punctul B4 Conclusion) apreciază în mod special această abordare a strategiei de piață a Oltchim.
2.2.13 Conform datele statistice existente în cadrul Serviciului Marketing din Oltchim, se poate observa că în România, toţi consumatorii de sodă caustică și acid clorhidric în industria energetică erau clienţii Oltchim, cel mai mare consumator de sodă caustică din România: Alum Tulcea, consumatorii de polioli din România (Aramis Baia Mare, Eurofoam Sibiu, Spumotim Timişoara, VitaFoam Luduş) îşi asigurau peste 80% din necesar de la Oltchim. Relația Oltchim cu Alum Tulcea a fost menționată în Raport, însă importanța acesteia a fost denaturată în mod deliberat, tocmai pentru a denigra fosta conducere, în condițiile în care această relație a fost una de succes.
2.2.14 Toţi consumatorii de PVC şi DOP din România (Teraplast Bistriţa, Prodplast Bucureşti, Valrom Bucureşti, Rehau, Pipe Life, etc.) se aprovizionau peste 90% din necesar de la Oltchim. Pe pieţele externe, Oltchim a deţinut supremaţia livrărilor într-o serie de ţări, făcând faţă cu succes concurenţei din partea unor nume mari și consacrate la nivel global, şi anume:
(i) Bulgaria: 80% din consumul de PVC, plastifianţi, sodă caustică lichidă și fulgi erau asigurate de la Oltchim;
(ii) Serbia şi ţările ex-iugoslave: la polioli, sodă caustică, PVC, acid clorhidric, Oltchim era furnizorul principal, deşi avea o concurenţă puternică din partea Borsodchem din Ungaria;
(iii) Polonia: unde PCC Rokita producea polioli, cei mai mari producători de spume poliuretanice (Vita Foam, Eurofoam, BSG, JAG, Orion, Soudal, BSG, Alfasystem, Prodex System, etc.) îşi asigurau mare parte din consumul de
polieteri polioli de la Oltchim .
(iv) La sodă caustică, fulgi în ţările din Nordul Africii, America Latină, supremaţia era deţinută de către Oltchim, deşi aveam concurenţă (Brazilia) din partea PCC Rokita și a producătorilor chinezi. De exemplu pentru Brazilia, dispunem de date statistice solide, pentru a demonstra acest fapt.
2.2.15 În trei ani de zile Oltchim a ajuns furnizorul nr. 2 de sodă fulgi în Brazilia (după China), declasând-o pe PCC Rokita, prin calitatea superioară a produsului, și în ciuda faptului că prețul de livrare era mai mare la Oltchim.
2.2.16 Toate aceste informații au fost puse la dispoziția autorilor Raportului, fiind susținute de documente, contracte, procese verbale ale Consiliului de Administrație, și prezentate în rapoarte către Adunarea Generală a Acționarilor.

Se pune întrebarea legitimă: de ce au fost ascunse prin acest Raport aceste informații, de ce au fost falsificate date, de ce au fost inventate în acest Raport entități și contracte între aceste ”entități”, care în realitate nu există ??? Răspunsul la această întrebare este reprezentat de acest material.



Voi reveni cu un nou "episod" din Memoriul mai sus mentionat!