Desfiintarea examenului scris de titularizare in invatamant

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Desfiintarea examenului scris de titularizare in invatamant


Musafir

#226

2016-04-14 13:55

Nu inteleg cu ce te ajuta la catedra sa memorezi mii de pagini, apoi sa le redai.
la fel e ,din pacate, si la examenul de grad / definitivat.
examenul ar trebui sa contina probe practice, nu redari din memorie.

Musafir

#227

2016-04-14 14:39

deoarece sunt alaturi de toate cadrele care au trecut prin asa ceva ,am participat la examene am luat peste 7 dar posturi viabile nu sunt
lynk

#228

2016-04-14 16:50

prin schimbarea criteriilor de selectie vor fi mai multe posturi titularizabile? 

criteriile de selectie trebuie sa fie obiective si neaparat corecte!


Musafir

#229 Re:

2016-04-14 16:54

#226: -  

 probele practice nu se bazeaza tot pe ce avem fiecare in memorie, s-a inventat omul care poate sa faca ceva fara sa nu fi memorat, in prealabil, nimic despre acel ceva? 


Musafir

#230

2016-04-14 17:50

Pt ca este foarte corect ceea ce vreti sa faceti si ma regasesc si eu in aceasta situatie.Imi place meseria,sunt iubita de copii,de parinti,dar fiindca sunt suplinitoare si nu m-am putut titulariza nu mai am sanse sa lucrez in invatamant.De ex din luna Mai voi pleca in somaj pt ca s-a intors o colega din maternitate mai repede si d-l invatator care este in locul ei este titular si trebuie sa-i ofere loc de munca,vine in locul meu.Acolo am vrut sa ajung ca degeaba faci fata meseriei ca daca ai nota mai mica la titularizare pleci,indiferent daca esti bun sau respectat in ceea ce faci,in momentul actual numai nota conteaza.

Musafir

#231

2016-04-14 18:10

Va multumim pt interesul acordat invatamantului si pt sprijinul cadrelor didactice.Sunteti o echipa minunata care doreste un viitor mai bun copiilor si profesorilor

Cu stima AURA

Musafir

#232

2016-04-14 18:14

Sunt perfect de acord cu acest demers!
In fiecare an traiesc o adevarata depresie cu acest examen si cu lipsa posturilor din sistem... Sunt profesor de engleza din 2008, cu dubla specializare (Istorie-Lb Engleza), in curs de obtinere a gradului didactic 1 si cu rezultate foarte bune cu elevii, insa ma simt mereu neindreptatita de pertinenta subiectelor si de modalitatea de ocupare a posturilor... Mi-as dori sa fim uniti cu totii si sa reusim sa schimbam lucrurile in bine...pentru noi si pentru copiii nostri!
Felicitari pentru aceasta idee!
Ioana Veres
Musafir

#233

2016-04-14 18:19

Am semnat petitia pentru ca fac parte din aceasta categorie de profesori, care de ani intregi a sacrificat multe pentru acest examen, am obtinut note peste sapte de 7 ani încoace si inca foarte apropiate de 10, dar nimic. posturile sunt ocupate, sunt pentru altii sau nu mai exista deloc...Am obtinut nota 10 la examenul de gradul II in 2015 si m-am inscris la gradul I, dar din pacate nu sunt sigura daca voi putea sa il termin fiindca se poate sa raman fara postul de suplinitor pe care il ocup in prezent. Sper ca acest demers sa fie invingator.


Musafir

#234

2016-04-15 02:10

Am semnat, pentru că este inutilă această formă de examinare.

Musafir

#235

2016-04-15 06:43

Examenul scris mi se pare inutil! Ar trebui să facem mai multă practică.

Musafir

#236

2016-04-15 08:42

Am obtinut in 2014 la examenul de titularizare 8,61 si nici vorba de titularizare. Nici macar pentru perioada determinata nu sunt locuri ( lb. si lit. romana). Asa ca ce rost mai are stresul examenului?

Musafir

#237

2016-04-15 08:43

sunt de accord ca examenul este incorrect intocmit. ca ajung la caterdra oamenii cei mai nepregatiti, pentru ca persoanele pregatite merg sa lucreze pe mai multi bani. din pacate nu e apreciata aceasta profesie, poate ar trebui sa luam exemplul Japonezilor care isi apreciaza dascalii.
Oricum posturile se obtin cu mita, cele bune cel putin.si pentru ce.... ca salariile din domeniul pre-universitar sunt execrabile.

Musafir

#238 Re:

2016-04-15 09:20

#220: -  

 Foarte corect spus!


Musafir

#239

2016-04-15 10:46

Am simțit pe propria piele ce înseamnă să ai medie 8,68 la titularizare si sa ai toate gradele să nu ai nici un post titularizabil în județ ... Deci practic participi la un concurs,  dar unde e miza ??? la DIRECTORI  ??? !!!! Iar alți au fost titularizati prin hotărâri ministeriale, nu si-au dat grade ...iar noi o să ieșim la pensie tot netitulari ...ca nu am avut șansa altora....intr-un sistem aflat într-o continuă  schimbare ...


Musafir

#240

2016-04-15 11:31

Unii dascali s-au titularizat conform mediei de absolvire a facultatii sau liceului pedagogic, altii au sustinut examen national de titularizare, iar altii s-au titularizat cu examen in scoala. Asadar, unii s-au titularizat fara examen, altii cu note mici, altii cu subiecte concepute in scoala si cu medii intre cunostinte si lectii demonstrative. Inechitate. De ce sa nu dea examen si cei ce n-au dat, de ce sa nu sustina lectii si cei ce n-au sustinut? Consider ca este important sa stim nu numai ce predam/evaluam, dar mai cu seama cum facem acest lucru efectiv la clasa, astfel incat elevii sa fie pregatiti pentru examene si pentru viata.

Musafir

#241

2016-04-15 17:27

Titularizarea a devenit un examen inutil. Sunt alte mijloace prin care un cadru didactic poate fi "evaluat". Lipsa posturilor pe o perioada nedeterminata de timp este un factor descurajator in ceea ce ii priveste pe profesori si intr-o asemenea situatie titularizarea nu isi mai are rostul.

Musafir

#242

2016-04-15 18:13

Si eu sunt in aceasta situatie ingrata si nu mi se pare normal sa fiu stresata la sfarsitul fiecarui an scolar pentru ca nu stiu daca si unde voi avea post in anul urmator. Indeplinesc conditiile pentru a ma titulariza, dar nu se poate...

Musafir

#243

2016-04-19 19:39

materialul ce constituie bibliografia pt examen este extrem de sarac si total depasit informational in raport cu ceea ce se doreste a fi un dascal pregatit pt societatea actuala

Musafir

#244

2016-05-01 22:07

Ar fi foarte multe lucruri de spus...atatea adevaruri dureroase, stiute si cunoscute atat de bine de catre cei din sistem...Ceea ce este mai grav,insa, lasand la o parte toata aceasta munca asidua si inutila in obtinerea unui post de SUPLINITOR ,ca de titular nici nu poate fi vorba in judetul meu- Arges( nici nu mai stiu in ce an am mai vazut vreun post titularizabil pt disciplina: Limba si literatura romana)!!! Apropo, toate astea cu note la examen bune( 8- 8.50), in timp ce in scoli predau bine-merci profesori care abia au reusit sa obtina o nota de promovare( caci se poate preda si cu 5 , in timp ce persoanele care au obtinut note de 8- 9 stau pe bara si asteapta....si tot asteapta sa mai iasa vreun post si sa fie sunati, asa ,din mila...sau poate vreo minune, ca alta sansa nu ai sa mai prinzi vreun post!!! Dar in tara asta, " ca la noi la nimeni" , nimeni nu vrea, nu poate sau ce- i atata graba in a rezolva toate astea,ca,deh! merge si asa!!!

Musafir

#245 Re:

2016-05-25 13:21

Nu sunt de acord cu aceasta petitie. Sunt unii profesori care nu stiu sa lege doua propozitii, si au pretentia de a ne invata pe noi. Se fac profesori de matematica si lb romana doar ca sa dea meditatii si sa ia bani de la noi. Si matematica o invatam tot din carti, nu de la ei. Sa dea examen, sa ne arate ca merita postul.

Oricum nimeni nu mai preda din placere

Admin

#246 Re:

2016-05-25 13:22

Nu semnez aceasta petitie si sunt total impotriva ei. Sunt profesori care nu sunt in stare sa lege doua propozitii, bat copiii si habar nu au sa educe sau sa indrume un elev. Sa demonstreze ca isi merita postul asa cum dam examen de capacitate, de bac, de admitere la facultate, etc.


Musafir

#247

2016-06-02 17:00

 De ce titularizarea nu este tip grila ca la scoala de soferi?! 


Musafir

#248

2016-06-10 16:18

Acest examen de titularizare nu este relevant...unii au fost titularizati de revolutie fara sa aiba experienta unui examen iar altii prin alte metode...cert este ca in nici o tara din UE nu exista notiunea de "titular".Directorul de liceu/sc.generala incheie un contract pe o perioada de 1 an si daca este multumit de rezultatele muncii tale iti prelungeste contractul de munca;daca nu e multumit vine altul si uite asa fiecare este motivat sa munceasca la modul serios...nu ca cei care sunt titulari si care merg la ore in ultimele 10 min.fara sa le fie teama de nimic deorece au un statut intangibil,acela de titular ,unde nimeni nu il poate da afara.Cugetati caci nu este corect sa fie diferentele aceste ca pana la urma toti sunt calificati!
ion

#249 Re:

2016-06-11 20:07

#221: -  

 de ce ?ai dat bani grei sa te titularizezi si daca te-ai vazut cu sacii in caruta acum nu vrei sa se desfiinteze titularizarea...nu este corect ,unii profesori care au statut de suplinitor sa fie evaluati an de an ,iar altii care s-au titularizat pe alte cai, sa nu mai fie evaluati pana la iesirea lor la pensie...titularii sunt plafonati si nu-si mai dau interesul la clasa pt. ca stiu ca nimeni nu le mai poate face nimic.Drept dovada uitati-va la rezultatele dezastruase de la examenele de capacitatae si de la bacalaureat;  titularii au norma intreaga in licee/scoli,deci ei ar trebui sa fie pilonii de baza...suplinitorii au cateva ore in scoala cu complectare de catedra in alte scoli. E greu de crezut dar la ora actuala titularii(majoritatea) merg la clase la jumatatea orei sau in ultimele 10 min.Ar trebui sa existe in fiecare sala de clasa ,camere de supraveghere ,pt. ca directorul prin sondaj sa vada in orice moment ce face fiecare cadru didactic la clasa ;unii profesori titulari povestec in timpul orelor despre tot felul de lucruri care nu au legatura cu materia si atunci de ce va mirati ca elevii nu iau in serios scoala cand cel de la catedra nu trateaza cu seriozitate profesia pe care o are.


Musafir

#250

2016-06-12 15:27

Ne-am saturat sa mai fim bataia de joc a acestui sistem de invatamant putred,bolnavicios...in nici o tara din UE nu exista notiunea de titular,doar aici in Romania se mentine aceasta practica comunista.Profesorii calificati suplinitori sa fie supusi acestor proceduri umilitoare de evaluare an de an si paradoxal se organizeaza concurs in conditiile in care nu sunt posturi,iar altii care au statutul de titulari,nu muncesc la modul serios ,consecvent ,drept dovada rezultatele slabe ale elevilor.GANDITI-VA STIMATI GUVERNANTI CA E TIMPUL DE O SCHIMBARE ,DE O RESUSCITARE A INVATAMANTULUI,AVAND TOTI PROFESORII ACELASI STATUT DE SUPLINITOR ,ATUNCI APARE MOTIVATIA DE A MUNCII LA MODUL SERIOS DACA DIRECTORUL E MULTUMIT DE TINE SI DACA AI REZULTATE LA CLASA!!! Toti vor salarii mari;pentru ce ? Care sunt criteriile de evaluare a performantelor la clasa? Treziti-va si renuntati la mentalitatile astea;bineinteles ca majoritatea din invatamnant fiind titulara sunt refractari la tot ce e nou ,ei stiu ca au un loc caldut si SIGUR,indiferent daca isi fac orele sau nu!!! titularii nu vor sa renunte la acest statut.Daca esti suplinitor ,muncesti la modul serios caci primesti un calificativ la sf. anului scolar si in functie de acest calificativ mai primesti suplinire sau nu in urmatorul an scolar.