Salvati Muzeul National Cotroceni

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati Muzeul National Cotroceni


Musafir

#1

2015-03-02 13:56

O schimbare in bine este binevenita!

Musafir

#2

2015-03-02 13:58

Sa fie schimbata conducerea muzeului!

Musafir

#3

2015-03-02 13:59

Alegem schimbarea!

Musafir

#4

2015-03-02 14:21

Asa a fost si la Peles din 1998 si pina in 2013 !Au lasat dezastru in urma lor! Nu ma mira ce se intimpla la Cotroceni. Pacat . mare pacat!

Musafir

#5

2015-03-02 20:11

Sa fie adusi in functii de conducere oameni capabili care stiu organizarea muncii, care au habar ce se intampla intr-un asa muzeu mare si mai ales care sa stie sa se inconjoare de oameni la fel de capabili si impreuna sa promoveze acest edificiu.

Musafir

#6

2015-03-03 08:05

In orice competitie sau alegere intotdeauna au fost cel putin 2 candidati, indiferent de domeniu sau perioada istorica, in timp.
Daca se vrea sa fie cei cu nota zece si nu e decat unul, ATUNCI e musai sa existe macar un al 2-lea candidat.
DAR... o competitie de regula a fost mereu libera inscrierilor cu anumite criterii, insa unele usor permisive tocmai in spiritul competitiei si stimularii candidatilor. O nota NU REFLECTA intreaga capacitate a unei persoane.

Musafir

#7

2015-03-03 08:08

E pe principiul ``DACA VOI NU MA VRETI, EU VA VREU``


Musafir

#8

2015-03-03 20:00

Ce poti sa comentezi? Ca distrugem ceea ce face parte din identitatea romaneasca?
MG

Musafir

#9

2015-03-04 06:31

Stimata doamna,
Daca in decurs de trei zile de la acest mesaj nu va reformulati textul in care ma aduceti in atentia opiniei publice fara sa va documentati temeinic, o sa platiti daune morale si materiale.
Cu ingandurare,

prof.univ.dr. Sabin Adrian Luca

manager, Muzeul National Brukenthal

titular, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu


Anonymous

#10 Re:

2015-03-04 08:32

#9: -  

 Stimate domnule Sabin Luca,

Am modificat textul petiţiei în care se menţionează numele dumneavoastră. Voi actualiza şi textul afişat pe reţeaua Facebook. Informaţia în baza căreia am făcut afirmaţia provenea din două surse, care din păcate nu sunt unele caracterizate de acurateţe. Îmi cer cu sinceritate scuze pentru inconvenientul creat.

Cu aleasă consideraţie,

Andreea Grecu

Musafir 1

#11

2015-03-05 10:26

O petitie slab documentata, fara informatii si total inutila !

Au avut un proiect de elaborat, n-au fost in stare sa obtina decat note de 6 si 7 ! Acesta-i nivelul ! Cu asemenea note nu poti avea pretentii sa conduci un muzeu !


Musafir

#12

2015-03-05 11:02

Buna ziua, stimate domn, stimata doamna, 

Accesul la informatii si documente in ceea ce priveste concursul este aproape inexistent. Opacitatea cu care s-a lucrat este cvasi-totala. Astazi s-a incheiat etapa a doua de concurs, de maine se poate depune o (alta) contestatie pentru a se afla care sunt criteriile unde s-a acordat un punctaj atat de scazut proiectului respins la etapa I, cine sunt evaluatorii. 

Cat despre inutilitatea demersului, nu m-as grabi sa trag concluzii. La urmatoarea masinatiune de acest fel vor exista ca precedent aceasta petitie si exemplul dat de semnatarii acesteia. 

Daca vom pastra tacerea, vom  deveni complici cu cei care adopta astfel de proceduri.

Andreea Grecu  

Justitiarul

#13

2015-03-05 12:28

Cand faci o petitie te documentezi si apoi asterni pe hartie. Cat de credibila e o petitie care astazi are un text, maine altul (noroc cu interventia domnului director Luca de la Muzeul Brukenthal care a fost un adevarat gentleman si a atentionat civilizat asupra unor lipsuri grave de documentare, altul va intenta proces direct la judecatorie cu final rapid si irevocabil in daune si bani, etc), poimaine, cine stie ! Cat despre semnatari, din 140, observam la o simpla adunare ca 56 sunt "ascunsi"(le e frica, de ce oare ?). Dupa incheierea concursului si publicarea rezultatelor, ar fi indicat ca organizatorii sa scaneze si sa publice proiectele respective. In acest fel vom vedea cu ce proiecte de management s-au prezentat candidatii si poate vom intelege de ce notele sunt mici. Cei nemultumiti, au la dispozitie justitia, singurul mod in care se poate transa problema in cauza.

 

Musafir 2

#14

2015-03-05 12:35

Concursul precedent la Muzeul Cotroceni a fost in 5 aprilie 2007 si nu in anul 2008 cum eronat apare in petitie !

nedreptatitul

#15

2015-03-05 13:28

Astept de la Doamna Grecu sa afle cine a fost in Comisie si sa-si ceara scuze public  in caz ca nu a avut dreptate . Graba de a face petitii nefondate , cu adepti putini si anonimi nu este recomandabila . dar stiinta de carte cu care sa te prezinti si sa concurezi cinstit , da . Nu toti oamenii sunt corupti iar lucrurile sunt bine facute.


Musafir

#16

2015-03-05 13:59

Atata timp cat nu semnati comentariile, nu va asteptati sa credem ca Justitiarul, Musafirul 2, Nedreptatitul nu sunt in fapt doamna Adina Rentea, fericita ca si de aceasta data a triumfat.

catalin

#17 Re:

2015-03-05 14:33

#11: Musafir 1 -  

 notele sunt publice? sau de unde stie "nesemnatarul" comentariului care au fost notele?

Justitiarul

#19

2015-03-05 14:46

Am incercat sa va transmitem ca o intentie buna poate fi total compromisa de un text neconform. N-are vreo legatura cu doamna pomenita mai sus care nu credem ca intelege chichitele legale, avocatesti ! Dupa cum - iarasi, afirmatii fara acoperire ca in petitie - nu stim daca a triumfat si e fericita ?! Cand va fi semnat un act oficial, vom vedea !


Anonymous

#20

2015-03-05 15:02

Multumesc pentru semnalarea anului - şi anume 2007 - în care candidatul declarat câştigător după concursul de proiecte de management s-a bucurat timp de o zi de rezultat. După care a pierdut în instanţă -  aşa da rezolvare a problemelor de contencios administrativ - munca depusă pentru scrierea şi susţinerea proiectului de management în faţa comisiei de evaluare de atunci. Am modificat anul, mulţumesc încă o dată pentru atenţionare. 

Cu consideraţie,

Andreea Grecu

Justitiarul

#21

2015-03-05 15:10

Procesele se derulau anevoios la vremea respectiva, in cazul actiunii respective a durat aproape 2 ani. Ca sa intelegem:

R O M Â N I A

ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE

SECŢIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI FISCAL 

Decizia nr. 726/2009

Dosar nr. 3959/2/2007

 Şedinţa publică de la 11 februarie 2009

  

Asupra recursului de faţă;

Din examinarea lucrărilor din dosar, constată următoarele:

I. Circumstanţele cauzei

1. Obiectul acţiunii

Prin cererea formulată la 1 iunie 2007, pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia de contencios administrativ şi fiscal, reclamanta N.R.R. a solicitat în contradictoriu cu pârâta Administraţia Prezidenţială, anularea Deciziei Administraţiei Prezidenţiale de anulare a concursului organizat în data de 5 aprilie 2007 pentru ocuparea postului de director al Muzeului Naţional Cotroceni, obligarea pârâtei la încheierea contractului de management cu reclamanta în termen de 30 de zile de la soluţionarea cererii, obligarea pârâtei la plata de daune morale în valoare de 1 leu şi publicarea hotărârii în două ziare de largă circulaţie pe cheltuiala pârâtei, obligarea pârâtei la plata de daune cominatorii în valoare de 500 Euro pe zi de întârziere până la executarea hotărârii judecătoreşti, obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.

2. Motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază cererea

Reclamanta a obţinut nota de promovare cea mai mare la concursul din 5 aprilie 2007, şi în conformitate cu Regulamentul Concursului aceasta era câştigătoare.

În data de 11 aprilie 2007 a fost depusă o contestaţie.

În data de 13 aprilie 2007, concursul a fost anulat.

Contestatoarea nu avea dreptul să participe la concurs, deci nu avea capacitatea de exerciţiu prevăzută de lege, toate actele contestatoarei în legătură cu concursul sunt lovite de nulitate absolută.

O contestaţie a rezultatului concursului are ca rezultat o măsură care priveşte doar persoana contestatorului şi nu întregul concurs.

Prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanţa nr. 26/2005, precum şi cele ale art. 4 lit. c) pct. b şi art. 13 din Regulamentul de organizare a concursului nu conţin sancţiunea anulării concursului.

Mai mult, susţine reclamanta, nu era obligatorie susţinerea unui interviu, iar planul de interviu era identic cu cel prevăzut de art. 4 lit. c) din Regulament, astfel încât nu mai era necesară publicarea unui plan de interviu.

În drept, s-au invocat prevederile O.G. nr. 26/2005, Legea nr. 114/2006, Regulamentul de organizare a concursului pentru ocuparea postului de director al Muzeului Naţional Cotroceni, Legea nr. 554/2004.

3. Apărările pârâtei

Pârâta a susţinut încălcarea dispoziţiilor art. 4 lit. c) pct. b şi art. 13 din Regulamentul de organizare a concursului pentru ocuparea postului de director al Muzeului Naţional Cotroceni.

4. Hotărârea instanţei de fond

Prin sentinţa civilă nr. 221 din 24 ianuarie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 3959/2/2007,Curţii de Apel Bucureşti, secţia de contencios administrativ şi fiscal, a respins ca neîntemeiată acţiunea.

5. Motivele de fapt şi de drept care au format convingerea instanţei de fond

5.1. Numita R.A. a formulat contestaţie ca persoană interesată, deoarece a participat la concurs. Pentru acest motiv nu s-a reţinut nulitatea cererii.

5.2. Contestaţia a privit modul de organizare şi desfăşurare a concursului în integralitatea sa, rezultatul final şi punctajul acordat de Comisia de concurs.

5.3. S-a reţinut că în mod legal, constatându-se săvârşirea unor nereguli şi încălcarea prevederilor relevante din O.G. nr. 26/2005 şi Regulament, s-a dispus anularea concursului din data de 5 aprilie 2007 şi reorganizarea la o dată ulterioară.

6. Recursul declarat de reclamantă

Motive de recurs întemeiate pe dispoziţiile art. 304 pct. 7 şi pct. 9 şi art. 3041 C. proc. civ.

6.1. Instanţa de fond în mod greşit a reţinut în motivarea hotărârii că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de dispoziţiile art. 1 din Legea nr. 554/2004, dreptul vătămat fiind acela că recurenta a câştigat concursul.

Concursul a fost validat de intimată, contestatoarea nu îndeplinea condiţiile participării la concurs şi nu avea calitatea să formuleze contestaţia; comisia de examinare a contestaţiei trebuia să se dezinvestească întrucât ea are competenţa numai în ceea ce priveşte contestarea notelor şi nu anularea concursului în sine, competenţa revenind instanţelor de contencios administrativ.

6.2. Invocarea de către instanţa de fond a legalităţii procesului-verbal in 13 aprilie 2007 prin care s-a propus anularea concursului pentru nerespectarea reglementărilor privind desfăşurarea concursului şi a procedurii de organizare a probei interviului este lipsită de temei şi reprezintă o aplicare greşită a legii.

Anularea concursului în temeiul celor două dispoziţii cuprinse în Regulament nu atrage sancţiunea anulării concursului.

Art. 3 alin. (2) prevede câteva dintre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proiectul de management, singura sancţiune fiind aceea a micşorării notei şi nu a anulării concursului.

Art. 4 lit. c) pct. b din Regulament nu constituie un fundament legal pentru anularea concursului. Din interviul recurentei rezultă că subiectele tratate au fost de natură a include şi noţiuni cuprinse în bibliografia obligatorie.

În Regulament nu este dezvoltată această modalitate de evaluare, astfel încât discutarea aspectelor legate de legislaţia obligatorie este lăsată la aprecierea comisiei de examinare.

Chiar în cuprinsul proiectului de management sunt reţinute aspecte legate de legislaţia obligatorie.

Anularea concursului în baza prevederii cuprinse în art. 13 din Regulament constituie o măsură abuzivă, deoarece prin însuşi Anunţul de organizare al concursului s-au prevăzut subiectele care vor fi discutate în cadrul interviului.

6.3. Celelalte capete de cerere au fost în mod eronat considerate de instanţa de fond ca fiind neîntemeiate, cu motivarea caracterului subsidiar al acestora.

7. Apărările intimatei-pârâte

Prin întâmpinare, intimata a solicitat respingerea recursului ca nefondat, pentru următoarele argumente:

7.1. Rezultatele finale, dar nedefinitive ale concursului au fost publicate pe site în data de 6 aprilie 2007, pentru ca persoanele interesate să aibă posibilitatea să formuleze contestaţie;

7.2. Numai după publicarea rezultatelor finale ale concursului se poate exercita dreptul la contestaţie; validarea nu poate avea loc decât, fie după expirarea termenului de formulare a contestaţiilor, fie după analiza contestaţiilor formulate;

7.3. Numai ordonatorul principal de credite, prin decizia de soluţionare a contestaţiilor, a propus anularea concursului, nici o prevedere legală nu se referă la faptul că o contestaţie a rezultatului concursului are ca rezultat o măsură care priveşte exclusiv persoana contestatorului;

7.4. Proiectele de management nu aveau în conţinut menţiunile cumulative şi minimale, imperativ prevăzute de art. 3 alin. (2) din O.G. nr. 26/2005 pe baza cărora se realiza evaluarea.

La proba interviului s-a constatat că nu a existat planul de interviu şi nu s-au purtat discuţii asupra legislaţiei indicate în bibliografie şi nu a fost testată cunoaşterea a cel puţin unei limbi străine de circulaţie internaţională.

7.5. În mod corect s-au respins ca neîntemeiate cererile accesorii, urmare a respingerii capătului de cerere principal, anularea concursului.

II. Considerentele instanţei de recurs

1. Recursul este nefondat.

2. Validarea concursului de către organizatorul acestuia sau o altă autoritate prevăzută de lege se poate realiza numai după expirarea termenului de contestaţie (caz în care nu s-au înregistrat contestaţii) sau după respingerea contestaţiilor formulate.

Prevederea din art. 5 alin. (3) şi 5 din O.G. nr. 26/2005, conform căreia rezultatele concursului se aduc la cunoştinţă publică în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data desfăşurării concursului, iar contestaţiile se depun într-un anumit termen de la data aducerii la cunoştinţa publică a rezultatelor concursului întăresc ideea că, existând posibilitatea contestări rezultatelor concursului, validarea concursului are loc după această dată.

3. Calitatea de a formula o contestaţie este dată de participarea la concurs. În ipoteza descrisă de recurentă, aceasta ar fi fost în drept să conteste înscrierea şi acceptarea la concurs a d-nei R.A. sau rezultatele concursului în ceea ce o priveşte. În sens contrar, în litigiul de faţă se analizează strict legalitatea anulării concursului în urma admiterii contestaţiei.

4. În mod corect instanţa de fond a analizat şi respectarea prevederilor art. 4 lit. c) pct. b şi art. 13 din regulament, întrucât Dispoziţia nr. 90 din 13 aprilie 2007 de anulare a concursului s-a întemeiat şi pe aceste dispoziţii legale (vezi fila 15 dosar de fond).

5. Art. 3 alin. (2) din O.G. nr. 26/2005 prevede structura proiectelor de management, care trebuie respectată în mod imperativ de candidaţi, deoarece proiectul este anexă la contractul de management.

Din actele dosarului, rezultă că Anunţul de concurs, referitor la structura proiectelor de management a încălcat prevederile art. 3 alin. (2) sus - menţionat. În mod firesc, proiectele de management depuse de candidaţi nu au avut structura minimă prevăzută de lege, ceea ce reprezintă un prim motiv de anulare a concursului.

6. Potrivit art. 4 lit. c) pct. b din Regulament, etapa a III-a, a interviului constă în discuţii şi asupra legislaţiei indicate în Bibliografie, precum şi tratarea cunoaşterii a cel puţin unei limbi străine de circulaţie internaţională.

Nu se poate afirma că în cadrul etapei a III-a a interviului, discuţia asupra legislaţiei indicate în Bibliografie este lăsată la aprecierea Comisiei de concurs, deoarece textul este imperativ.

Nu are relevanţă că recurenta a fost întrebată despre legislaţia indicată în Bibliografie cât timp ceilalţi candidaţi nu au fost întrebaţi asupra aceloraşi aspecte.

De asemenea, candidaţii nu au fost testaţi nici asupra cunoaşterii unei limbi străine de circulaţie internaţională.

Astfel, în mod corect s-a decis de către instanţa de fond că nerespectarea acestor prevederi legale imperative duce la sancţiunea anulării concursului.

7. Conform art. 13 din Regulament, interviul se desfăşoară în baza unui plan de interviu, care se comunică prin afişare la locul desfăşurării interviului. Dispoziţiile sunt imperative.

Anunţul de organizare a concursului (filele 40 - 41 dosar de fond) nu conţine prevederi referitoare la planul de interviu. Mai mult, anunţul trimite la dispoziţiile O.G. nr. 26/2005 şi ale Regulamentului în ce priveşte evaluarea candidaţilor.

Cum planul de interviu face parte integrantă din modalitatea de desfăşurare a concursului şi în final a evaluării candidaţilor, omiterea întocmirii acestuia a dus la o evaluare subiectivă a candidaţilor şi, în concret, la nelegalitatea desfăşurării concursului.

8. În mod corect capetele accesorii ale cererii reclamantei au fost respinse ca urmare a respingerii capătului principal de cerere.

9. Faţă de acestea, în mod corect s-a stabilit de către instanţa de fond, că recurenta - reclamantă nu are un drept vătămat, concursul în urma căruia a primit cea mai mare notă, dovedindu-se a fi nelegal.

10. Urmează ca în temeiul art. 312 alin. (1) teza a II-a C. proc. civ. şi art. 20 din Legea nr. 554/2004 modificată şi completată să se dispună respingerea recursului ca nefondat. 

PENTRU ACESTE MOTIVE

ÎN NUMELE LEGII

D E C I D E 

Respinge recursul declarat de N.R.R. împotriva sentinţei civile nr. 221 din 24 ianuarie 2008 a Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat.

Irevocabilă.

Pronunţată, în şedinţă publică, astăzi 11 februarie 2009.

Musafir 2

#22 Re:

2015-03-06 04:50

#16: -  

 Nu cred ca doamna respectiva se oboseste sa scrie ceva !

Justitiarul

#23 Re: Re:

2015-03-06 05:19

#22: Musafir 2 - Re:  

 Am vazut si am inteles graba cu petitia. Dar "lucrul bine facut" presupune o documentare serioasa, o munca intensa si apoi prezentarea propriu-zisa. Discutiile interminabile, nu-si mai au astazi rostul doar "vorba lunga, saracia omului". Asta trebuie sa inteleaga tineretul inclusiv cei care au promovat petitia. Noi credem ca cine a luat la evaluarea proiectului note de 6 si 7 nu se poate descurca nici la oral intrucat nu poseda cunostintele necesare. Totodata, credem ca anul acesta Muzeul Cotroceni "va Invia" si va avea un nou suflu care sa-l (re)puna pe harta muzeelor Romaniei. Ce nu intelege nimeni este ca roata istoriei nu se poate opri, ci merge inainte ! De fapt la ora actuala muzeul acesta nu (prea) se viziteaza. Acolo ai nevoie de "programare" nu mergi cand  vrei tu, lucru care trebuie rezolvat dupa modelul altor muzee europene care sunt in imediata vecinatate cu presedintele. Apoi, oamenii din muzeu (angajatii) trebuie sa fie pusi fiecare dupa competente, calificari si atestari la locul unde merita. Un muzeu nu se poate conduce si administra cu "descurcareala" si "smotruiala" in stil pompieristic, nu poti transforma muzeul vesnic in alte ipostaze care de care mai nastrusnice, patrimoniul este cel care trebuie sa primeze intotdeauna.


Musafir

#24

2015-03-06 08:08

Rezultatele etapei a II-a de concurs: http://www.presidency.ro/?_RID=htm&id=167 

musafir

#25 Re: Re: Re:

2015-03-11 10:23

#23: Justitiarul - Re: Re:  

 E un vacarm general: cand am vizitat muzeul aia spalau covoarele iarna, dadeau cu lavabil pe peretii palatului, vopseau peretii prin sali cum le venea, era de vis ! Ce patrimoniu, ce restaurare-conservare ziceti voi !