Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#23576 Re:

2014-07-08 13:36

#23573: -

MORTULE TU SA TACI DIN GURA AIA SPURCATA, STIM CA TU AI DEZINFORMAT CONTINUU SI NEMERNICIILE TALE .


Musafir

#23577 Re: Re: Re:

2014-07-08 13:36

#23569: - Re: Re:


#23569 Re: Re:

2014-07-08 13:05

#23526: - Re:

JOI. 10.07.2014 ORA 09.00, LA PREFECTURA RAMNICU VALCEA ULTIMA SECUNDA, DUPA...

 

FALIMENT SE DECLANSEAZA NUMAI DACA NU ACHITA URGENT.


OLTCHIM PLATITI SALARIATII/ SALARIATII DISPONIBILIZATI URGENT, NOI SUNTEM CREDITORII VOSTRI PRIMII LA PLATA, INAINTEA TUTUROR.


SI BANII TOT II LUAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PENTRU CA SUNT AI NOSTRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...


Musafir

#23578 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-07-08 15:03

#23572: - Re: Re: Re: Re:

De felul tau esti f.f.f.f.f.f. naiv, probabil ai o varsta dar degeaba, Asteapta tu sa se aplice legea asa cum postezi tu. Si te rog sa nu mai repeti chestiile alea cu "alert" si articole din legi ca s-au speriat baietii si fac atac de cord. .............se pisa pe tine ba si pe postarile tale.


Musafir

#23579 cetateni

2014-07-08 15:45

ma!!! ce plata a compensatorilor...Nicoleta Ene a dat stirea pentru 5 televiziuni si 14 ziare ca plata se va face numai cand Oltchimul va fi pe profit...CE MAI VRETI? CA NU INTELEG !!!

Musafir

#23580 23579

2014-07-08 15:55

Da este una din conditii , ca societatea sa fie pe profit.

Musafir

#23581 Re: 23579

2014-07-08 16:05

#23580: - 23579

"Da este una din conditii , ca societatea sa fie pe profit."

Vorbesc toti prostii ca sa se bage si ei in seama. Probabil conditia pusa de tine , dar eu nu stiu ca tu sa fi legiuitor.

Domnule Autor al acestei petitii, te rog inchide-o pentru ca aduce ce a mai ramas din aceasta societate in derizoriu.

Pe aceasta petitie vad ca nu mai posteaza decat cativa inculti gen Fota.


Musafir

#23582 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-07-08 16:38

#23578: - Re: Re: Re: Re: Re: "De felul tau esti f.f.f.f.f.f. naiv, probabil ai o varsta dar degeaba, Asteapta tu sa se aplice legea asa cum postezi tu. Si te rog sa nu mai repeti chestiile alea cu "alert" si articole din legi ca s-au speriat baietii si fac atac de cord. .............se pisa pe tine ba si pe postarile tale."

TU ESTI NESANATOS LA CAP SI ITI TREBUIE CONSULTANTA SPECIALA  LA PSIHIATRU, PENTRU  NIVELUL DE BOLNAVI MINTAL  SUPERSPECIALI  LA  SOCOLA SI N0. 9, CEEA CE DEMONSTREZI TU MEREU AICI  CA  ESTI CALIFICAT IN MESERIA DE PACIENT PENTRU EI.

 

APROPO, DACA NU VA DERANJEAZA O SA POSTAM PANA VA IES OCHII DIN CAPATANA AIA FARA NEURONI.

 

SA VEZI TU APLICAREA LEGII.

 

BABUINULE AM PROPUS SA  ITI VINDEM AUTOTURIMUL IN CARE TU SFORAI SI SA VA VINDEM TOT PE  UNDE MAI SFORAITI VOI SI TRAMBITATI AIUREA IMPOTRIVA  DREPTURILOR NOASTRE, O SA VA VINDEM SI PE VOI LA LICITATIE DE BABUINI.


Musafir

#23583 Re: cetateni

2014-07-08 16:39

#23579: - cetateni "ma!!! ce plata a compensatorilor...Nicoleta Ene a dat stirea pentru 5 televiziuni si 14 ziare ca plata se va face numai cand Oltchimul va fi pe profit...CE MAI VRETI? CA NU INTELEG !!!"

BATI COSMOSUL CU PROSTIA SI PARANOIA TA BABUINULE.


Musafir

#23584 Re: 23579

2014-07-08 16:40

#23580: - 23579 "Da este una din conditii , ca societatea sa fie pe profit."

CONDITII ITI OFERA MEDICUL SPECIALIST  PSIHIATRU, MEDICAMENTE SI DOZE MARI DE INJECTII PENTRU DILI CA VOI.

SCORNESTE PARANOIA SI PROSTIA VOASTRA DIN CAPUSORUL VOSTRU, GOLURI DE  AER SI MULTI NEURONI DE BABUNI LIPSA, ATI MAI RAMAS CU UN MINUSCUL SI LA SFERT DINTR-UN INTREG NEURON DE BABUIN , ALA FIIND ACOLO  PENTRU CA  SA DEBITATI AICI CRETINISME.


Musafir

#23585 Re: Re: Re: Re:

2014-07-08 16:43

#23577: - Re: Re: Re:

JOI. 10.07.2014 ORA 09.00, LA PREFECTURA RAMNICU VALCEA ULTIMA SECUNDA, DUPA...

 

FALIMENT SE DECLANSEAZA NUMAI DACA NU ACHITA URGENT.


OLTCHIM PLATITI SALARIATII/ SALARIATII DISPONIBILIZATI URGENT, NOI SUNTEM CREDITORII VOSTRI PRIMII LA PLATA, INAINTEA TUTUROR.


SI BANII TOT II LUAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PENTRU CA SUNT AI NOSTRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...


Musafir

#23586 Re: Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

2014-07-08 16:48

#23509: Musafir - Trebuie cu tot ceea ce s-a prezentat mai sus sa se aduca la cunostinta autoritatilor, institutiilor si toti care  sunt implicati in aplicarea legii cat si conducerii Oltchim.

1. Legea insolventei cu paragrafele aferente si legea in sine care spune tot si PUNE IN ACHITARE LA ZI CREDITORIL, SALARIATII SI DISPONIBILIZATII FIIND PRIVILEGIATI(Contractul Colectiv de Munca.Art. 37.Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii).

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.

#23533 Legea nr. 85/2014 - procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

SECTIUNEA a 2-a
Definitii  Art. 5         12. contract de compensare bilaterala reprezinta oricare dintre urmatoarele:
A. orice contract sau clauza cuprinsa intr-un contract incheiat intre institutia de credit debitoare si orice alta entitate, inclusiv persoane fizice, avand ca obiect operatiuni cu instrumente financiare derivate realizate pe pietele reglementate, pietele asimilate ori pe pietele la buna intelegere, prin care se stipuleaza compensarea unor obligatii de plata sau obligatii de a face, prezente ori viitoare, decurgand din sau avand legatura cu unul ori mai multe astfel de contracte, inclusiv orice garantie accesorie ori avand legatura cu acestea; sau
B. orice contract sau clauza, de natura celor prevazute la lit.A, prin care se stipuleaza compensarea unor obligatii de plata sau obligatii de a face, prezente ori viitoare, decurgand din unul sau mai multe contracte de compensare bilaterala, inclusiv orice garantie accesorie ori avand legatura cu acestea, in temeiul carora compensarea bilaterala contractuala se poate realiza prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati:
a) stingerea si/sau devansarea scadentei oricarei obligatii de plata ori obligatii de a face decurgand din unul sau mai multe contracte din categoria celor prevazute mai sus;
b) calcularea sau estimarea unei valori de compensare, valori de piata, valori de lichidare ori valori de inlocuire a oricarei obligatii care a fost stinsa sau a carei scadenta a fost devansata potrivit prevederilor lit. a);
c) conversia intr-o singura moneda a oricarei valori calculate potrivit prevederilor lit. b);
d) compensarea, pana la obtinerea unei sume nete, a oricaror valori calculate potrivit prevederilor lit. b), asa cum au fost convertite potrivit prevederilor lit. c);
e) lichidarea bunurilor si drepturilor din averea institutiei de credit debitoare;
13. coordonarea procedurala reprezinta setul de masuri menite sa coreleze procedurile de insolventa deschise impotriva membrilor unui grup de societati, cu scopul de a asigura celeritatea si armonizarea procedurilor, precum si minimizarea costurilor;

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.

#23470 Legea 85/2006 privind procedura insolventei

http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_procedura_insolventei.php

#23465: -Legea 85/2006   Art. 3. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social; c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului;

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.

EXCLUSIV: Gata cu OLTCHIM! Combinatul se vinde la fier vechi (FOTO)

vezi link: http://www.voceavalcii.ro/2014060721862/EXCLUSIV-Gata-cu-OLTCHIM-Combinatul-se-vinde-la-fier-vechi-FOTO.html

[ DISPONIBILIZATII NU SI-AU PRIMIT BANII ]

Art. 105
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii aduce pierderi averii sale, administratorul judiciar, comitetul creditorilor sau oricare dintre creditori, precum si administratorul special poate solicita oricand judecatorului-sindic sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art.107 si urmatoarele.
(2) Inregistrarea cererii mentionate la alin.(1) nu suspenda continuarea activitatii debitorului pana cand judecatorul-sindic nu hotaraste asupra ei, prin incheiere.

Art. 106
(1) Debitorul, prin administratorul special, sau, dupa caz, administratorul judiciar va trebui sa prezinte, trimestrial, rapoarte comitetului creditorilor asupra situatiei financiare a averii debitorului.
Ulterior aprobarii de catre comitetul creditorilor, rapoartele vor fi inregistrate la grefa tribunalului, iar debitorul sau, dupa caz, administratorul judiciar va notifica aceasta tuturor creditorilor, in vederea consultarii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul judiciar va prezenta si situatia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activitatii, in vederea recuperarii acestora, potrivit art.102 alin.(4), care va fi avizata de catre comitetul creditorilor.
(3) In termen de 5 zile de la sedinta comitetului creditorilor mentionata la alin.(1), comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor pentru a prezenta masurile luate de debitor si/sau administratorul judiciar, precum si efectele acestora si sa propuna motivat si alte masuri.

Sectiunea 7 - Falimentul "

[ DISPONIBILIZATII NU SI-AU PRIMIT BANII ]

2. Auditul  cu actele respective si publicarea in articolul din presa.

#23501 Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

#23500 Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

#23505 Re: Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

http://www.impactreal.ro/2014061517061/Pierderile-firmelor-la-care-Oltchim-detine-actiuni-au-afectat-rezultatele-financiare-consolidate.html

3.  Comunicatul rominsolv privind concedierea colectiva.

"Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

p.s. Castigul Oltchim 14,4 milioane euro anual, noi avem de luat ~(cu aproximatie ) 10 milioane euro, banii conform CCM, noi suntem in 2014 si disponibilizarea facandu-se in 2013. Peste  5 milioane euro raman in OLTCHIM, STATUL ROMAN.

http://www.rominsolv.ro/comunicat-concediere-colectiva-oltchim/

4. Contractul Colectiv de Munca.


Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

ATENTIE! PLATILE SALARIALE ALE TUTUROR, SALARIATI SI DISPONIBILIZATI (PLATI SALARIALE COMPENSATORII SI TOATE DREPTURILE LOR NEACHITATE) = > CREDITORI PRIVILEGIATI.  ANGAJATORUL ACHITA URGENT!!!

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

 

5.  ITM raspuns primit de toti la cererea noastra.

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

 

6.  Adeverintele ANAF si Pilonul II pensii private.

http://www.indiscret.ro/articol-oltchim-suspiciuni-de-fals-cu-salarii-compensatorii

28 Mai 2014

- Petitia trimisa de Oltchim impreuna cu disponibilizatii.

23506 Re: Re: Daune interese = despăgubire bănească pentru repararea unui prejudiciu.

 

7. Numarul de inregistrare la DIICOT.

 

Salariile compensatorii de la Oltchim intră în atenţia DIICOT

http://www.indiscret.ro/articol-salariile-compensatorii-de-la-oltchim-intra-in-atentia-diicot

29 Mai 2014

Salariile compensatorii de la Oltchim, cercetate de DIICOT

http://www.indiscret.ro/articol-salariile-compensatorii-de-la-oltchim-cercetate-de-diicot

4 Iunie 2014

 

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-07-08 16:56


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-07-08 16:57



Musafir

#23589 Re: Re: ACESTA ESTE RASPUNSUL ADEVARAT Legea 85/2006 , CEL MAI CIVILIZAT RASPUNS:

2014-07-08 17:00

#23555: - Re: ACESTA ESTE RASPUNSUL ADEVARAT Legea 85/2006 , CEL MAI CIVILIZAT RASPUNS:


ACESTA ESTE RASPUNSUL ADEVARAT Legea 85/2006 , CEL MAI CIVILIZAT RASPUNS:

 

ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA! ACHITA!...

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...

 

TREBUIE SA-SI ACHITE LA ZI TOT pentru ca asa cere LEGEA INSOLVENTEI, altfel INTRA DIRECT IN FALIMENT.

"Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

p.s. Castigul Oltchim 14,4 milioane euro anual, noi avem de luat ~(cu aproximatie ) 10 milioane euro, banii conform CCM, noi suntem in 2014 si disponibilizarea facandu-se in 2013. Peste  5 milioane euro raman in OLTCHIM, STATUL ROMAN.

http://www.rominsolv.ro/comunicat-concediere-colectiva-oltchim/

 

#23465: -Legea 85/2006   Art. 3. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social; c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului;

#23470 Legea 85/2006 privind procedura insolventei

 

http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_procedura_insolventei.php

Art. 105
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii aduce pierderi averii sale, administratorul judiciar, comitetul creditorilor sau oricare dintre creditori, precum si administratorul special poate solicita oricand judecatorului-sindic sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art.107 si urmatoarele.
(2) Inregistrarea cererii mentionate la alin.(1) nu suspenda continuarea activitatii debitorului pana cand judecatorul-sindic nu hotaraste asupra ei, prin incheiere.

Art. 106
(1) Debitorul, prin administratorul special, sau, dupa caz, administratorul judiciar va trebui sa prezinte, trimestrial, rapoarte comitetului creditorilor asupra situatiei financiare a averii debitorului.
Ulterior aprobarii de catre comitetul creditorilor, rapoartele vor fi inregistrate la grefa tribunalului, iar debitorul sau, dupa caz, administratorul judiciar va notifica aceasta tuturor creditorilor, in vederea consultarii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul judiciar va prezenta si situatia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activitatii, in vederea recuperarii acestora, potrivit art.102 alin.(4), care va fi avizata de catre comitetul creditorilor.
(3) In termen de 5 zile de la sedinta comitetului creditorilor mentionata la alin.(1), comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor pentru a prezenta masurile luate de debitor si/sau administratorul judiciar, precum si efectele acestora si sa propuna motivat si alte masuri.

Sectiunea 7 - Falimentul "

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:

Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

ATENTIE! PLATILE SALARIALE ALE TUTUROR, SALARIATI SI DISPONIBILIZATI (PLATI SALARIALE COMPENSATORII SI TOATE DREPTURILE LOR NEACHITATE) = > CREDITORI PRIVILEGIATI.  ANGAJATORUL ACHITA URGENT!!!

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

CONFORM SI LEGII INSOLVENTEI CARE SPUNE ACHITA SI MINIMIZEAZA DATORIILE CATRE CREDITORI, ACHITA URGENT!!!!!!!!

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-07-08 17:00



Musafir

#23591 De ce vrea Constantin Nita sa inhame statul la preluarea Arpechim, o rafinarie inchisa si deloc rent

2014-07-08 17:03

De ce vrea Constantin Nita sa inhame statul la preluarea Arpechim, o rafinarie inchisa si deloc rentabila in cazul repornirii ei

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-17635817-vrea-constantin-nita-inhame-statul-preluarea-arpechim-rafinarie-deloc-rentabila.htm

De cateva luni incoace, ministrul economiei Constantin Nita tot anunta ca negocierile cu OMV Petrom pentru preluarea rafinariei Arpechim de catre stat sunt in stadiu avansat sau se apropie de final. Spune ca statul trebuie sa preia rafinaria pentru a o vinde la pachet cu Oltchim. Insa se pune o problema despre care ministrul nu vorbeste deloc public: De ce ar ar prelua statul o rafinarie inchisa, a carei repornire si operare ar costa circa 250-300 de milioane de euro, si in conditiile in care doar o foarte mica parte (circa 15%) din activitate ar folosi combinatului Oltchim, potrivit datelor detinute de HotNews.ro. Care sunt argumentele economice pe care le foloseste Nita pentru a promova preluarea Arpechim?

Daca exista investitori interesati si de Oltchim, si de Arpechim, acestia nu pot negocia direct cu OMV Petrom? De ce ar fi nevoie ca Arpechim sa treaca la stat, ca apoi sa fie vanduta impreuna cu Oltchim, care oricum nu prea are succes la privatizare?


In 2010, rafinaria Arpechim a fost inchisa tocmai pentru ca nu mai era rentabila, fiind estimate pierderi de peste 100 milioane euro pe an in conditiile functionarii ei, si pentru ca necesita costuri uriase in raport cu ce putea oferi. Pentru repornire erau necesare modernizari, retehnologizari si investitii de mediu de peste 250 milioane euro. OMV Petrom se baza si se bazeaza pe rafinaria Petrobrazi unde este prelucrata intreaga productie de titei. Astfel, pentru Arpechim ar fi trebuit sa importe titei.

In plus, pentru combinatul Oltchim nu intreaga capacitate a rafinariei este necesara, ci doar 15%. Doar atat era prevazut pentru productia de Nafta si GPL, materie prima necesara Oltchim. Practic, parea mai rentabil importul materiei prime decat efectuarea unor investitii de sute de milioane de euro pentru producerea ei.

Ideea preluarii Arpechim este mai veche, nu apartine ministrului economiei de acum. Chiar si Guvernul Boc a purtat negocieri cu OMV Petrom prin 2010 si 2011, insa discutiile s-au blocat in momentul in care s-a dovedit ca nu ar fi o afacere prea buna pentru stat. Pe langa investitiile mari pe care ar fi trebuit sa le faca pentru repornirea activitatii si pe langa preluarea obligatiilor de mediu, statul ar fi trebuit sa plateasca si din valoarea activelor evaluate, ceea ce ar fi insemnat cateva zeci de milioane de euro. In cazul in care statul nu ajungea la preluarea societatii, OMV Petrom avea in vedere demolarea rafinariei.

Discutiile au fost reluate in 2012 de Guvernul Ponta I inainte de celebrul esec al privatizarii Oltchim. Se punea problema functionarii integrate a Oltchim cu Arpechim, idee care incanta doar statul, pentru ca in realitate niciun investitor nu a spus clar ca vrea sa preia combinatul la pachet cu rafinaria.
Preluarea Arpechim inseamna, de fapt, preluarea celei de-a doua parti din rafinarie. In 2011, Oltchim a preluat o prima parte, adica platforma petrochimica Bradu din cadrul Arpechim Pitesti. Au fost facute niste investitii, insa insuficiente in conditiile in care instalatia este extrem de veche. Astfel, aceasta preluare a unei parti din Arpechim nu a ajutat prea mult Oltchim. Dimpotriva. Dupa intrarea combinatului in insolventa, s-a dovedit ca Oltchim a avut doar de pierdut in urma preluarii platformei petrochimice. De altfel a fost notata ca una dintre principalele cauze care au dus la intrarea Oltchim in insolventa.

La fel si acum cand Ministerul Economiei se tot chinuie sa privatizeze Oltchim. Anul acesta au fost trei incercari esuate de vanzare a combinatului, insa de fiecare data a fost amanata procedura din cauza lipsei de oferte angajante. Discutii ca exista investitori interesati, unii fiind din China, au tot fost, dar cand nimeni nu a depus oferta concreta. Pentru ministrul economiei nu este nicio problema ca privatizarea esueaza de fiecare data. "Vom reusi alta data", spunea Nita pe la inceputul lunii iunie. Tot atunci spunea ca in ciuda amanarilor repetate ale privatizarii, Oltchim nu va fi inchis niciodata. "Tot primesc semnale ca Oltchim trebuie inchis. Guvernul nu va inchide niciodata Oltchim".

Reamintim ca Oltchim se afla in insolventa incepand cu 30 ianuarie 2013. Strategia de reorganizare judiciara propusa de consortiul de administratori judiciari a presupus crearea unei societati comerciale noi, respectiv Oltchim SPV. O tentativa de privatizare a Oltchim esuat in septembrie 2012, iar de atunci statul tot cauta solutii sa mentina combinatul in activitate.


Musafir

#23592 Niţă: Oltchim va fi rentabil până la finele acestui an

2014-07-08 17:05

http://www.economica.net/nita-oltchim-va-fi-rentabil-pana-la-finele-acestui-an_83715.html

Eficientizarea marilor companii cu capital majoritar de stat reprezintă o prioritate pentru Ministerul Economiei, iar Oltchim va deveni rentabil până la finele anului, a declarat, marţi, ministrul de resort, Constantin Niţă, la Business Breakfast-ul organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB).



Potrivit unui comunicat al CCIB, ministrul Constantin Niţă a discutat cu antreprenorii şi managerii prezenţi despre problemele cu care se confruntă industria românească, modalităţile prin care pot fi stimulate investiţiile cu capital românesc în industrie, principala forţă a creşterii economice a României, programele cu finanţare europeană ce pot fi accesate de firmele româneşti, precum şi despre strategia de eficientizare şi privatizare a companiilor la care statul deţine pachetul majoritar.

Constantin Niţă a subliniat că o prioritate a mandatului său o constituie eficientizarea marilor companii cu capital majoritar de stat.

'Oltchim va fi rentabil până la sfârşitul anului', a afirmat ministrul Economiei.

În ceea ce priveşte procesul de privatizare, ministrul a afirmat că are încredere în privatizările pe bursă.

'Cred în privatizările deschise, transparente, pe bursă, mai ales că majoritatea fondurilor obţinute în urma vânzării în acest mod a pachetelor de acţiuni aparţinând statului rămân în companie, pentru retehnologizare şi modernizare', a spus Niţă.

'România are o problemă de competitivitate, generată, printre altele, de costurile ridicate la utilităţi, dar şi de faptul că avem o industrie energo-intensivă', a continuat ministrul Economiei.

Referitor la industria energetică, ministrul Niţă a subliniat faptul că ţara noastră are nevoie de un sistem de interconectare cu statele din regiune (Turcia, Republica Moldova), care ar permite României valorificarea excedentului de energie produsă, ţinând seama că aceasta are o capacitate instalată de 22.000 - 23.000 MW şi un consum anual de circa 7.500 - 8.000 MW.

Read more: http://www.economica.net/nita-oltchim-va-fi-rentabil-pana-la-finele-acestui-an_83715.html#ixzz36ti8d3wO


Musafir

#23593 Niţă, ministrul Economiei, la Adevărul Live: Citeste mai mult: adev.ro/n8dtok

2014-07-08 17:07

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ministrul-economiei-vorbeste-adevarul-live-despre-soarta-oltchim-reindustrializarea-romaniei-negocierile-china-1_53bb947c0d133766a83ca9bd/index.html

Niţă, ministrul Economiei, la Adevărul Live: Fabricile din industria de apărare arată ca după bombardament. Trebuie să investim în acest sector

Constantin Niţă, ministrul Economiei, a declarat, la Adevărul Live, că unităţile de producţie din industria de apărare arată ca "după bombardament“, sectorul deteriorându-se incredibil în ultimii 20 de ani, şi că este nevoie de investiţii în retehnologizarea unitiţilor de producţie, dar şi de o reîmpospătare a forţei de muncă în acest sector.

Principalele declaraţii ale lui Constantin Niţă, ministrul Economiei: Despre industria de armament Eu am început un program de verificare a tuturor companiilor din industria de apărare, este o industrie slab dotată tehnic, raportul calitate-preţ nu este unul care să se reflecte pe piaţa internaţională. Guvernul a luat măsuri pentru a revigora această industrie importantă, mai ales în actualul context regional. Trebuie să vedem ce este de făcut, ce trebuie investit. Am şters arieratele doar ale companiilor care au datorii strict din industria de apărare. Dacă nu vom investi în această industrie, nu vom mai avea ce să produce, pentru că tehnologie este învechită, oamenii de acolo sunt deja spre pensionare, majoritatea au peste 50 de ani. Romarm are sarcină să ne prezinte până în septembrie un plan de reorganizare. Trebuie să avem discuţii foarte serioase şi cu Ministerul Apărării Naţuionale, să vedem de ce produse vor avea nevoie în viitor, iar diferenţa să o ducem la export. Trebuie să rezolvăm problema pentru ca aceste unităţi să nu mai apară ca după bombardament, este incredibil cum au putut aceste unităţi să se deterioreze în ultimii 20 de ani. Începând de la 1 iulie, impozitul pe priofit va rămâne la dispoziţia lor pentru investiţii. Pierderile vin din lipsa de comenzi. La Moreni nu s-a primit nicio comandă de 10 ani, nu s-a produs nimic. În timp, s-au adunat datorii care, pe partea militară, noi le-am şters, au rămas doar cele pe partea civilă. În urmă cu 20 de ani, industria militară producea un miliard de dolari la export. După ce vom finaliza Departementul pentru Privatizare, vom începe procesul de selectare a managerilor privaţi pentru industria de armament. Trebuie să fie buni manageri. În energie, majoritatea sunt manageri privaţi care au demonstrat că se poate. Despre scutirea de plată a certificatelor verzi pentru marii consumatori industriali Noi ne-am ocupat de lege, trebuia să dăm aceste stimulente atât timp cât Comisia Europeană ne permite acest lucru. Este un ajutor de stat care se poate acorda oriunde în Uniunea Europeană. Mai departe, dacă este nevoie de a vedea care este modul în care se plătesc aceste certificate, este treaba ANRE. Pe noi ne-a interesat foarte mult să păstrăm locurile de muncă şi investitorii în toate aceste domenii din industrie, să nu-şi reloce operaţiunile. Sunt nişte criterii, cine le respectă intră în această schemă. Schema este valabilă până în 2020, aproape 10 ani, în 10 ani trebuie să facă şi ei investiţii, să retehnologizeze. Noi să suportăm şi ei să nu facă nimic? Trebuie să facă şi ei ceva. Este posibil ca aceste sume acordate drept ajutor de stat să fie recuperate prin preţ. Din măsurile pe care le-a luat Guvernul, costul cu certificatele verzi din factura consumatorilor casnici a scăzut. Eu am întâlniri aproape săptămânale cu oamenii de afaceri, iar aceste chestiuni s-au discutat, mă interesează competitivitatea produselor la extern, am primit semnale în acest sens. Din toate evaluările noastre, am constatat că certificatele verzi sunt o componentă importantă în costul energiei şi atunci am luat această măsură. Nu exclud nicio soluţie pentru compensarea ajutorului privind scutirea de certificate verzi. Despre situaţia OltchimOltchim nu mai dă acum nicio durere de cap. Se aşteaptă privatizarea, iar cu o parte din ani să putem să plătim anumite cheltuieli percepute la masa credală. La sfârşitul acestui an se aşteaptă ca Oltchim să aibă profit, chiar dacă unul mai mic. Sper că până la 15 august să deschidem o nouă linie de producţie care să după producţia la 40% din capacitate. Este o companie care a fost manageriată prost, care trebuie să fie pusă pe picioare. Dacă reuşesc să o şi vând, cu atât mai bine, dar nu o vindem oricui. Trebuie să fie un investitor cu putere financiară. Dacă nu mai produce pierderi, nu înţeleg de ce să mă grăbesc să o vând, să o vând pe bucăţi, nu este nicio grabă. FMi nu ne-a impus niciun termen, Oltchim este în insolvenţă. Negocierile cu petrom pentru preluarea Arpechim sunt în stadiu avansat. Avem un investitor interesat să cumpere Oltchim la pachet cu Arpechim. Sunt unii investitori care şi-au exprimat intenţia de a cumpăra doar Oltchim. Intenţia noastră este de a le vinde pe amândouă la pachet. Caiete de sarcină au fost cumpărate de mai mulţi doritori, cei mai interesaţi au fost cei din China. Sumele puse în joc sunt foarte mari, este vorba de peste 500 de milioane de euro. Ei pot să ceară amânarea acestui proces de privatizare, fiind vorba de o sumă atât de mare. Despre investiţiile din China Sunt convins că investiţiile pe care eu le-am început cu partea chineză vor evolua pozitiv. M-am întâlnit de două ori cu ministrul Energiei din China în acest an, cu multe companii de câteva ori, asta îmi dă încrederea că partea chineză este serioasă. Sunt interesaţi să lucreze la reactoarele 3 şi 4 de la cernavodă şi se merge tot pe tehnologia Candu. Discuţiile sunt avansate, sperăm să le finalizăm la începutul anului viitor, sfârşitul acestui an. Noi am tot căutat anul trecut tot felul de parteneri pentru reactoarele 3 şi 4 de la Cernavodă, am căutat şi pe piaţa Uniunii Europene, însă nu au fost foarte mulţi care să vină să investească în condiţiile puse de noi. Chinezii sunt singurii până acum care şi-au oferit acest serviciu. Procedura de transparenţă şi publicare va fi la fel pentru toată lumea, conform regulilor Uniunii Europene. Nu cred că există vreun stat în lume care să dea bani cu nemilutita să se investească, mai ales când este vorba de banii statului. Statul trebuie să controleze foarte bine destinaţia acestor bani. Noi nu avem aceste posibilităţi, dar cred că acelaşi lucru s-ar întâmpla, ne-ar interesa ce se întâmplă cu aceşti bani. Nu este uşor să negociezi cu chinezii, este dificil, ne cer foarte multe informaţii, vor să cunoască foarte bine proiectul. Chinezii sunt foarte meticuloşi şi rigizi, trebuie să ai foarte multă răbdare şi să discuţi calm. Am câţiva chinezi care vorbesc chineză şi sigur că mă consult cu ei, de unul singur nu faci nimic niciodată. Şi la Departamentul pentru Energie sunt colegi care cunosc foarte bine domeniul, avem şi noi cu ce să ne mândrim. Ca proiecte, toate sunt viabile pentru finalizare: reactoarele 3 şi 4, parcurile industriale, care sunt stabilite deja la Alexandria, Valea Jiului - Petroşani, Zărneşti, Iaşi şi Miercurea Ciuc, investiţia de la Rovinari - Complexul Energetic Oltenia, mai avem hidrocentrala de la Tarniţa pe care o scoatem la licitaţie luna viitoare, dar care durează 4-5 ani, care va avea un rol regional şi naţional şi va crea locuri de muncă, mai este Complexul Energetic Hunedoara. Despre excedentul de energie electrică Trebuie să ne interconectăm la piaţa Uniunii Europene, la piaţa din Turcia, la Republica Moldova. Avem energie în surplus, dar nu putem să vindem. Avem nevoie de cablul submarin. Statul român nu pune niciun ban, este beneficiarul acestor investiţii. Sau, dacă pune bani, pune foarte puţini, pune terenuri. Riscul este al investitorului. Dar trebuie să facem aceste investiţii. Toţi producătorii au nevoie de cablul submarin, nu numai reactoarele 3 şi 4, ci toţi producătorii. Eficienţa investiţiilor nu se va vedea astăzi, ci peste 5-6 ani. Trebuie să avem viziune, să ne gândim ce se va întâmpla în viitor cu economia României. Situaţia Cuprumin Dacă instanţa va stabili că statul român a greşit, statul să le restituie banii. Din punctul meu de vedere, nu mai este nicio problemă la Cuprumin. este o societate pe profit. în momentul de faţă, doresc să fac acolo un program de investiţii serios care să crească producţia, iar anul viitor o listăm la bursă, iar banii obţinuţi vor fi investiţi în companie. Despre vânzarea unui pachet de 26% din acţiunile deţinute de stat la Rompetrol Rafinare Exista riscul ca grupul KazMunaiGas să se retragă din România şi s-a găsit o formulă ca statul să nu iasă în pierdere. S-a pus la cale acel fond de investiţii de până la un miliard de dolari, bani care erau investiţi în economie prin efectul de multiplicare, plus cele 200 de milioane de dolari care ar urma să îi primească statul român prin vânzarea acţiunilor către KazMunaiGas.


Citeste mai mult: adev.ro/n8dtok

Musafir

#23594 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-07-08 17:13

#23585: - Re: Re: Re: Re:

#23577: - Re: Re: Re:

JOI. 10.07.2014 ORA 09.00, LA PREFECTURA RAMNICU VALCEA ULTIMA SECUNDA, DUPA...

 

FALIMENT SE DECLANSEAZA NUMAI DACA NU ACHITA URGENT.


OLTCHIM PLATITI SALARIATII/ SALARIATII DISPONIBILIZATI URGENT, NOI SUNTEM CREDITORII VOSTRI PRIMII LA PLATA, INAINTEA TUTUROR.


SI BANII TOT II LUAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PENTRU CA SUNT AI NOSTRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...


Musafir

#23595 ASA CUM SPUNEA SI PIPERA, FALIMENTUL SINGURA SOLUTIE!

2014-07-08 18:02

#23594: -
ATENTIE DISPONIBILIZATI!

Avocatul Gheorghe Piperea spune că falimentul este singura măsură prin care Oltchim şi-ar putea recupera banii (de la ASTRA).

Deci, falimentul este singura măsură prin care salariatii şi-ar putea recupera banii de la OLTCHIM.

Avocatul Gheorghe Piperea spune că falimentul este singura măsură prin care Oltchim şi-ar putea recupera banii. “Nu ne aşteptăm să plătească nici acum, că ne-au transmis că nu o vor face, invocând motive precum că practicile internaţionale spun că trebuie ca un expert internaţional să certifice managementul defectuos. Ei uită însă că legea română spune că acest lucru este apreciat tocmai de administratorul judiciar”, comentează avocatul.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

ATENTIE DISPONIBILIZATI!
Invatati de la avocatul Piperea, tatucul insolventei OLTCHIM.
"FALIMENTUL ESTE SINGURA MASURA PRIN CARE SE POT RECUPERA BANII"

Deci, daca vreti sa va luati SALARIILE COMPENSATORII, atunci CERETI FALIMENTUL OLTCHIM, in instanta, asa cum ne invata domn profesor, avocatul Piperea.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

http://www.1asig.ro/KPMG-spune-ca-ASTRA-nu-trebuie-sa-plateasca-10-milioane-euro-catre-OLTCHIM-articol-2,3,100-48879.htm

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-07-08 18:34



Musafir

#23597 Re: Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

2014-07-08 19:20

#23509

http://i.imgur.com/lysYAZn.jpg...

: Musafir - Trebuie cu tot ceea ce s-a prezentat, sa se aduca la cunostinta autoritatilor, institutiilor si toti care  sunt implicati in aplicarea legii cat si conducerii Oltchim.

1. Legea insolventei cu paragrafele aferente si legea in sine care spune tot si PUNE PRIN PRIN ACHITARE LA ZI CREDITORIL, SALARIATII SI DISPONIBILIZATII FIIND PRIVILEGIATI.

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.

#23533 Legea nr. 85/2014 - procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

SECTIUNEA a 2-a
Definitii  Art. 5         12. contract de compensare bilaterala reprezinta oricare dintre urmatoarele:
A. orice contract sau clauza cuprinsa intr-un contract incheiat intre institutia de credit debitoare si orice alta entitate, inclusiv persoane fizice, avand ca obiect operatiuni cu instrumente financiare derivate realizate pe pietele reglementate, pietele asimilate ori pe pietele la buna intelegere, prin care se stipuleaza compensarea unor obligatii de plata sau obligatii de a face, prezente ori viitoare, decurgand din sau avand legatura cu unul ori mai multe astfel de contracte, inclusiv orice garantie accesorie ori avand legatura cu acestea; sau
B. orice contract sau clauza, de natura celor prevazute la lit.A, prin care se stipuleaza compensarea unor obligatii de plata sau obligatii de a face, prezente ori viitoare, decurgand din unul sau mai multe contracte de compensare bilaterala, inclusiv orice garantie accesorie ori avand legatura cu acestea, in temeiul carora compensarea bilaterala contractuala se poate realiza prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati:
a) stingerea si/sau devansarea scadentei oricarei obligatii de plata ori obligatii de a face decurgand din unul sau mai multe contracte din categoria celor prevazute mai sus;
b) calcularea sau estimarea unei valori de compensare, valori de piata, valori de lichidare ori valori de inlocuire a oricarei obligatii care a fost stinsa sau a carei scadenta a fost devansata potrivit prevederilor lit. a);
c) conversia intr-o singura moneda a oricarei valori calculate potrivit prevederilor lit. b);
d) compensarea, pana la obtinerea unei sume nete, a oricaror valori calculate potrivit prevederilor lit. b), asa cum au fost convertite potrivit prevederilor lit. c);
e) lichidarea bunurilor si drepturilor din averea institutiei de credit debitoare;
13. coordonarea procedurala reprezinta setul de masuri menite sa coreleze procedurile de insolventa deschise impotriva membrilor unui grup de societati, cu scopul de a asigura celeritatea si armonizarea procedurilor, precum si minimizarea costurilor;

#23470 Legea 85/2006 privind procedura insolventei

http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_procedura_insolventei.php

#23465: -Legea 85/2006   Art. 3. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social; c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului;

EXCLUSIV: Gata cu OLTCHIM! Combinatul se vinde la fier vechi (FOTO)

vezi link: http://www.voceavalcii.ro/2014060721862/EXCLUSIV-Gata-cu-OLTCHIM-Combinatul-se-vinde-la-fier-vechi-FOTO.html

[ DISPONIBILIZATII NU SI-AU PRIMIT BANII ]

Art. 105
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau desfasurarea activitatii aduce pierderi averii sale, administratorul judiciar, comitetul creditorilor sau oricare dintre creditori, precum si administratorul special poate solicita oricand judecatorului-sindic sa aprobe intrarea in faliment, in conditiile art.107 si urmatoarele.
(2) Inregistrarea cererii mentionate la alin.(1) nu suspenda continuarea activitatii debitorului pana cand judecatorul-sindic nu hotaraste asupra ei, prin incheiere.

Art. 106
(1) Debitorul, prin administratorul special, sau, dupa caz, administratorul judiciar va trebui sa prezinte, trimestrial, rapoarte comitetului creditorilor asupra situatiei financiare a averii debitorului.
Ulterior aprobarii de catre comitetul creditorilor, rapoartele vor fi inregistrate la grefa tribunalului, iar debitorul sau, dupa caz, administratorul judiciar va notifica aceasta tuturor creditorilor, in vederea consultarii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul judiciar va prezenta si situatia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activitatii, in vederea recuperarii acestora, potrivit art.102 alin.(4), care va fi avizata de catre comitetul creditorilor.
(3) In termen de 5 zile de la sedinta comitetului creditorilor mentionata la alin.(1), comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor pentru a prezenta masurile luate de debitor si/sau administratorul judiciar, precum si efectele acestora si sa propuna motivat si alte masuri.

Sectiunea 7 - Falimentul "

[ DISPONIBILIZATII NU SI-AU PRIMIT BANII ]

2. Auditul  cu actele respective si publicarea in articolul din presa.

#23501 Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

#23500 Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

#23505 Re: Re: Re: Re: Re: SA VEDEM CE INSEAMNA OLTCHIMUL IN INSOLVENTA ... OLTCHIMUL LUI PIPEREA!

http://www.impactreal.ro/2014061517061/Pierderile-firmelor-la-care-Oltchim-detine-actiuni-au-afectat-rezultatele-financiare-consolidate.html

3.  Comunicatul rominsolv privind concedierea colectiva.

"Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

p.s. Castigul Oltchim 14,4 milioane euro anual, noi avem de luat ~(cu aproximatie ) 10 milioane euro, banii conform CCM, noi suntem in 2014 si disponibilizarea facandu-se in 2013. Peste  5 milioane euro raman in OLTCHIM, STATUL ROMAN.

http://www.rominsolv.ro/comunicat-concediere-colectiva-oltchim/

4. Contractul Colectiv de Munca.
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

ATENTIE! PLATILE SALARIALE ALE TUTUROR, SALARIATI SI DISPONIBILIZATI (PLATI SALARIALE COMPENSATORII SI TOATE DREPTURILE LOR NEACHITATE) = > CREDITORI PRIVILEGIATI.  ANGAJATORUL ACHITA URGENT!!!

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

5.  ITM raspuns primit de toti la cererea noastra.

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

6.  Adeverintele ANAF si Pilonul II pensii private.

http://www.indiscret.ro/articol-oltchim-suspiciuni-de-fals-cu-salarii-compensatorii

28 Mai 2014

- Petitia trimisa de Oltchim impreuna cu disponibilizatii.

23506 Re: Re: Daune interese = despăgubire bănească pentru repararea unui prejudiciu.

7. Numarul de inregistrare la DIICOT.

Salariile compensatorii de la Oltchim intră în atenţia DIICOT

http://www.indiscret.ro/articol-salariile-compensatorii-de-la-oltchim-intra-in-atentia-diicot

29 Mai 2014

Salariile compensatorii de la Oltchim, cercetate de DIICOT

http://www.indiscret.ro/articol-salariile-compensatorii-de-la-oltchim-cercetate-de-diicot

4 Iunie 2014


Musafir

#23598 Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

2014-07-08 19:58

INCA O HOTARARE A GUVERNULUI PONTA IMPOTRIVA VALCENILOR!

Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

Nu-mi imaginez că, cel puţin câtă vreme la conducerea guvernului e Victor Ponta, acesta îşi va schimba atitudinea faţă de judeţul Vâlcea. Am mai multe argumente, printre care unul grozav. Regia Cărbunelui Târgu Jiu a hotărât să închidă exploatarea minieră de la Berbeşti şi să înceteze livrarea către CET a cărbunelui, sub motivul că CET are mari datorii la această regie. M-a bufnit râsul când am citit ştirea asta în buletinele informative de ieri. Guvernul acesta şi-a pus în cap să facă mişto de Vâlcea în cei mai autentici termeni. Aşadar, CET are datorii la Regia Cărbunelui Târgu Jiu, datorie care în proporţie de 90 la sută este produsă din cauza insistenţei cu care guvernul îl ruga pe preşedintele Consiliului Judeţean să furnizeze energie termică şi electrică la Oltchim, altfel acesta îşi închidea definitiv porţile în urmă cu doi ani. Ion Cîlea, băiat suspus marilor şefi de la Bucureşti, n-a zis nici pâs, îmi vine chiar să cred că s-a oferit din proprie iniţiativă să depună diligenţele în Consiliul Judeţean pentru ajutorul dat Oltchimului.

Ce face acum guvernul? În loc să-i dea bani CET-ului în vreun fel – mă gândesc să impună un program de structurare adevărată a datoriilor Oltchim, pe care toată lumea îl aşteaptă de vreo doi ani! -, guvernul, prin regia sa de la Târgu Jiu, face un lucru teribil. Opreşte furnizarea cărbunelui şi blochează înfiinţarea Complexului Energetic Berbeşti – Govora.

Pe cinstite acum, spuneţi şi dumneavoastră, ăştia sunt zdraveni la cap?! Haideţi să vedem ce se întâmplă dacă CET-ul nu mai primeşte cărbune şi se închide. Uzinele Sodice Govora încetează să mai funcţioneze, Oltchim se închide automat, iar vâlcenii se vor spăla cu apă rece, iar la iarnă vor îngheţa în case. Ce ziceţi de perspectiva asta? Eu nu spun că este o dramă, pentru că până la urmă chiar trebuie să se întâmple ceva, absolut dezastruos, pentru ca vâlcenii să aibă o reacţie omenească faţă de un guvern care-i sfidează din prima zi de guvernare.

Petre Tănăsoaica


Musafir

#23599 Re: Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

2014-07-08 20:10

#23598: - Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

CET Govora risipeşte bani aiurea, pentru că nu ştie legea

http://www.focus-energetic.ro/cet-govora-risipeste-bani-aiureapentru-ca-nu-stie-legea-18139.html

Consiliul Judeţean (CJ) Vâlcea a mandatat societatea aflată în subordine, CET Govora, să cumpere noi acţiuni la Uzinele Sodice Govora (USG), pentru a menţine cota de participaţiune de 5% din capitalul societăţii. Ceea ce înseamnă, de fapt, că se cheltuie bani aiurea, pe contracte nule de drept, conform legislaţiei în vigoare!

”Cea mai sigură modalitate de participare a SC CET Govora la majorarea capitalului social al Uzinei Sodice Govora a fost plata efectivă a sumei 1,7 milioane pentru achiziţionarea unui număr suficient de acţiuni care să asigure menţinerea cotei de peste 5% din capitalul social al companiei. Trebuie spus că diminuarea pachetului de acţiuni deţinut la USG sub pragul de 5% ar permite acţionarului majoritar, Janikosoda, să oblige CET-ul să îi vândă toate acţiunile sale în schimbul unui preţ fixat de Janikosoda. O transformare a SC USG într-o societate de tip închis va face aproape imposibil orice fel de control asupra activităţii acesteia, deoarece nu va mai exista o autoritate care să-i monitorizeze comportamentul”, a declarat preşedintele CJ Vâlcea, Ion Cîlea, conform Agerpres.

Consiliul Judeţean Vâlcea a aprobat mandatarea CA al CET Govora să achiziţioneze un număr de 6,8 milioane de acţiuni, în valoare de 1,7 milioane lei, în contextul în care se anunţă o majorare a capitalului social al USG Govora, de către concernul polonez, cu suma de 30 de milioane lei, echivalentul a 120 de milioane de acţiuni.

Ceea ce este ”minunat”, mai ales că legea românească nu dă voie! O dovadă în plus că, în România, „nu ştie stânga ce face dreapta”! Conform art. 42 din OUG 88/97, „instituţiile publice, regiile autonome şi societăţile comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar (n.r. – cu mai mult de 33%) nu au dreptul să participe la cumpărări de acţiuni sau active, sub sancţiunea nulităţii contractelor de vânzare-cumpărare”!

Mai mult, recent, în prospectul de listare la bursă a companiei Electrica se arăta: „conform OUG nr. 88/1997 cu privire la privatizarea societăţilor, o entitate la care Statul ori o autoritate a administraţiei publice locale deţine mai mult de 33% din totalul acţiunilor cu drept de vot în AGA nu poate fi cumpărător al acţiunilor în alte societăţi”, se arată în document.

Prin HG 1005/2002, CET Govora a trecut de la FPS/APAPS în proprietatea judeţului Vâlcea. Conform art. 2 al HG, „capitalul social al Societăţii Comerciale CET Govora – S.A. Râmnicu Vâlcea este deţinut de judeţul Vâlcea în calitate de acţionar unic, care îşi exercită toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar prin Consiliul Judeţean Vâlcea”.

Ceea ce înseamnă că, de fapt, CET Govora cheltuie bani aiurea, pe contracte nule, pentru că nu ştie legea!

CET Govora este producător de energie electrică şi termică. Uzinele Sodice Govora, companie cu capital majoritar privat aparţinând concernului polonez CIECH, utilizează în procesul de producţie aburul industrial furnizat de CET Govora.


Musafir

#23600 Re: Re: Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

2014-07-08 20:13

#23599: - Re: Vâlcenii nu merită Guvernul Ponta

Peste 1.500 de mineri de la Berbești vor intra în șomaj tehnic

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Peste+1+500+de+mineri+de+la+Berbesti+vor+intra+in+somaj+tehnic

Situaţie grea pentru aproape 1.700 de mineri de la Berbeşti, judeţul Vâlcea. Complexul Energetic Oltenia a anunţat că va închide mina, din cauza datoriilor. În mai puţin de o săptămână, angajaţii vor intra în şomaj tehnic.

CET Govora, principalul beneficiar al minei Berbeşti are datorii restante către Complexul Energetic Oltenia de circa 176 milioane de lei ca urmare a neachitării cărbunelui primit în 2013 și 2014.

Astfel, compania din Gorj a decis să sisteze livrările de cărbune către CET Govora. Pentru că cei peste o mie de angajaţi de la Berbeşti rămân fără activitate, managamentul Complexului Energetic Oltenia a anunţat că din 14 iulie, aceștia vor fi trimiși acasă, în șomaj tehnic.

Cariera de la Berbeşti urma să fie externalizată societăţii CET Govora, însă Ministerul Justiţiei a dat un aviz negativ în acest sens, decizia care i-a nemulţumit pe cei din conducerea Complexului Energetic.